Strenger belasting- én bijtellingsregime oude auto - nu met petitie!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar verder een uitstekend plan. Zou een v8 uit de XJR ook passen? Das 400 pk uit 8 cylinders. Dat zou op gas moeten kunnen.
Hoeveel uurtjes
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Aan Engelse auto's (met uitzondering misschien van de Bentley en de Rolls Royce) sleutel je meer dan je erin rijdt. En daarnaast zijn er vast zuinigere V8's te vinden (ook zonder CAN-BUS) dan die van Jaguar.Rob Hiemstra schreef : Zou een v8 uit de XJR ook passen?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
OK, zou dat dan aan de automaat liggen? Zie www.spritmonitor.de/de/detailansicht/234650.html (mijn verbruik met een bepaald niet perfecte 780 diesel bij een behoorlijk stevige rijstijl). Daarbij is het meerendeel van de snelwegkilometers tegen ongeveer 140 afgelegd, maar wel vrijwel uitsluitend lange afstanden gereden... Het exemplaar van je garage was waarschijnlijk flink afgetrapt, of ook een automaat? De 780 heeft 350.000 km achter de rug, plus wat hij in Italie is teruggedraaid, en geen bekende historie van motorrevisies.jsnijder schreef : Ik heb in het verleden weleens een poosje in een leenauto van de garage gereden met zo'n diesel maar ik kwam ( bij eenzelfde rijstijl zoals boven beschreven ) niet verder dan 1: 11.
De topsnelheid van je 200D geeft al aan, dat die auto in uitstekende conditie verkeert: dat is vrij hoog. En ondanks dat je aangeeft vergelijkbare rijstijlen te hanteren, rijd je met de 200D toch 10% langzamer, en zal je waarschijnlijk ook minder pittig (zelfs relatief) optrekken. Ik blijf erbij, dat de 200D niet een perfecte referentie is, omdat die motor tegen de grenzen van zijn kunnen loopt in het moderne verkeer. Ik verwacht eigenlijk dat een W123 300D om die reden zuiniger uitpakt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Hallo Rob,Rob Hiemstra schreef : je kan ook de auto prive rijden en dan de zakelijke kilometers aftrekken voor 18 cent. De eisen die er dan aan de administratie worden gesteld zijn veel minder hoog.
Dank je voor de tip. Bedoel je de methode die op de belastingsite als volgt staat?
U reist met eigen vervoer naar uw werk U hebt geen recht op reisaftrek als u met eigen vervoer naar uw werk reist, bijvoorbeeld met de auto of de fiets. Uw werkgever mag u wel maximaal € 0,19 per kilometer onbelast vergoeden. Als u, behalve met eigen vervoer, met het openbaar vervoer naar uw werk reist, kunt u voor die dag(en) wel in aanmerking komen voor reisaftrek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Daarboven mag de werkgever ook vergoeden, maar dat gedeelte wordt dan belast, oftewel als inkomen bij het inkomen van de werknemer opgeteld.
Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat de werkgever deze kosten weer als bedrijfskosten kan opvoeren, en dus aftrekken.
Voor mijn huidige werkgever houd ik geen exacte kilometeradministratie bij, maar lever aan het eind van de maand een declaratie in met het aantal gereden kilometers, per dag gespecificeerd naar het afgelegde traject (i.e. "Lelystad-Leeuwarden vv 210 km"), en dat kan ik staven met mijn autokostenadministratie op www.spritmonitor.de . Nog geen specifieke belastingcontrole gehad, dus of dit officieel voldoende is weet ik niet zeker. Als ik zelf ook de werkgever was, dan zou ik die ritten wat nauwkeuriger bijhouden (volgens de officiele richtlijnen dus).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mijn werkgever mag hij 11 ct/km als bedrijfskosten opvoeren, niet de 19 ct.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Waarschijnlijk bedoelt hij dat, ja. het tarief hiervan is twee jaar geleden verhoogd van 18 naar 19 cent/km. Daarboven mag de werkgever ook vergoeden, maar dat gedeelte wordt dan belast, oftewel als inkomen bij het inkomen van de werknemer opgeteld. Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat de werkgever deze kosten weer als bedrijfskosten kan opvoeren, en dus aftrekken.
Dus betaald hij die 11 ct... En het valt niet te doen een 940 (LPG) te rijden voor dat bedrag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
óf je werkgever weet niet wat er in de regelgeving van de fiscale wetten staat, óf je werkgever naait je een oor aan. Kies maar.
het was en is zoals Willem beschrijft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet dat het dan wel toereikend is overigens....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Ik denk dat de rijstijl het belangrijkste is en ik probeer wel een beetje zuinig te rijden maar niet ten koste van alles.( zoals mijn rijplezier)
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





