Terugblik MBC inbouwdag.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
+ 2 Ha !Michael Oud schreef :
+1 Ha!Jelmar86 schreef :
Hahahahahahahahakrots4 schreef : Iedereen ongeveer 200 pk aan de wielen? Nog een sprintproef gedaan of iets met een rollenbanktest?
Voor mij was de MBC een eenvoudige ingreep om iets meer vermogen te krijgen.
Mij persoonlijk zeggen PK's niet zoveel. Voor mijn beleving gaat het hoe de auto rijdt. En dat doet hij nu nog soepeler dan hij al deed. Ik heb ook geen behoefte aan stoplichtsprintjes, vermogensmetingen etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Yep, same here.RVL schreef : ....ik ben met name geinteresseerd in je benzine verbruik na de installatie van de chip van Martijn. Als dat echt werkt bestel ik hem direct.
Sinds mijn auto met pijn en moeite 1 op 6 haalt, is elke verbetering welkom.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
zo te lezen had ik het ook wel gewild, komt er nog zo'n dag?
ik wil alleen geen fuelcut in mijn auto.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een MBC John, oftewel een manual boost controller, wat eigenlijk niets anders is, dan een T-stuk met instelbare doorlaat, die pas bij een ingestelde waarde open gaat.Deze zit tussen het slakkenhuis ene de wastegate.De wastegate gaat normaal bij 0.35 bar open, maar met een MBC kun je dat dus hoger zetten waardoor hij pas bij bijvoorbeeld 0,6 bar open gaat.Hierdoor wordt er tot die tijd, meer druk opgebouwd en ervaar je meer power in je Turbomotor.johnvang schreef : Ik zie het weer als het al geweest is, maar wat is er nou ingebouwd.
Als de MBC op 0,6 bar is ingesteld, hoef je je, als de rest in orde is, over fuelcuts geen zorgen te maken.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
PS* Fred waar blijven die foto's?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat lijkt mij ook.Maar het klotp wel.RVL schreef : Je verbruik lijkt me erg hoog Bas!
Met 245 kilometer is de tank met 44,8 liter te vullen, rekent u zelf even uit...?Dit was wel het allerslechtste resultaat, meetsla tank ik 43 liter, bij 260 kilometer.