Hulp gevraagd bij aanschaf oldtimer 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2011 07:59 #1318046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oldtimers klasse als je een goede vindt
hoi daar ik heb 4 oldtimers en nog een 740 turbo van 86 die 15 juni komt
en alle 4 heb ik een grote beurt gegeven en kachelen sinds die tijd heerlijk rond.
zelfs een 740 gle van 86 op gas die ik kocht voor 900 euro rijd nu al een half jaar (als sleepwagen en trekker en als vrachtwagen gebruik ik deze) en heb nooit problemen
en de km standen klopt nooit geen reet van als je het mij vraagt maar je kan aan de auto wel zien offie 100000 of 300000 gelopen heeft en wat maakt dat eigenlijk uit met deze blokken .
en als er wat stuk gaat wel koop een complete niet oldtimer erbij voor delen en je rijd zalig voor geen geld.(heb zelf een 740 van 92 staan voor dat doel gekocht voor 175 euro)
en het feit dat je al je auto`s kunt betalen is omdat ze niets kosten :}
succes er mee en groet will
ps ik zou altijd van de volkswagen lt afblijven maaaar das persoonlijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2011 09:56 #1318051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Indien je handig bent en genoeg plaats hebt.
En je hebt genoeg techische kenneis om de zaken zelfstandig te vervangen/ repareren/afstellen.En jje bent mogelijk ook bekend met de lastechniek..

En je bent niet te beperkt in je tijd bv door werk.

Gaat het best lukken.

Menigeen woont zonder ruimte, werkt full-time,hebben familie en wordt afhankelijk van de garage.

Volvo's hebben een lange adem, maar behoeven wel enige aandacht (mits bereden )

Een oldtimer als enige auto voor dagelijks gebruik met veel dagelijkse km's EN afhankelijk van een garage heeft menig belastingvrije dromer goed bewustgemaakt.(na veeeeel geld)

Letop ; het zijn wel machines met een zeer hoge leeftijd en menig zijn redelijkerwijs reeds over de grens van hun kunnen.

Maar een liefhebber kijkt daar natuurlijk toch positief tegenover.

Je kanook denken: Ik behoor natuurlijk niet tot al de andere ongelukkigen,ik kijk WEL uit.

Dat kan,Het is wel zoals Bouke zegt: Heb je er niet teveel verstand van (begin met denken) neem een iemand "deskundig" mee.

Succes, Rolf (die vele heeft gezien in een enthousiast beginstadium)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2011 10:21 #1318053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is waar
klopt wat ze zeggen en ik vergeet soms in mijn enthousiasme over deze auto`s
maar wil wel even zeggen dat ik wel full time werk en mijn vrouw ook en mijn huis aan het verbouwen ben en 2 kleine apen heb en das pas het begin.
maar ik heb de ruimte en een beetje kennis en het gereedschap alleen geen tijd en dat is het punt wat ik maken wil deze auto`s hebben niet meer onderhoud nodig als bv een 940 dus iedere 10.000 een beurt en het loopt maar vergeet gewoon weg niet dat ze richting de 30 jaar gaan en respecteer dat en ze gaan nog eens 20 jaar mee zonder veel problemen.
mijn vrouw bv heb ik kort geleden een 740 gle met bijna alle opties gekocht stond voor 3500 bij de dealer heb em mee genomen voor 2700 en een beurt en airco vullen en gas ingebouwd en die kachelt er heerlijk mee rond dus een tip top auto voor 4000 euro
en geloof me ze wilt em voor niets in de werld omruilen voor een andere en zeker geen nieuwere terwijl ze die toch altijd reed.
en als ik rond kijk krijg ik voor de rest voor 4000 euro een koekblik met plastic of een goede 940 die me in 3 jaar meer kost als wat deze koste en dan heb je het nog niet over de aanschafprijs van de 940 alleen wat ie je kost .
en ik kan het weten want ook daarvan heb ik er 1 :}
veel succes met alles en hoop dat hoe dan ook een oldtimer of niet je een mooie auto vind:}
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2011 10:36 #1318055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te rooskleurig

sanshan schreef : en als ik rond kijk krijg ik voor de rest voor 4000 euro een koekblik met plastic of een goede 940 die me in 3 jaar meer kost als wat deze koste en dan heb je het nog niet over de aanschafprijs van de 940 alleen wat ie je kost .

