Hulp gevraagd bij aanschaf oldtimer 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb je een pb gestuurd. Mijn 745 uit 1988 met B200ET blok (gereviseerde kop) is te koop.
en,...ik ben het eens wat betreft belastingvrij rijden. Klinkt aantrekkelijk maar de verkoopprijzen vind ik vaak belachelijk hoog. Kan je echt jaren voor rondrijden door een iets jongre te kopen en gewoon MRB betalen.
groet
Jos
Lid 1225
740 GL blackline 1988
745 tic 1988 (te koop)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
gerryberrie schreef : Heel veel power, dat zeker, maar heel erg traag, en je kan er bijna niet mee meekomen met het normale verkeer...
Pertinent niet mee eens! Overigens, het "normale verkeer" staat meer stil dan dat het rijdt, dus dat is te voet nog wel bij te houden. Maar bij een perfect (Volvo-dealer)onderhouden TD, jawel, ze bestaan past deze kwalificatie totaal niet. Je overige opmerkingen zijn wat meer zinvoller.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Tja..een perfect Dealer onderhouden TD is ook echt niet zaligmakend...heb liever een TD die goed is onderhouden door een liefhebbert die er goed mee omgaat dan een of andere Stealert..john b schreef :
gerryberrie schreef : Heel veel power, dat zeker, maar heel erg traag, en je kan er bijna niet mee meekomen met het normale verkeer...
Pertinent niet mee eens! Overigens, het "normale verkeer" staat meer stil dan dat het rijdt, dus dat is te voet nog wel bij te houden. Maar bij een perfect (Volvo-dealer)onderhouden TD, jawel, ze bestaan past deze kwalificatie totaal niet. Je overige opmerkingen zijn wat meer zinvoller.
En het is dan wel heel bijzonder verkeer daar bij jou in de buurt, of je misbruikt je Dieseltje wel behoorlijk....want het verkeer hier in het Noorden is echt niet zomaar bij te houden.
Groeten,Gerben</div>
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Tja, dan ben ik misschien gewoon traag of is de Automaat traag.Ziko schreef : Ik snap het ook niet echt Gerben, ik houd het normale verkeer prima bij met mijn 240 dus ZONDER turbo...
"Hard" - "Snel" gaat het echt niet hoor.
Ik ben echt wel lang bezig om de 100 KMH te halen.(Met het nodige gezeik van de wagens die zich dan achter mij bevinden
)En een 240, en een full-loaded 940 van 1500 KG maakt ook wel verschil denk ik.
Groeten,Gerben</div>
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou ik, als ik kon kiezen, ,denk ik, beter af zijn met elke andere ziekgesleuteld apparaat van de "stealer" (wel leuk gevonden overigens..)
Niet te persoonlijk opvatten aub, Rolf
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Respect dat je daar "snel" mee kunt optrekken....
Met de 940 TD lukt dat echt niet, nou ben ik ook niet iemand met veel haast..maar "rap" gaat het echt niet.
Ik zou een simpele B230F niet bijhouden met de TD...(Ik kon de 2 liter van Henk Huisman niet eens bijhouden.
)En als ik hem dan bijhoud..heb ik het gevoel dat ik mn TD loop te "vern*uken"
@Rolf
Als ik geen "liefhebber" was geweest had ik die 940 TD gewoon gedumpt bij een niets vermoedend "slachtoffer"..en had ik een ander krot opgezocht.

Ziekgesleuteld is er inderdaad aan, maar bijna alles is nu dan ook nieuw en goedwerkend.
Of een zieksgesleuteld apparaat van een Stealert beter zou zijn...hmhmmzzz, Ik zou daar toch 2 maal over nadenken.
Groeten,Gerben
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Snel optrekken niet zozeer, maar snel genoeg om niemand op te houden.