Strenger belasting- én bijtellingsregime oude auto - nu met petitie!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuker kunnen ze het idd niet makenWytze schreef : Iedereen mag daar zelf zijn keuze in maken.
Leuker kunnen ze het niet maken.
CITAAT;
Een democratie houdt niet in dat je als gepeupel volgzaam en zonder tegenspraak achter dat groepje van 150 mensen moet aanrennen.Een democratie houdt in dat je mag proberen om een deel van dat groepje van 150 mensen van gedachten te laten veranderen.Ik ga het niet doen maar er zijn er toch altijd genoeg te vinden en die mag jij met alle democratische middelen proberen te beinvloeden.
Wat een zegen toch die democratie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
nu maar zoeken naar kentekens van voor 1987

gr jg
- V700 register
- Nieuw lid
-
@ leaseplan verhaal: ook idioot ja. leaseplan is een bedrijf waar we matige ervaringen mee hebben, veel regels die flinke inefficientie met zich meebrengen. Bijvoorbeeld bij wisselen van banden. in de herfst (paar jaar terug) waren onze zomerbanden echt aan het einde, wij via leaseplan dus nieuwe winterbanden direct er op. de zomerbanden moesten en zouden toen weer de hele winter de stalling in gaan, om dan direct weggegooid te worden. Dat soort dingen kosten veel geld....
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
ik ben het helemaal met je eens. Een groot bedrijf hoeft maar even te schermen met x aantal arbeidsplaatsen en dit is het resultaat. En het is droevig dat na zoveel jaren van economische voorspoed dit soort bedrijven al na een half jaar economische tegenwind zo in de problemen komt.
En toch wordt de politiek iedere vier jaar weer beloond voor dit soort acties. Nou ja, een volk krijgt de regering die het verdient, zeg ik maar. En verder zal ik er het zwijgen maar toe doen, anders krijg ik weer van alles over me heen en daar is dit forum niet voor.
Jammer dat er na 2011 waarschijnlijk weinig oude(re) auto's overblijven. En dat die bijtelling wordt aangescherpt daar snap ik ook geen moer van. Worden er straks weer bosjes prachtige oldtimers in een paar jaar aan flarden gereden met het risico dat dan ook die auto's volledig belast worden. Ik blijf dus maar braaf mijn km. lijsten invullen voor mijn zakelijke auto. Dan ontloop ik de bijtelling en voor dat geld kan ik me dan ook in de toekomst privé in mijn hobby auto's voortbewegen. Kost wel wat tijd maar dat heb ik er wel voor over. Leuker kunnen we het niet maken..................................................................wel duurder. Maar als het dan toch geld kost, heb ik er tenminste wat leuks voor terug.
En dat het altijd de auto is, die het moet ontgelden. Wellicht zou de politiek ook eens naar de jachten moeten kijken. Dat zijn veelal ook geen onbemiddelde lieden, vervuilen met hun schepen ook het milieu en betalen tot op de dag van vandaag geen enkele vorm van vaar- of houderschapsbelasting. Erg vreemd dat Den Haag die wereld nog niet heeft ontdekt. Of zouden er stiekum heel veel watersporters onder onze politici zitten??
Nou ja, ik hou maar op met kankeren en laten we maar blijven genieten van de dingen die we hebben en hopelijk kunnen houden.
Groeten, Jan.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dit slaat echt alles. Tot en met een autoleeftijd van 24 jaar dus gewoon 25% van de nieuwprijs bij je belastbaar inkomen tellen is toch wel gespeend van enige logica en redelijkheid. Hier word ik echt helemaal niet goed van.MaGNeT schreef : <div class="s13" style="margin-bottom: 12px"><div><div>Een andere belangrijk onderdeel in dit amendement is echter dat de leeftijdsgrens van auto’s waarvoor een gunstig bijtellingsregime geldt, wordt verhoogd van 15 naar 25 jaar. Op dit moment geldt, dat als je privé een auto rijdt van ouder dan 15 jaar, je bijtelling krijgt over de huidige waarde in plaats van de nieuwwaarde.</div></div></div>
Verzin dan zoiets als een afbouw, van mijn part ieder jaar een procent minder, bijv nieuwe auto 25% en dan in jaarlijkse stappen naar 0% na 25 jaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het wordt nu allemaal wel moeilijk voor de Volvos met een bouwjaar tussen 1983 en 1989. Te jong om ooit nog belastingvrije oldtimer te worden en te oud om in eventueele toekomstige Nederlandse milieuzones te mogen rijden. Er gaat dus een groot gat vallen in het Volvobestand van die jaren. Laat ik dus maar extra zuinig zijn op Amerigo...
Ik ben trouwens nog benieuwd of het invloed gaat hebben op taxatierapporten en oldtimerverzekeringen; zullen die ook de wet volgen?
Een zwaar belaste groet, Rudiger
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik ben dan altijd benieuwd naar aantallen... Zoals Philip (flip_21) al aangeeft: Hoeveel auto's hebben we het eigenlijk over? En wat is het percentage van dat aantal op het totaal?MaGNeT schreef : {knip}... De ChristenUnie wilde dit omdat er steeds meer gebruikt wordt gemaakt van dit soort auto’s voor het dagelijkse verkeer (vanwege de gunstige belasting), terwijl de vrijstelling oorspronkelijk is bedoeld voor hobbyisten. Dat is onder meer ongunstig voor de CO2-uitstoot en vervuilende stoffen als fijnstof en NOx. {knip}
Volvo 740 GL - sedan - B230K - LPG - 1986Sleuteldagboek op: www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480
De verkoopcijfers mogen dan inderdaad dalen, toch verwacht men in Nederland in 2008 nog een half miljoen nieuwe exemplaren weg te zetten ( www.amt.nl/web/Nieuws/Ondernemen/Tonen-N...en-terug-in-2009.htm ).Het Europese wagenpark stijgt zelfs nog met 13,2 stuks alleen al dit jaar.
Fijn dat we zuinigere auto's op de weg zetten met minder CO2-uitstoot, maar de wet van de grote getallen levert alsnog een aanzienlijke toename op van de uitstoot van niet alleen CO2, maar bijvoorbeeld ook de genoemde stikstof en fijnstof.Zoals gewoonlijk blijkt dat de heren en dames "volksvertegenwoordigers" meer bezig zijn met scoren in de media dan waar het werkelijk om gaat. De voorbeelden zijn helaas legio (MEP, JSF, UWV, om maar iets te noemen)... Zo ook hier:
Even kijkend naar de cijfers van ARN ( www.arn.nl/7contact/mil2007/n15.php , andere gegevens kon ik zo snel niet vinden...) reden er in Nederland eind 2007 zo'n 7,7 miljoen personenauto's rond. Zoals we gezien hebben, komen er dit jaar nog 500.000 bij. Die laat ik even buiten beschouwing, want ik weet niet hoeveel dat aantal vertaald naar de wagens van 15 jaar en ouder.
Een ruwe schatting (zie grafiekje 1 op de ARN-pagina) is dat er zo'n 900.000 auto's van 15 jaar en ouder rondrijden. Zeg maar 11,7% van het totaal. Wat kiezen we als verhouding voor de “misbruikers” vs. de hobbyisten? We doen even ruig: fifty/fifty...Dus voor net geen in het aller-, allerslechtste geval [want ik weiger te geloven dat het aantal “misbruikers” zo groot is!] 6% van het totale wagenpark (cijfers 2007), krijgt de politiek het voor elkaar om te rechtvaardigen dat we met dit soort Haagse pietluttigheid daadwerkelijk iets zinnigs bijdragen aan een schoner milieu...
Kijken we alleen naar de Oldtimers (25 jaar en ouder), zakt dat aantal zelfs naar een luttele 1,5% (naar boven afgerond). Nog even afgezien van het feit dat veruit de meeste Oldtimers veel minder kilometers maken dan nieuwere auto's...
Zoals Perry Mason zou zeggen: “I rest my case, your honour. No further questions…”.En maar klagen dat de burgerij niet genoeg interesse heeft voor de politiek… ik heb in elk geval wat beters te doen. Een mooie oude Volvo uitzoeken, bijvoorbeeld! Ik lonk steeds meer naar zo’n mooie 945 of 965... En dan het liefst een diesel, kan ik 'm mooi op PPO gaan rijden... ;P
Greets, Leon.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weinig rijden in je klassieker kost dus ook weinig met de km-heffing.
Voor wie weer een gaatje zoekt om goedkoper dan anderen te rijden, vindt hem vast.
De enige echt gedupeerde van deze regel is wat mij betref iemand die behoorlijk wat rijdt in zijn 15-jaar oude auto ivm de bijtelling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
in België is het niet veel beter
ze promoten zogezegd groene en propere energie en belonen mensen die met een auto met weinig uitstoot rijden
en wat doen ze als je een wagen op LPG/LPI hebt?
juist
een bijkomende taks....

