Hulp gevraagd bij aanschaf oldtimer 740
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Maar wat Henk zegt, klopt wel. de RedBlocks op LPG, aldanwel een 4 cilindertje KUNNEN zuiniger rijden.
Als je een GOED Dieseltje hebt, is er niks aan de hand..en is ie HEEL erg betrouwbaar...maar is er iets mis..of is ie slecht behandeld door vorige eigenaren (auto van 25 jaar oud) dan kan je flink in de kosten vallen en is de betrouwbaarheid soms ver te zoeken.
En een 6 cil Turbo Diesel, lijkt impressive, maar met een Ongeblazen RedBlock op LPG ben je denk ik nog wel sneller..
Maar..je zei..je had veel sleutelervaring..en de ruimte..en een 6 Cilinder TD is echt heeel erg fijn om mee te rijden, en het geluid is ook zo fantastisch, dus zou ik zeggen. ga lekker voor de Diesel.
Met een TD haal je realistisch, ongeveer 1 op 12, voor 1 op 14 moet je heel veel rijden, of erg je best doen.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Ze knutselen graag zelf, en de keuringen zijn anders (en het lijkt lichter) dan in Nederland. Verder is het -legaal- hier krijgen van een wagen uit Zweden nog niet zo makkelijk, tenzij je gewoon achterop een transporter kunt zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat bedoellen jullie precies met tuning ? Kan je veel met een turboloos blok? De Turbo intercooler lijkt mij ook nog steeds een pracht blok. Maar ja, dan geen 6 cil heluid he Het is ook altijd wat.....
De 760 leek mij ook wel een luxe auto. Deze kwam ik ook in Nederland tegenhttp://link.marktplaats.nl/448828542
Is alleen de luxe uitvoering een verschil tussen de 740 en 760?
Ik weet alleen niet waaraan ik een redblock kan herkennen. Dit motortype lijkt mij wel het beste om te hebben. Is het redblock dan een injectie?alvast bedankt voor jullie antwoorden!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt! Ik zal er goed op blijven letten. Ik weet dat de duitsers wel goed met hun auto's om gaan. Maar daar is helaas bijna niks meer te koop.lli schreef : Pas een beetje op met Zweden:
Ze knutselen graag zelf, en de keuringen zijn anders (en het lijkt lichter) dan in Nederland. Verder is het -legaal- hier krijgen van een wagen uit Zweden nog niet zo makkelijk, tenzij je gewoon achterop een transporter kunt zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar als alle 4 cilinders dat hebben van de 7 serie, dat zullen dat er dus aardig wat zijn? Ik dacht dat ze namelijk behoorlijk schaars waren.
Maar jij zegt dat ik het beste een 760 met een turbo kan hebben. Luxe en best wel snel en gemakkelijker sneller te maken. Ik hoef er echt niet mee te vliegen hoor, als hij maar lekker in het verkeer mee komt. Ik vernam dat een LPG installatie wel een lastige/prijzige optie zou gaan worden op een turbo blok.
</div>
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Zijn geleverd in eigenlijk bijna alle modellen, 2 serie, 7 serie en 9 serie en zijn heel veel voorkomend.
Uit een Turbo redblock valt veel meer te halen, maar een turboloos redblock kan je ook veel mee (nokkenas, injectoren..etc)
Een Turboloos redblock is mogelijk wat 'betrouwbaarder' omdat je ja, geen Turbo hebt.
Al valt dat opzich wel mee.
Met een Turbo word LPG inderdaad moeilijker, gecompliceerder en duurder omdat je dan op LPG Injectie uitkomt..
Terwijl je met een ongeblazen blok klaar bent met een simpel verdamper systeempje.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
de PRV is ook Geen redblock.
Het is een Peugeot, Renault en Volvo motor en gezamenlijk ontwikkeld.
op LPG gaat het vaak fout! (backfires, scheuren, koppakkingen..etc) en de "eerste reeks" PRV motoren hebben problemen met de te kleine olie-kanalen en olie moet daar heeel regelmatig vervangen worden.
Ook word de distributie-ketting opspanning gehouden door de oliedruk, in de te kleine oliekanaaltjes.
Als je betrouwbaar wilt rijden, zou ik de PRV V6 achterwege laten.
Gewoon een 4 cilinder redblokje met een carburateur (230FK met pierburg carb o.i.d) op LPG
Dat gaat rap zat en is heeel betrouwbaar.
Of back to basic: Diesel
Groeten,Gerben