Hulp gevraagd bij aanschaf oldtimer 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan het niet laten, dus:hdalhuisen schreef : De top ven een 760GLE Turbo Diesel lag toen (1983) al op 185Km./h toch?
Da,s net zo hoog als de V6.
De turbo Diesel was toen ( 1983) de snelste diesel ooit.(tot dat BMW om de hoek kwam kijken)
Dus snel .....ja,...dat vind ik wel !
Oké,oké ik ben blijven "hangen"in de 80,s.......
"The 1983 turbo-powered 2.5 L <a href=" en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine " title="Diesel engine">diesel motor did make the CX Turbo-D 2.5 the fastest diesel sedan in the world, able to reach speeds up to 195 km/h (121 mph). (Diesels account for more than half the market for executive cars in France.)"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik houd altijd iemand op het is altijd geweldig leuk bij een rotonde, een kruising, stoplicht of snelweg invoegstrook.
Wahahahha.
En het gemiep achter je dan, goud waard
Als ie eenmaal goed warm is gaat het wel een stuk rapper en soms is het ook leuk om iemand te "vergassen" bij even lekker optrekken.
Wat ik wel heb gemerkt is dat de Automaat een flink stuk trager is dan zelf schakelen...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten
Jos
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of na een tijdje gaan ze sneller van wege het gewicht, dat elk jaar minder wordt (wegroest)
hahaha geef mij maar een Volvo !
Rolf
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Inderdaad Ja, heel appart, moest er in het begin flink aan wennen.henk 940LPT schreef : Toch frappant dat je zo duidelijk kunt voelen of het blok er aan toe is (warm genoeg is) om sneller te gaan. Bij de 240 met D24 die mijn vader heeft gehad duidelijk merkbaar, ook bij de Jetta 1600 diesel (zelfde blokje, maar dan met 4 cilinders) voel je het duidelijk.
Warm had die er ineens een stuk meer zin in.
Zou wel eens willen weten "waardoor" dit komt.
Groeten,Gerben</div>
- John Blummel
- Nieuw lid
-
En het is dan wel heel bijzonder verkeer daar bij jou in de buurt, of je misbruikt je Dieseltje wel behoorlijk....want het verkeer hier in het Noorden is echt niet zomaar bij te houden.
Groeten,Gerben</div>[/quote]
Mijn "dieseltje", met 360dznd km origineel, bjr. 1988, heb ik in 1991 gekocht. Altijd dealer onderhouden, en bij ons is dat zeker geen "stealer". Van enig misbruik, op welke wijze en door wie dan ook is geen sprake.
Nop, Diesel is 85 pk, TD is 109 pk en TDic is 122 pk (of bij de 780 129 pk).gerryberrie schreef : Zo man, dat is een zware 240.!..en 58 KW zal wel kloppen. 85 KW is de Turbo.
Als een 7 diesel niet mee kan kopmenis het blok op steven na dood, zelfs met de 740 diesel (non turbo) won ik stoplichtsprintjes. (op provinciale wegen) Vanaf de 3e versnelling was bij de non turbo de fut eruit, de TD (met bijna 7 ton op de teller) blijf ik alleen het aller snelste niet voor. (in bochten )
Kwa gewicht is een 7 station 2 hele kilo's zwaarder dan een 2. (1387 vs. 1385)
Ik zou gaan voor een diesel, maar ik ben bevooroordeeld, ik heb er 3. (met bijna 2 blokken op reserve)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Dan klopt het dus wel , 58 KW = ongeveer 85 PK, en 85 KW = 116 PK.jhuijsmans schreef :
Nop, Diesel is 85 pk, TD is 109 pk en TDic is 122 pk (of bij de 780 129 pk).gerryberrie schreef : Zo man, dat is een zware 240.!..en 58 KW zal wel kloppen. 85 KW is de Turbo.
Als een 7 diesel niet mee kan kopmenis het blok op steven na dood, zelfs met de 740 diesel (non turbo) won ik stoplichtsprintjes. (op provinciale wegen) Vanaf de 3e versnelling was bij de non turbo de fut eruit, de TD (met bijna 7 ton op de teller) blijf ik alleen het aller snelste niet voor. (in bochten )
Kwa gewicht is een 7 station 2 hele kilo's zwaarder dan een 2. (1387 vs. 1385)
Ik zou gaan voor een diesel, maar ik ben bevooroordeeld, ik heb er 3. (met bijna 2 blokken op reserve)
De 940 TD wil best wel snel, maar met "gewoon" rijden is het gewoon traag.
(ik ben dan ook een 16V gewend
Groeten,Gerben</div>
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Ik kan het niet laten, dus:Michael Oud schreef : [
"The 1983 turbo-powered 2.5 L <a href=" en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine " title="Diesel engine">diesel motor did make the CX Turbo-D 2.5 the fastest diesel sedan in the world, able to reach speeds up to 195 km/h (121 mph). (Diesels account for more than half the market for executive cars in France.)"
[/quote]
Ik kan het ook niet laten:
de CX had en heeft als handicap dat maar tot 3500 toeren/m kan worden doorgetrokken. Menig inhaalmanouvre werd daardoor een hachelijke onderneming. De Volvo tot 4500, wat op de meterkast effectieve PK's van 89 opleverde. Tot 100 echte km-ers per uur had en heeft de CX 15.2 sec. nodig, terwijl de Volvo TD dat in 13.9 sec. doet. En de BMW 524 was de snelste, nl. 12.9 sec. Bron: Factor 700 maart 2005 vanaf blz. 11