Terugblik MBC inbouwdag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
alleen al het samen doen lijkt mij geweldig.
Groeten John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ha John,johnvang schreef : Hoi volvofielen,
Ik zou graag weten wat MBC is en of dat ook bij mijn motor kan ik heb dacht ik een FT?
ik moet nog al eens een zwaren aanhanger trekken en helpt dit dan?
Een fuel-cut wat is dat,Ik hoop dat ik het nu wel goed schrijf zondag schreef ik het zonder streepje en toen is mijn vraag verwijderd, maar ik schreef het wel met een c.
Groeten John
Volgens mij is FT al een high pressure turbo (HPT ipv LPT) en dat gaat al als de brandweer! Een fuel cut krijg je als je bv met je mbc de turbodruk iets te hoog opvoert, dan grijpt met motormanagement in en wordt de toevoer van de brandstof afgesloten. Lijkt me geen pretje!
Overigens vreemd dat je vraag verwijderd zou zijn vanwege een taalfout, dan mag er wel meer weg van het forum , dus het lijkt me dat er wat anders is gebeurd.
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus dat betekend voor mij dat ik bij het stoplicht door een 940 bijgehouden kan worden.johnvang schreef :
Volgens mij is FT al een high pressure turbo (HPT ipv LPT) en dat gaat al als de brandweer! Rob K.
nou leuk hoor heb ik weer.
Groeten John
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Heb inmiddels wel al de Ecu,ezk en luchfilterbak van een HPT binnengekregen. Wat betreft dat laatste, alleen een van de twee openingen in die bak is open. In de andere zit een parkertje zoals Hein in een van zijn postings ook beschrijft.
Blijkbaar was voor een HPT volgens Volvo 1 opening dus wel genoeg.
Voor de kenners: het is een bak uit een 1992 HPT met Garrett turbo.
Jerry
P.s. Heb ook een actuator op 0,8 bar gekocht dus binnenkort maar een echte HPT van mijn LPT maken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee het was niet cynisch Ries, in principe zou je zuiniger moeten rijden nu. Het "ja, ja" was bedoeld als "is leuk komt er ook nog bij".De verklaring is eenvoudig, alles gaat meer "met 2 vingers in de neus" voor het blokje want efficienter, voorheen was je misschien aan het "poken" om vooruit te komen, dat hoeft nu niet meer. Tevens is de combi chip en beter ademen zuiniger dan standaard.Kijk... als je Schumachertje gaat spelen wordt het een ander verhaal natuurlijk.RVL schreef : Chilm schreef :
@Ries: met een Mbc EN chip zou het e.e.a. zuiniger moeten worden, ja ja...
Die tweede ja komt bij mij wat cynisch over. Denk je dat ie juist dorstiger wordt ? uiteraard afhankelijk van de zwaarte van de voet van de berijder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Huh... waarom Jerryy? Het ENIGE wat anders is bij een hpt tegenover een lpt is de actuator, voor de rest is alles PRECIES hetzelfde, zonde van je geld dus.(Het enige wat er toch nog anders is aan een hpt luchtfilterbak is dat er turbo op staat).Leidsekade schreef : Heb inmiddels wel al de Ecu,ezk en luchfilterbak van een HPT binnengekregen.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Aah op die fiets! (of met die Volvo)henk 940LPT schreef : Die waren er denk ik niet. Eigenlijk wel logisch, de 740's met turbo draaien standaard allemaal al op 0.65 bar, zoveel valt daar niet meer te halen met een MBC (en zonder verdere aanpassingen) :)Leukste/gemakkelijkste winst is te halen bij de LPT (druk van 0.35 naar 0.65 bar) die alleen in de latere 940 geleverd is, miv modeljaar '95.
Eigenlijks helemaal logisch.
Danku voor de verheldering
Groeten,Gerben</div>
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mooi zo.Leidsekade schreef : Voor de rest is het alsof het altijd al zo had moeten zijn!
Tevreden dus?Geen rare bijgeluiden als gevolg van te hoge druk of zo, gepingel, dat soort dingen?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Paar keertjes het metertje naar 3/4 geduwd (met de voet) maar ja pret is snel op als je op de 130/140 zit.
Heb geen rare dingen gehoord, alleen dus die fluit. Aangezien ik die niet hoor als ik minder druk heb, ga ik er vooralsnog uit dat het allemaal in orde is.