Terugblik MBC inbouwdag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 15:55 #1085620 door V700 register
Terugblik MBC inbouwdag. is gemaakt door V700 register
Volgens planning vanmorgen om half tien richting Oss, alwaar Willem en een aantal anderen reeds aanwezig waren, toen ik net voor 10-en aan kwam.
De hal was super, complimenten Willem, voor het regelen van de locatie, en RvL voor de rest.Allemaal binnen geparkeerd, uit de wind en droog, hoewel dat buiten ook had gekund, tot een uur of 13:00.
De kappen gingen open, de sets en MBC's uitgedeeld en er werd na aanhoren van tips en trucs, druk gesleuteld en gezaagd.
De meeste auto's afgetseld met een drukmeter, uiteraard wat mij betreft, en op een na kwam iedereen met een grijs weer terug.Bij een (Alfnon?) bleek er een verstopping in het vacuumbuisje te zitten, naast een losse inlaatslang, wat beide voor drukaflezeing, en op bouw, niet geweldig is....;-)
Enfin, rond 15:15 was iedereen weer vertrokken en sloten Willem en ik af en zijn achter elkaar aan, huiswaarts gereden.
Willem haalde me bij de afrit nog even in en de grijns op zijn gezicht, paste maar net achter het raam van de bestuurdersdeur.
Enfin, geslaagde dag, hoop nieuwe gezichten, of eigenlijk, namen bij de forum-aliassen en ook een hoop bijgeleerd.
Nou de hele zooi weer uit mijn auto laden, zodat ie morgen leeg mee kan naar Maastricht.
Allen, bedankt voor de medewerking en hopelijk voor herhaling vatbaar, mogelijk met andere klussen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 16:15 #1307287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi te lezen dat het een
mooi te lezen dat het een leuke dag is geweest , nu maar niet hopen dat er een koppakking vervangdag georganiseerd moet worden ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 17:40 #1307298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het was
inderdaad gezellig en goed geregeld.
Iedereen kan nu genieten van net dat extra vermogen wat de standaard LPT eigenlijk te kort komt.
Leuk om wat oude en nieuwe gezichten te zien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 18:15 #1307303 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en nu?
Iedereen ongeveer 200 pk aan de wielen? Nog een sprintproef gedaan of iets met een rollenbanktest?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 18:22 #1307305 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plaatjes
Hallo Volvisti
En daar een mooi filmpje van gemaakt?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 18:43 #1307307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja hoor

krots4 schreef : Iedereen ongeveer 200 pk aan de wielen? Nog een sprintproef gedaan of iets met een rollenbanktest?

Er was op dat industrieterrein een Ferrari dealer, die mannen hebben vol ongeloof onze testruns bekeken, Rob heeft het eea gefilmd maar was telkens iets te laat, dus ik ben bang dat er niet veel beeldmateriaal is.

Nothing pulls like a volvo, voor het andere rijgenot:
Honda Africa Twin, Saab 9-3 cabriolet, Range Rover Classic 200TDi 1974.    Mvg. René.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 19:10 #1307312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blabla
Was Martijn er nog met zijn nieuwe gaschips?En is er nog iemand gechipt ook?

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 19:35 #1307314 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Leerzaam !

Baseman schreef : Willem haalde me bij de afrit nog even in en de grijns op zijn gezicht, paste maar net achter het raam van de bestuurdersdeur.

Het is inderdaad een hele verbetering. De MBC staat op 0,6 bar afgesteld en dat vind ik persoonlijk meer dan voldoende, mede gelet op het feit dat dit de "Family-car" is, dus het hele gezin rijdt er in rond, in het weekend is het de mijne
Daarnaast was inderdaad Martijn aanwezig met wat "chips". Hij heeft e.e.a. uitgelegd over de brandstof chip. Ik heb de proef maar eens op de som genomen en er eentje door Martijn laten plaatsen. Waarom niet zelf ? Omdat ik op dat moment bij Chris in de auto zat en onderweg een paar keer gelanceerd ben
Of ik nu nog verder wil ? Nee hoor, dit is een eenvoudige oplossing om toch de PK's van de HPT te krijgen. Het loopt nu ontzettend soepel en een klein beetje gas gegeven geeft direct resultaat.
Ik heb met de camera van Fred een paar foto's gemaakt van de "hal-indeling", links de Estates en rechts de sedan. Juist, dat was er maar één !
Ries, bedankt voor de verzorging van de inwendige mens en natuurlijk niet te vergeten, René (voor het inbouwen van mijn MBC ), Chris en Bas voor de ondersteuning bij het inbouwen, ben ik nog iemand vergeten ?
Als de hal nog een tijdje leeg blijft, kunnen we wellicht weer een hemeldag organiseren ?  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 20:50 #1307323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekker vlot
Vandaag eindelijk een lang gekoesterde wens in vervulling, een mbc ingebouwd. Met dank aan Bas (!) heerlijk vlot en soepel naar huis gereden. Prachtige ochtend gehad, gezellig druk, mooie locatie, heerlijke koffie waarvoor dank aan resp Willem en Ries.
Ik heb nog geen drukmeter geplaatst, maar dat schijnt niet nodig te zijn omdat deze mbc's niet zouden 'verlopen'.
Maar wat is nu eigenlijk het risico oftewel, wat is aannemelijk? Neemt de turbodruk toe of af als het stelbout verloopt? Naar mijn idee is er hooguit een kans dat de druk minder wordt, omdat de stelbout makkelijker terugdraait dan andersom. Eigenlijk is er dus geen risico dat je na verloop van tijd per ongeluk de boel opblaast. Kan iemand dit bevestigen?
Ow ja, de videocamera klaagde over vervuilde videokoppen en weigerde alle dienst. Jammer!
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 21:41 #1307325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Risico
Dag Rob,
(mooie naam trouwens), deze Mbc's kunnen i.d.d. niet verlopen wat overigens geen vrijbrief is om dit nooit te controleren. Als het al zo zou zijn en de druk wordt per ongeluk verhoogt dan grijpt altijd het motormanagement in d.m.v. een fuel cut, en geloof me dat merk je.In principe hoef je dus nooit bang te zijn voor schade omdat je iets niet in de gaten zou hebben.

Moderators: Jerry Stam