Terugblik MBC inbouwdag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2011 13:26 #1310083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuim?

Willem V. schreef :

Pietjeprecies schreef : Mijn, nog altijd MBC-loze, turbo woesht ook lichtjes sinds ik het luchfilterhuis open heb gemaakt.

Dat wordt dus toch plakken.

Ik weet niet of dat wat oplost. Bij mij zit het schuim er n.l. nog in. Was nog in prima staat, dus ik heb het laten zitten, tegen het deksel dan. Verder zat er al niets in.
Met 'openmaken' bedoelde ik het gat naar de wielkast. Op zich ook logisch dat het daar wat gehoriger van wordt, want de turbo ademt dus directer naar de buitenlucht dan wanneer dat gat dicht zit.
En mijn luchtfilterdeksel wordt ook alweer 1,5 jaar grotendeels op zijn plaats gehouden door koplampklemmen. Werkt perfect.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2012 21:45 #1343792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw luchtfilterhuis

Willem V. schreef :

Willem V. schreef : Mijn beleving is dat ik nu een lekker soepel lopende auto heb en een "woeshhh" bij gas loslaten. Dat laatste komt vlg mij door het wegnemen van de isolatie uit de luchtfilterdeksel. Hiervoor ga ik nog eens op zoek naar een andere vorm van isolatie die niet kan verpulveren en mogelijk in de LMM kan komen, ben niet helemaal "wild" van dat extra geluid.

Pietjeprecies schreef : Mijn, nog altijd MBC-loze, turbo woesht ook lichtjes sinds ik het luchfilterhuis open heb gemaakt, maar volgens mij is dat de CBV die afblaast, de klep dus op het inlaat-gedeelte van de turbo. Wastegate zit op het uitlaatgedeelte.

Dat wordt dus toch plakken.
Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een ander luchtfilterhuis. Er zaten al weinig klemmen op de originele manier vast en de laatste klem is inmiddels ook gesneuveld.

Carlo (VOMD) had nog een luchtfilterhuis liggen. Na montage bleek mijn "woeshh" verdwenen. Ik ben er wel blij mee, zoonlief vond het prachtig maar het geblaas begon mij te irriteren. Auto/turbo is wel iets minder gretig aan het gas.
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2012 21:48 #1343794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gat

Carlo (VOMD) had nog een luchtfilterhuis liggen. Na montage bleek mijn "woeshh" verdwenen. Ik ben er wel blij mee, zoonlief vond het prachtig maar het geblaas begon mij te irriteren. Auto/turbo is wel iets minder gretig aan het gas.
Rob K.

Dat ligt niet aan het al dan niet wegnemen van het isolatiemateriaal, maar aan de openingen in het luchtfilterhuis. De "woeshh" wordt vooral hoorbaar door de extra opening aan de zijkant van het luchtfilterhuis aan te brengen. Door de extra luchttoevoer zal de turbo ook sneller opspoelen en zul je dus meer turbodruk bij lagere toerentallen krijgen, waardoor je de auto gretiger aan het gas zult ervaren.

Moderators: Jerry Stam