Hulp gevraagd bij aanschaf oldtimer 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand nog tips om de motorblokken uit elkaar te kunnen houden??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
Daarnaast heb je de B230A. Dan heb je een carburateur. Die herken je ook vrij gemakkelijk. De carburateur kan problemen geven als ie is versleten (voor het rijden op benzine), maar voor LPG is het weer makkelijk.
In die dure bak hierboven zit een B230E. Dit is een K-jet injectie. Dat is een mechanische injectie. Te herkennen aan de 'platte koektrommel' als inlaat. Heeft zo'n 130 pk, maar is niet de makkelijkste voor LPG zegt men.
De B230F is ook een injectie (LH-injectie, LH 2.2), maar dan electronisch. Bij deze is het inlaat gedeelte wat gestroomlijnder dan de k-jet. Het vermogen is 116 pk en is goed op LPG te zetten.
Wellicht zijn vroege 740 ook nog met een non turbo 2 liter geleverd, maar ik dacht van niet.
Ik neem aan dat je een diesel wel weet te herkennen en ook een 6 cilinder benzine (760) valt wel op.
Volgens mij zijn dit wel de motoren die origineel zijn geleverd in de 740 die jij zoekt. Als iemand aanvullingen of verbeteringen heeft, go your gang. Succes met zoeken. Let niet alleen op motoren, maar ook op typische roest plekken, zoals onder de voeten van de voorstoelen. Vanaf modeljaar 1987 zijn ze beter beschermt tegen roest. Deze zijn geleverd van augustus 86 en hebben een 'H' in de vincode.
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tampert81 schreef : Type staat op de kap van de distributie. Vaak zie je het ook aan de onderdelen. Een turbo valt op en het staat dan ook op het luchtfilterhuis. Deze zit bij de turbo aan de rechter zijde. Bij de non turbo zit die aan de linkerzijde. Vaak is een klassieke 740 turbo een 2 liter turbo. Volgens mij code B200ET. Over de geschiktheid voor lpg verschillen de meningen.
Daarnaast heb je de B230A. Dan heb je een carburateur. Die herken je ook vrij gemakkelijk. De carburateur kan problemen geven als ie is versleten (voor het rijden op benzine), maar voor LPG is het weer makkelijk.
In die dure bak hierboven zit een B230E. Dit is een K-jet injectie. Dat is een mechanische injectie. Te herkennen aan de 'platte koektrommel' als inlaat. Heeft zo'n 130 pk, maar is niet de makkelijkste voor LPG zegt men.
De B230F is ook een injectie (LH-injectie, LH 2.2), maar dan electronisch. Bij deze is het inlaat gedeelte wat gestroomlijnder dan de k-jet. Het vermogen is 116 pk en is goed op LPG te zetten.
Wellicht zijn vroege 740 ook nog met een non turbo 2 liter geleverd, maar ik dacht van niet.
Ik neem aan dat je een diesel wel weet te herkennen en ook een 6 cilinder benzine (760) valt wel op.
Volgens mij zijn dit wel de motoren die origineel zijn geleverd in de 740 die jij zoekt. Als iemand aanvullingen of verbeteringen heeft, go your gang. Succes met zoeken. Let niet alleen op motoren, maar ook op typische roest plekken, zoals onder de voeten van de voorstoelen. Vanaf modeljaar 1987 zijn ze beter beschermt tegen roest. Deze zijn geleverd van augustus 86 en hebben een 'H' in de vincode.
groeten
Vincent
Bedankt Vincent, voor de verhelderende informatie. Ik heb nu een B200et 2.0 Turbo op het oog. Betreft dit dan ook een redblock? Uiteraard zal ik de bekende roest/probleem punten niet over het hoofd gaan zien. Ik wilde mij eerst even goed inlezen over de mogelijkheden voor een LPG systeem. Het zou zo lullig zijn als ik eindelijk een mooie Volvo vind, en ik die vervolgens niet op LPG kan laten rijden.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Volgens mij zijn er ook B23ET's geleverd in die jaartallen, dacht ik althans.
Waren toch ook allemaal Motronics?
voor deze motoren is LPG wel geschikt, maar duurder en ook weer gecompliceerder omdat je op LPG Injectie uitkomt.
Prijsjes rond de 1500 euro voor een LPG installatie.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dit blok dan ook een LH-injectie?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Nee, Waarschijnlijk Motronic.mark-gb schreef : Is dit blok dan ook een LH-injectie?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
en die lopen er op als rakketten en 1 ervqan sleept gemiddelt 5 tot 7 maal per week een aanhangwagen met 1000 tot 1500 kg weg.
alle 2 automaat en geen prob tot nu toe .
groet will
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
<a href="/ed-classified/tid/286">Hier</a> zag ik dat er ook twee liters zijn geleverd voor 1987.
groeten
Vincent
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Kies je voor een belastingvrij exemplaar bedenk dan dat de beste ( en waarschijnlijk ook duurste) auto uiteindelijk toch de goedkoopste is. Een 7 serie is een goede auto, mits goed onderhouden. Op een afgetrapt werkhok kun je behoorlijk leeglopen, zelfs als je veel zelf sleutelt. En uit je verhaal begrijp ik dat je eigenlijk best een druk bestaan hebt, dus dan zit je daar zeker niet op te wachten. Heb geduld, je komt er uiteindelijk eentje tegen die zijn geld echt waard is. En kijk uit voor malafide handelaren die of afgetrapte belastingvrije hokken aanbieden of omgekatte exemplaren. Ik kwam er laatst eentje tegen die zeer geraffineerd was omgekat. Maar het productiejaar kun je vinden in de ruiten en de veiligheidsgordels. En dat waren ze nou vergeten. Naast natuurlijk het feit dat vele details van de eerste belastingvrije serie niet terug te vinden zijn in de latere auto's.
Succes met je keuze.
Groeten, Jan.