Terugblik MBC inbouwdag.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Lijkt me ook niet zo handig. Met een been om of door het stuur. Met die snelheid.Leidsekade schreef : Paar keertjes het metertje naar 3/4 geduwd (met de voet) maar ja pret is snel op als je op de 130/140 zit.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
Mooi zo.Leidsekade schreef : Voor de rest is het alsof het altijd al zo had moeten zijn!
Tevreden dus?Geen rare bijgeluiden als gevolg van te hoge druk of zo, gepingel, dat soort dingen?
gepingel bij 0,6 bar???
Groeten Willem,
Volvo 745T op 1,1 barrr
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hopelijk wel een goldbox ezk?
groet chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, niet, maar het was maar een vraag.Ik heb hem op 0,7Bar gezet.Woes schreef : gepingel bij 0,6 bar???
Ik meende me van de inbouwdag te herinneren, dat de MBC in RVL zijn auto bij flink gasgeven een bak-spijker-omkiep-geluid veroorzaakte, vandaar dat ik er naar vroeg.
Maar op benzine bij 0.7 Bar zou ik het niet verwachten, maar effe navragen, dacht ik, kan geen kwaad.
Ik lees in ieder geval dat Jerry er tevreden mee is, da's mooi, dat was ook de bedoeling...
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
Nee, niet, maar het was maar een vraag.Ik heb hem op 0,7Bar gezet.Woes schreef : gepingel bij 0,6 bar???
Ik meende me van de inbouwdag te herinneren, dat de MBC in RVL zijn auto bij flink gasgeven een bak-spijker-omkiep-geluid veroorzaakte, vandaar dat ik er naar vroeg.
Maar op benzine bij 0.7 Bar zou ik het niet verwachten, maar effe navragen, dacht ik, kan geen kwaad.
Ik lees in ieder geval dat Jerry er tevreden mee is, da's mooi, dat was ook de bedoeling...
Ik breng het nog maar eens onder de aandacht: jullie hebben vast allemaal RON95 benzine in je tank. RON98 is steeds lastiger verkrijgbaar. RON95 heeft een lagere klopvastheid dan RON98 (en dan LPG). Het is dus zeer wel mogelijk dat je motor bij een turbodruk van rond 0,6 a 0,7 bar gaat pingelen! Zeker als je bij relatief lage toerentallen flinke druk opbouwt (wat mogelijk is met onze kleine turbo's, die kunnen vanaf 2000- 2200 toeren al flink op druk zijn), is de kans op pingelen hoog. Voorkom dat! Want het brengt onherstelbare schade aan je motor aan.
Wouter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wij hebben hier, zeker als het het vergelijkt met Amerika, in Europa kwaliteitsbenzine.
Als je je ontstekingsgedeelte goed (afgesteld) hebt en een goede stage 0 van de auto, hoort pingelen eigenlijk niet voor te komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Woes schreef : Spreek je hier uit eigen ervaring?
Wij hebben hier, zeker als het het vergelijkt met Amerika, in Europa kwaliteitsbenzine.
Als je je ontstekingsgedeelte goed (afgesteld) hebt en een goede stage 0 van de auto, hoort pingelen eigenlijk niet voor te komen.
Alleen uit eigen ervaring durf ik dingen te beweren, dus ja. Verder: we hebben het niet over de kwaliteit, maar over klopvastheid. Die is gewoon te laag bij RON95 als je de turbodruk gaat verhogen naar >0,6 -0,7 bar. Hogere toerentallen gaat vaak nog goed, maar juist bij lage toerentallen en hoge belasting (en hoge druk) gaat het mis. Op de snelweg in 5e versnelling van 100 naar 120 bijvoorbeeld.
Over de perfecte stage 0 situatie van de gemiddelde baksteen kan je op zijn minst twijfels hebben.
Maar hey, het is jullie baksteen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tot zover mijn ervaring. Vraag mij trouwens af hoe doe gewone HPT`s dat dan doen want die hoeven ook geen 98 te tanken volgens het boekje, maar draaien wel standaard op 0,65bar. Pingelen die dan allemaal als ze op euro 95 rijden?