Terugblik MBC inbouwdag.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met "bijbehorende chips" bedoelde ik dus de chips die er bij horen om verantwoord tot 1 bar te kunnen gaan, dus een aangepaste LH en EZK chip. Vandaar ook dat ik zeg "voordat ik de chips had" want zonder chips rijdt hij volgens mij in het geheel niet toch?Mijn LPT draait al 3 jaar op 1 bar, inclusief de bijbehorende chips. Ik rij ook al 3 jaar op gewone euro 95 en heb nog nooit 1 pingeltje gehad. Vóórdat ik de chips had stond hij op 0,65bar en ook gewoon op euro 95 en ook geen pingeltje te bekennen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bijbehorende chips zijn belangrijk, ik rij nu met hi-tuning chips in mijn lh2.2. 1,1 bar is ff het max wat ik ga rijden met de druk aangezien ik binnen een maandje een wideband heb om te kijken hoe het mengsel en de a/f ratio erbij staat. Volgens mij kan een lpt ecu tot ongeveer 0,7 de boel berekenen, een hpt turbo tot 0,8-0,9 soms. Wil je meer dan 0,6 a 0,8 bar rijden dan is een chippie wel verplicht..EndlessQuest schreef : Met "bijbehorende chips" bedoelde ik dus de chips die er bij horen om verantwoord tot 1 bar te kunnen gaan, dus een aangepaste LH en EZK chip. Vandaar ook dat ik zeg "voordat ik de chips had" want zonder chips rijdt hij volgens mij in het geheel niet toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
EndlessQuest schreef : Mijn LPT draait al 3 jaar op 1 bar, inclusief de bijbehorende chips. Ik rij ook al 3 jaar op gewone euro 95 en heb nog nooit 1 pingeltje gehad. Vóórdat ik de chips had stond hij op 0,65bar en ook gewoon op euro 95 en ook geen pingeltje te bekennen.
Tot zover mijn ervaring. Vraag mij trouwens af hoe doe gewone HPT`s dat dan doen want die hoeven ook geen 98 te tanken volgens het boekje, maar draaien wel standaard op 0,65bar. Pingelen die dan allemaal als ze op euro 95 rijden?
Ik geloof het graag, maar je zegt het zelf al: jij rijdt inclusief bijbehorende chips. Ik durf te wedden dat van degenen die een MBC hebben ingebouwd veruit de grote meerderheid GEEN chips hebben gemonteerd.
En in tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd ("Een HPT is exact hetzelfde als LPT, m.u.v. de actuator") heeft eeh HPT volgens mij een andere computer.
Tot slot, en dan sluit ik mijn betoog: het gaat erom dat je onder álle omstandigheden zonder pingelen rijdt. Je hebt het altijd over extreme omstandigheden als zoiets optreedt.
Wouter
lidnummer 718 Volvo 940 Estate Turbo i.c. (1997, MY1998) - B230FK (@ 0.7 bar) - Vialle LPi (G3) - ABS - cruisecontrol
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Trouwens ook al een WGA op 0,8 bar, dus die gaat er ook nog wel eens inkomen.
ik zal binnenkort trouwens nog wel een plaatje posten van de luchtfilterbak van een HPT. Die is echt anders dan van een 98-er LPT. Die laatste heeft meer (mogelijke) luchtinlaten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn echt hetzelfde. alles is voorbereid maar bij de "gewone" lpt zitten deze gaten nog dicht, that's it.Leidsekade schreef : ik zal binnenkort trouwens nog wel een plaatje posten van de luchtfilterbak van een HPT. Die is echt anders dan van een 98-er LPT. Die laatste heeft meer (mogelijke) luchtinlaten.
- V700 register
- Nieuw lid
-