Terugblik MBC inbouwdag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 23:12 #1307332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niks an zo'n MBC
,

Gaat als een speer, een genot om even in te halen.....

Ries, bedankt voor de goede zorg.
Willem voor de locatie en Bas voor de randvoorwaarden.

Verder een leuke, leerzame dag.
En wat "smoelen" bij de forum-aliassen
Een vervolg lijkt mij bijna logisch!!

gr. Alfred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 08:23 #1307342 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Appeltje eitje
De groene trek als een lier. Maar mijn probleeem ligt thuis waar ik moeders heb verteld dat er een brandstof regeleenheid geinstalleerd is voor een lager verbruik. Als ze maandag naar de zaak gaat zal ze wel aan de telefoon hangen...... Ja schat soepel he maar er komt nog een chip in van Martijn die echt voor de besparing gaat zorgen...Nee hoor kost een drol.
Een hele leuke dag die goed verliep en ik geef me vast op voor een hemeldag op dezelfde locatie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 11:20 #1307353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hihi

krots4 schreef : Iedereen ongeveer 200 pk aan de wielen? Nog een sprintproef gedaan of iets met een rollenbanktest?

Hahahahahahahaha

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 11:45 #1307355 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Hmm.
Ik hoor het al. Ik heb dus weer duidelijk de boot gemist. Ik wil ook zo'n smile op m'n snuit. R-spec heet die clup, of heeft nog iemand zo'n boost controller liggen.
Mazzel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 12:10 #1307359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drukmeten

Chilm schreef : Als het al zo zou zijn en de druk wordt per ongeluk verhoogt dan grijpt altijd het motormanagement in d.m.v. een fuel cut

Komt dit wel voor, of is de kans groter dat de druk "per ongeluk" verlaagt?
Hoe regelmatig controleer je de druk mbv een drukmeter? Elke maand/jaar, of pas als je wat merkt aan het rijden?
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 12:32 #1307365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic R-Spec
Ik heb er bij de R-Spec nog nooit van gehoord dat ie verliep, bij mij zit het er al ruim een jaar in en geen verloop. Als je een inboard Volvo drukmeter hebt zou je het kunnen zien aan het meer- of minder uitslaan van de wijzer (en natuurlijk meer- minder vermogen plotseling), enige controle van binnenuit is dus wel handig.Probeer b.v. aan een hpt klokkenwinkel te komen daar zit een turbometertje in, maar nog beter is een echte natuurlijk die op de tiende bar precies aangeeft wat de druk is. Meten is weten. Overigens is 0.6 bar een hele veilige afstelling waar jullie niet snel problemen mee gaan krijgen. Komt er een chip of chips in (Ecu en Ezk) dan kun je veilig naar de 0.8 a 1.0 bar zonder vreemde bijverschijnselen.Belangrijk is nu het z.g. stage 1 verhaal, nieuwe bougies, verse olie, een vers olie- en luchtfilter, goede bougiekabels en verdeelkap etc. etc.Stage 2 gaan daan de chips worden, een 3 inch uitlaat etc. etc.Maar voorlopig... laat het lekker zo en geniet er van, we leven tenslotte niet op het circuit maar op de openbare weg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 12:46 #1307369 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou!

Jelmar86 schreef :

krots4 schreef : Iedereen ongeveer 200 pk aan de wielen? Nog een sprintproef gedaan of iets met een rollenbanktest?

Hahahahahahahaha

+1 Ha!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 12:55 #1307370 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sedan ook mbc
Was de enigste sedan waar ook een mbc in is gegaan.
Het monteren /afstellen is het meeste gedaan door chris (scania) en staat nu dacht ik op net 0.7 bar .
Wel ook de chip van martijn gekocht , moet er alleen nog ingezet worden ,zou mbv van deze chip ook zuiniger gaan rijden en kan de mbc nog iets verder afgesteld worden.
Merk het verschil met nu alleen nog de  mbc erin  al , kan nu gewoon nog even wat makkelijker even inhalen ook al rijdt je al in zijn 5 , je voelt dan toch het extra zetje  waarbij je iets steviger in je stoel komt te zitten ook in de lagere versnelling merk je bij gas geven dat je wat steviger in je stoel komt te zitten.
Vandaag ook nog bij een wat snellere bocht wilde achterkant langszij komen , je gaat toch wel even wat spelen met de Volvo nu.
Moet alleen wat voorzichtiger zijn met gas geven .
O ja Bas heeft ook nog even uit zijn rijdende volvo magazijn/meetwagen/volgwagen  even  gekeken voor de code van een Cr603 , bas het  zo gefixt .
Menige Volvo garage kan bas zijn instrumenten/meetapp etc wel gebruiken ,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 16:01 #1307392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk
Hallo!
Was een leuk dagje!
Vond het leuk om iedereen ff te zien en te spreken.
Ook altijd leuk om mensen te helpen.........nadeel de tijd vliegt!!!
Toch maar vaker gaan dus.
Nog ff lekker met mijn vliegende baksteen gereden ff laten zien wat ik nu kan:)))) toch wel trots dus
Hoop blije gezichten gezien na mbc plaatsen en airbox zagerij..
Bedankt voor gastvrijheid Willem en ries voor de lekkere versnaperingen!!!

Mvg Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 17:05 #1307402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoon ook proberen
Zoón  (heeft zelf een 940 sedan b230f) wilde ook  stukje met de 940 sedan met mbc rijden
Even dus gedaan en er zelf naastgezeten , op de bijrijderstoel hoor je inderdaad wel het afblazen van de turbo .
Er zelf naast zitten als zoon (20J) er dan mee rijdt is niet het prettigst .
Jammer alleen dat het regende en druk was op de rijksweg (maar goed ook misschien)
Maar kon toch af en toe wel zien dat zoon het toch wel spannend vond ,ook bij een linkerbocht ging achterkant iets te  ver uitwijken dan de bedoeling was.
 Is maar goed denk ik dat zoon een gewone 940 sedan rijdt met b230f.

Moderators: Jerry Stam