Hulp gevraagd bij aanschaf oldtimer 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 17:36 #1323095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen 760 ?
Gelukkig maar !
Veel plezier met jou 740 Turbo.!
Heel veel fans hier op de site.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 09:10 #1323195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel plezier met je 740
Ik heb zelf een standaard versie met B230K.
Moest deze week voor de APK en de remslangen waren slecht.
Wat een geweldige bakken om aan te werken.
Geen gezeur met foute constructies, gewoon bijna alles tot in het detail uitgedacht (zal je tegenwoordig ook niet snel meer zien).
Het hele concept is om zo'n auto degelijk en makkelijk te kunnen repareren.
Zelfs remblokken vervangen doe je in een recordtijd.
Schroefje los, klepje open, oude eruit, nieuwe erin, klepje dicht en schroefje vast. Sneller kan gewoon niet.
Misschien ga ik ook nog eens op zoek naar een Turbo.
Voorlopig zullen er zelfs geen grote familie auto's meer gebouwd worden die kunnen tippen aan een Volvo. De Ford Granada komt ook goed in de buurt.
Grote moderne auto's zijn veiliger geworden en springen wat zuiniger met de brandstof om, maar zijn niet zuiniger met je geld.
Een Saab 900 is net wat te klein en de 9000 komt net wat te kort in de bouwjaren tot 1986.
Natuurlijk moet je investeren en af en toe grote revisies aankunnen, volgend jaar zijn alles kogels en dempers aan de voorkant aan de beurt.
Maar ja, als je zo'n auto met al zijn voordelen nog 30 jaar wil rijden dan verdien je dat snel terug. Dat geeft voorlopig rust (als je het aankunt ;-), nooit meer een andere auto).
Als de 'belastingvrijheid' niet bestaan had was het mijn 760 uit 1988 gebleven of was ik op zoek gegaan naar een strakke 940.
Beter is er bijna niet, anders wel.
Daarbij zijn er maar weinig motoren die zo goed op LPG lopen als de motoren uit Zweden.
Dus dat zit ook nog eens goed.
Roll on!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam