Hulp gevraagd bij aanschaf oldtimer 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij zegt dat de auto afkomstig is van de tweede eigenaar. Helaas geen onderhoudboekjes aanwezig. Best wel gek, 1 keer van eigenaar gewisseld, en de boekjes zijn verdwenen. Is dit normaal bij auto's van 25 jaar oud? Lijkt mij niet. Hij zegt dat hij nu 380.000 km heeft gelopen. Klinkt wel geloofwaardig na 25 jaar. Als ik ga kijken, moest ik letten op pedaal rubbers, roest in accubak, dorpels reservewiel en achterbalk? Zijn er vanuit het interieur nog roestpunten te ontdekken? Vaak kan je ergens de binnen vloerbekleding lostrekken en daaronder het staal bekijken.
Alvast bedakt allemaal!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar je zeker goed naar moet kijken is de onderkant van de auto, en dan vooral terhoogte van de pendalen aan de onderkant, en terhoogte van de voor stoellen, als er ooit lekkage is geweest is de plek onder de voor stoellen het laagste punt dus loopt daar al het water heen,
Controleren doormiddel van een harde kunstof schroevendraaier er tegen aan tikken, hoor je een helder kort geluid is hij goed, hoor je daar waar je dikt een dof lang geluid kun je er gif op in nemen dat hij daar slecht is. de bodem moet ook vrij stevig zijn is, hij mag licht bewegen maar dan moet je er wel wat kracht voor moeten zetten, druk jij en het beweegt heel erg makkelijk is de bodem zijn kracht kwijt en dat is ook het begin statium van een slecht wordende bodem.
KM stand is wel geloofwaardig na 25 jaar, dit kun je verder goed zien aan het stuur, de km teller cijfers moeten mooi op 1 lijn staan, dus niet de een wat hoger dan de andere (mag geen Golf idee zijn), kijk goed naar de banden of die niet schuin zijn afgesleten, als je het stuur recht hebt staan moeten de banden ook recht staan.
als er na 25 jaar geen boekjes meer zijn komt vaak voor(eigenlijk altijd en uitzonderingen daar gelaten) Bonnen van reparatie's vertellen ook of het een beetje klopt, iedereen heeft wel bonnen en een beetje normaal mens bewaard ze ook, als dat ook niet aanwezig is heeft iemand weinig onderhoud in mijn ogen uitgevoerd, indien de auto is geimporteerd is dat spul er meestal niet bij maar dan moet je gewoon een gok nemen.
welke heb je op het oog? Je mag als je dat wilt de link ook via PB sturen kan ik even met je mee kijken.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
er schijnt ooit een installatie bestaan te hebben waar die wel op liep maar schijnt al tig jaar uit de handel te zijn .
en hij zei me de naam maar ik weet em niet meer :{
dus voor je een et koopt bel effe met de gasboer of ie em uberhaupt inbouwd ?
succes will
p.s. vanwege dat ze geen gas er in bouwen was ik op zoek gegaan naar een ft van 86 en ook 1 gevonden dus ze zijn er wel :}
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt niet, mijn B230ET moet ook gas in binnenkort (al tijdje mee bezig)ET is namelijk Motronic..Inbouwers willen er een Landi setje in zetten. Heb verschillende inbouwers benaderd en deze zeggen dat dit gewoon mogelijk is.Vialle is niet mogelijk vanwege de te hoge weerstand van de injectoren.sanshan schreef : bijna alle gasboeren bouwen geen gas in de et turbo omdat ie net als de gle een k-jetronic heeft en door het grotere vermogen zo goed als onmogelijk is om fatsoenlijk op gas te laten lopen.
Tenslotte is K-jetronic ook gewoon mogelijk om in te bouwen. Maar dat kost dan idd een flinke duit: €3000 @ BT.
Groet,Johan Groeneveld
Heeft een Volvo 460 1.8i 1996 Benzine -TE KOOP-Heeft een Volvo 760 2.3 TIC 1985
- V700 register
- Nieuw lid
-
Johan, zou jij mij kunnen informeren over waar je dit laat inbouwen en hoeveel het daar kost.Alvast bedankt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<a href="/node/39334">Mijn ervaring...Lees en Huiver.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bent het perfecte slachtoffer. Wordt erg duur op deze manier, en niet zeker dat het gaat lukken.
Oude auto's moet je zelf (kunnen) fixen, anders loop je leeg.
En dan nog een gasinstalatie erop. Voor het goedkope idee ?
Het is jouw begrafenis, succes
Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
@ Rolf: Sleutelen kan ik prima zelf, heb veel verstand van auto's in het algemeen. Maar weinig verstand van Volvo. Maar bedankt voor je eerlijke reactie.