Dat vind ik toch een beetje te rooskleurig.
Een gemiddelde 940 is niet zoveel duurder als een niet-belastingvrije 740. In beide gevallen blijft het een gokje want het gaat om een gebruikte auto met vaak toch al wat ervaring. Onderhoud zal ongeveer ook hetzelfde zijn, als je het eerlijk vergelijkt (vergelijkbaar blok, vergelijkbare opties). Waarbij je mogelijk met de 940 nog iets voordeliger uit kunt zijn omdat die wat jonger zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2011 11:03 #1318058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet zo moeilijk gewoon weg rekenen :}
mijn 940 kosten belasting 90 euro per maand (lpi) en verzekering beperkt casco 41 euro.
mijn 740 op gas belasting 0 euro en full casco verzekerd voor 22 euro .
en op sommige onderdelen zoals een drukgroep is de 940 ook nog duurder .
onderhoud is zoals ik al zei gelijk .
nou maar rekenen alles maal 12 en wat is dan het verschil :}
940 = 1572 euro per jaar
740 = 264 euro per jaar
verschil per jaar = 1308 euro`s
en ik heb 5 oldtimers (waarvan 2 fullcasco verzekerd 1x 8000 en 1x 6000 getaxeerd) die samen met de nog geen 70 euro per maand kosten en die allemaal op gas rijden.
bv. mijn werkpaard een 740 gle op gas loopt als een trein echt waar je bent welkom om em uit te proberen (koffie en koek staat klaar) en kost me 7 euro per maand (alleen verzekering) daar heb je bijna geen frietje meer voor :}dus zeg me niet dat het zich niet loont is bullshit met alle respect.
kost wat tijd en moeite om ze te vinden en ik heb er jaren naar gezocht en duurde 3 jaar eer ik ze vond (en liet de rommel dus ook staan) geduld en je kan er echt een groot voordeel mee doen
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2011 11:13 #1318060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk
Duidelijk, goed onderbouwd. Je hebt het (een mooi wagenpark tegen niet te hoge kosten) goed voor elkaar :)

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-05-2011 15:23 #1318074 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic diesel

Fred 740 schreef : Rolf valt inderdaad wel op dat het haast allemaal Franse oldtimers zijn en dan ook vaak diesels en ja jij komt ook vaak in Frankrijk dus moet je ze toch ook genoeg tegen komen.
Blij dat ik dan een echte in nederland geleverde volvo 740 bj 1986 heb kunnen kopen en dan nog wel van eerste eigenaar.
Wel met wat extra onderhoud , maar dan weet je ook wat je gekocht hebt.
Liever een 740 oldtimer met gat in de bodem die zichtbaar is en de prijs daar ook naar is/was , dan een waarvan de historie lastig te achterhalen is .

Of de eerder gebouwde Volvo's maar pas na 31-12-1986 op kenteken gezette zijn er praktisch ook niet meer of staan al op de sloop.

In Frankrijk rijdt bijna iedereen diesel, omdat ze daar een heel ander systeem hebben dan bij ons. Je betaalt daar niet 3x zoveel voor een diesel.

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2011 11:30 #1318217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt allemaal !
Ik ben inderdaad ook nog steeds van mening dat een auto van voor 1987, voor mij veel voordeliger is. Ik rij niet veel, ben erg technische en handig. Heb een goede werkplek om aan de auto te sleutelen en heb redelijk wat tijd om dit te doen. Dus ik ga inderdaad gewoon vrolijk door met zoeken. Het zoeken in Nederland of Duitsland heb ik trouwens als gestaakt. Ik ben van mening dat hier geen pareltjes meer te koop zullen zijn. Een kennis woont in Italie en wil mij helpen met de zoektocht. Dit ga ik dan ook rustig voortzetten zonder haast of hals overkop beslissigen.
Iedereen in ieder geval bedankt voor zijn of haar hulp. Ik ben blij dat ik enkele reverentiepunten heb waarop je een kilometerstand op kan schatten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 12:53 #1319579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 ??
Inmiddels nog druk in de weer met het buitenland. Ik heb mijn zinnen momenteel gezet op Zweden. Waarom ook niet...!!Ik vroeg mij af wat de slimste keus is. 760 of 740? Wat zijn de kenmerkende verschillen. Ook qua problemen enz. Ik ben opzoek naar een etate. En het viel mij al op dat die er heel weinig zijn in een een 760.
Ik zag al wel dat er wat dikkere motoren in de 760's liggen. Dat spreekt mij natuurlijk wel aan. Wat betreft de 740, ben ik nu wel aan het kijken naar een turbo diesel. Dit lijkt mij de beste combinatie van betrouwbaarheid, relatief zuinig rijden en vlot in het verkeer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 12:59 #1319580 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zuinig ?
Als je kijkt naar zuinigheid, kijk je dan alleen naar kms/liter ? Of kijk je naar €/km ? Bij dat laatste kom je op LPG lager uit volgens mij. Voor de prijs van 1 liter diesel haal ik op LPG (1 op 9) zowat 18 km. Dat lukt je met een turbodiesel niet, als je daarmee 14-15 km mee komt dan doe je het goed. En ik denk dat qua betrouwbaarheid de redblocks met injectiemotoren nog wat beter zijn dan de diesels. 760 was standaard luxer, en had opties die op de 740 niet te krijgen waren. De V6 op benzine is alleen in de 760 geleverd.

Moderators: Jerry Stam