Strenger belasting- én bijtellingsregime oude auto - nu met petitie!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 15:25 #1219951 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lieme toch
nou heb je niet goed naar Timen geluisterd. Motoren worden niet met een lepel in een auto gezet.
Maar verder een uitstekend plan. Zou een v8 uit de XJR ook passen? Das 400 pk uit 8 cylinders. Dat zou op gas moeten kunnen.
Hoeveel uurtjes :-) zou dat kosten? 1000? 2000?
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 23:54 #1220008 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Engelse V8
Hallo Rob

Rob Hiemstra schreef : Zou een v8 uit de XJR ook passen?

Aan Engelse auto's (met uitzondering misschien van de Bentley en de Rolls Royce) sleutel je meer dan je erin rijdt. En daarnaast zijn er vast zuinigere V8's te vinden (ook zonder CAN-BUS) dan die van Jaguar.
groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 10:21 #1220033 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Fluweel?

jsnijder schreef : Ik heb in het verleden weleens een poosje in een leenauto van de garage gereden met zo'n diesel maar ik kwam ( bij eenzelfde rijstijl zoals boven beschreven ) niet verder dan 1: 11.

OK, zou dat dan aan de automaat liggen? Zie www.spritmonitor.de/de/detailansicht/234650.html (mijn verbruik met een bepaald niet perfecte 780 diesel bij een behoorlijk stevige rijstijl). Daarbij is het meerendeel van de snelwegkilometers tegen ongeveer 140 afgelegd, maar wel vrijwel uitsluitend lange afstanden gereden... Het exemplaar van je garage was waarschijnlijk flink afgetrapt, of ook een automaat? De 780 heeft 350.000 km achter de rug, plus wat hij in Italie is teruggedraaid, en geen bekende historie van motorrevisies.
De topsnelheid van je 200D geeft al aan, dat die auto in uitstekende conditie verkeert: dat is vrij hoog. En ondanks dat je aangeeft vergelijkbare rijstijlen te hanteren, rijd je met de 200D toch 10% langzamer, en zal je waarschijnlijk ook minder pittig (zelfs relatief) optrekken. Ik blijf erbij, dat de 200D niet een perfecte referentie is, omdat die motor tegen de grenzen van zijn kunnen loopt in het moderne verkeer. Ik verwacht eigenlijk dat een W123 300D om die reden zuiniger uitpakt...

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 11:29 #1220040 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Onbelaste vergoeding

Rob Hiemstra schreef : je kan ook de auto prive rijden en dan de zakelijke kilometers aftrekken voor 18 cent. De eisen die er dan aan de administratie worden gesteld zijn veel minder hoog.

Hallo Rob,
Dank je voor de tip. Bedoel je de methode die op de belastingsite als volgt staat?
U reist met eigen vervoer naar uw werk U hebt geen recht op reisaftrek als u met eigen vervoer naar uw werk reist, bijvoorbeeld met de auto of de fiets. Uw werkgever mag u wel maximaal € 0,19 per kilometer onbelast vergoeden. Als u, behalve met eigen vervoer, met het openbaar vervoer naar uw werk reist, kunt u voor die dag(en) wel in aanmerking komen voor reisaftrek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 15:33 #1220061 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waarschijnlijk wel
Waarschijnlijk bedoelt hij dat, ja. het tarief hiervan is twee jaar geleden verhoogd van 18 naar 19 cent/km.
Daarboven mag de werkgever ook vergoeden, maar dat gedeelte wordt dan belast, oftewel als inkomen bij het inkomen van de werknemer opgeteld.
Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat de werkgever deze kosten weer als bedrijfskosten kan opvoeren, en dus aftrekken.
Voor mijn huidige werkgever houd ik geen exacte kilometeradministratie bij, maar lever aan het eind van de maand een declaratie in met het aantal gereden kilometers, per dag gespecificeerd naar het afgelegde traject (i.e. "Lelystad-Leeuwarden vv 210 km"), en dat kan ik staven met mijn autokostenadministratie op www.spritmonitor.de . Nog geen specifieke belastingcontrole gehad, dus of dit officieel voldoende is weet ik niet zeker. Als ik zelf ook de werkgever was, dan zou ik die ritten wat nauwkeuriger bijhouden (volgens de officiele richtlijnen dus).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 15:44 #1220064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic was het maar 19ct/km

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Waarschijnlijk bedoelt hij dat, ja. het tarief hiervan is twee jaar geleden verhoogd van 18 naar 19 cent/km. Daarboven mag de werkgever ook vergoeden, maar dat gedeelte wordt dan belast, oftewel als inkomen bij het inkomen van de werknemer opgeteld. Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat de werkgever deze kosten weer als bedrijfskosten kan opvoeren, en dus aftrekken. 

Volgens mijn werkgever mag hij 11 ct/km als bedrijfskosten opvoeren, niet de 19 ct.
Dus betaald hij die 11 ct... En het valt niet te doen een 940 (LPG) te rijden voor dat bedrag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 17:10 #1220070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het ís 19 ct/km..
@ Janneman:
óf je werkgever weet niet wat er in de regelgeving van de fiscale wetten staat, óf je werkgever naait je een oor aan. Kies maar.
het was en is zoals Willem beschrijft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 18:23 #1220079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is echt 19 cent
@ Janneman: het is écht 19 cent. NETTO kost het hem misschien 11 cent maar dan moet hij jou wel 19 betalen.
Niet dat het dan wel toereikend is overigens....

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 18:25 #1220080 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Helaas.
In de tijd dat ik eens een leendiesel van de garage had was dit een jonge auto met nog ton op de teller. Wellicht is de automaat debet aan het hoge(re) verbruik. Overigens verbruikt een 300D/w123 met automaat zo'n slordige 10 ltr/100km. Dat weet ik van diverse mensen die er een hebben.
Ik denk dat de rijstijl het belangrijkste is en ik probeer wel een beetje zuinig te rijden maar niet ten koste van alles.( zoals mijn rijplezier)

Groeten, Jan.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 21:29 #1220097 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic Belasting
Volgens mij heeft de brief die ik geschreven heb wel invloed gehad, mijn 745 TI is van 15-12-1986

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC