Hulp gevraagd bij aanschaf oldtimer 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 21:53 #1317882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ok. Maar Meneer Dalhuisen had het over topsnelheid. Toen ter tijd was de CX de snelste qua top. Overigens zie ik nu dat Wikipedia niet klopt. De CX Turbo 2, die dus 195 liep, was er pas sinds 1985.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 21:57 #1317884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo zo heren!Paar uur later,
Zo zo heren!Paar uur later, 29 berichten verder. Ik ben er in ieder geval wel achter dat de Volvo rijder je niet laat zitten. Ik zal al jullie handige antwoorden niet persoonlijk gaan behandelen maar ik heb het allemaal gelezen.
Wat betreft de prijzen van een belastingvrije, het klopt dat ze eigenlijk achterlijk duur zijn. Maar wees wel, als het goed is krijg je die hoge prijs er bij de verkoop ook weer voor terug. Ik twijfel momenteel tussen twee Volvo's die op marktplaats staan. Eentje is een 6cil diesel (inderdaad, mooi geluidje) en de andere een mooie Turbo.
link.marktplaats.nl/448670841
link.marktplaats.nl/442920966

Ik wil volgende week hier gaan kijken in de hoop dat het wat is. Ik heb overgens de waslijst aan check punten doorgelezen. Inderdaad erg handig! Met namen de kilometerstand. Ze zijn beiden beduidend laag. Ik ben trouwens niet opzoek naar een scheurijzer. Maar zou bij de stoplichten niet achteraan willen eindigen in een dikke zwarte rookpluim.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 22:29 #1317887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gereviseerde bak bij die
Gereviseerde bak bij die km-stand? Zou even goed naar die auto kijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2011 06:50 #1317907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zowat
Maar liefst meer dan 3000 euri boven de prijzen voor een niet-belastingvrije. Km stand is betrekkelijk laag, maar toch.Ik zou geloof ik niet uitgaan dat een investering in belastingvrij rijden zn waarde houdt. Als de overheid bedenkt dat ze van die regeling af wil (teveel mensen doen het, of die km-heffing komt er toch) dan ben je dat voordeel kwijt. Zal wel niet in 3 jaar gebeuren, maar toch. Inderdaad wel even goed op pedaalrubbers etc letten. Rijd gewoon een keer in die diesel, weet je meteen of je wel/niet een diesel wilt .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2011 09:24 #1317918 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg opvallend is dat juist bij de belastingvrije modellen
de km standen( in vergelijking met alle jongere modellen ) meestal erug laag zijn...
Goed kijken naar de pedaalrubbers, gezandstraallde voorruiten (rijwind) stuur, koplampglazen.
De diesel van marktplaats heeft een later ingebouwd tdic blok .(wel een verbetering overigens)
In Frankrijk relateren ze de km stand veelal aan de gelopen km's van het ( "nieuwe" ) geplaatste motorblok.
Ook valt het me op dat er steeds meer modellen van jongere leeftijd worden aangeboden, en overal pas na '86 werden geleverd door Volvo,
Nu in NL de bouwjaren '85 en '86 dragen...
Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2011 09:52 #1317919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, die kilometerstand viel
Ja, die kilometerstand viel mij ook al op. Ze zeggen dat ze alle twee de onderhoudshistorie erbij hebben vanuit Frankrijk. Dus maar een kijkje gaan nemen dacht ik. Al is het alleen om mijzelf te overtuigen van de benzine of diesel variant.  Wat knap dat jullie die blokken allemaal uit elkaar kunnen houden. Ik had het al even opgezocht maar was er nog niet helemaal uit of er een LPG installatie op die Turbo benzine geïnstalleerd kan worden. Las dat het wel wat complexer (duurder)  zou worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2011 09:59 #1317923 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij een
Bij een B2x0ET zal het een lastiger verhaal worden. Kan wel, maar kost wat meer. Bij een B2x0FT is het makkelijker, maar zit je wel tegen de 1800-2500 aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2011 10:11 #1317924 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je voor zo'n prijs
een auto koopt van 25 jaar, en nog eens een gasinstallatie moet inbouwen.
Ben je erg veel geld kwijt. En het blijft een oude auto (met veel oud matriaal aan boord..)
Volgens mij is het economisch aspect twijfelachtig.
Je hebt al een 2 jaar minder te oude Volvo met apk voor €500..
Maar niet magisch belastingvrij natuurlijk.
Iedereen wil een ongeschonde maagdelijke oldtimer met alle optie's (die toen nieteens leverbaar waren)
Als een droom. De handel wil je best een droom verkopen.
Aan het eind is het denk je: Het was te mooi om waar te zijn.
Mvg, Rolf (die vaak onwaarschijnlijke bouwjaren heeft gezien in France, waar hij vaak is)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2011 12:58 #1317944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oldtimer kopen lastig.
Rolf valt inderdaad wel op dat het haast allemaal Franse oldtimers zijn en dan ook vaak diesels en ja jij komt ook vaak in Frankrijk dus moet je ze toch ook genoeg tegen komen.
Blij dat ik dan een echte in nederland geleverde volvo 740 bj 1986 heb kunnen kopen en dan nog wel van eerste eigenaar.
Wel met wat extra onderhoud , maar dan weet je ook wat je gekocht hebt.
Liever een 740 oldtimer met gat in de bodem die zichtbaar is en de prijs daar ook naar is/was , dan een waarvan de historie lastig te achterhalen is .

Of de eerder gebouwde Volvo's maar pas na 31-12-1986 op kenteken gezette zijn er praktisch ook niet meer of staan al op de sloop.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2011 13:07 #1317946 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Iemand meenemen
Volgens mij is de best tip om iemand mee te nemen die er verstand van heeft. Het liefst de auto ook even op de brug bekijken of een anwb aankoopkeuring laten doen. Ik zie genoeg mensen voorbij komen die een auto voor 3,4,5 duizend euro kopen en zomaar toch nog eens E 2000,-- verder zijn voordat ze een fijne auto hebben............., daar gaat het belastingvoordeel.  Bovendien kunnen de kosten voor achterstallig onderhoud (als je dat boven water krijgt) een leuk onderhandelingspunt zijn.
Een oldtimer rijden en geen belasting hoeven betalen is fantastisch als je een goede auto kan kopen, maar als het een barrel is kan je er ook op leeglopen.
Groetjes Bouke

Moderators: Jerry Stam