dat ze geld nodig hebben, ok
maar dat ze niet onder mom van 'groen' hun slag slaan...
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Vroeger nog wel op de baricades gestaan, maar je stem wordt niet gehoord.... dus dan maar proberen zoveel mogelijk je eigen gang te gaan en je zoveel mogelijk aan te passen om gedonder te voorkomen, je trekt toch altijd aan het kortste eind.
Stemmen doe ik al lang niet meer, tijdens de verkiezingen mooie belofstes, eenmaal aan het roer doen ze precies het tegenover gestelde..... of moeten ze naar 'Brussel' luisteren, ik heb trouwens tegen 1 Europa gestemd zoals velen met mij..... waarom dan toch Brussel hier??? We hadden toch TEGEN gestemd met z'n allen..... euh democratie? Hoebedoelu?
Ik merk dat ik toch weer boos word als ik die plannen zo lees, we zouden met z'n allen eens een week de auto moeten laten staan, dan is Nederland gelijk falliet! Dus die mooie praatjes over milieu enzo.... laat me niet lachen! Het gaat om GELD, en niet meer dan dat! Hetzelfde als het rookbeleid hier in Nederland.... ook zo'n kromme wetgeving dat je er scheel van gaat kijken als je het probeert te begrijpen.

Ik ga Skepp helemaal oprijden, tot aan de laatste snik zal ik haar gebruiken, wel of geen wegenbelasting! Niet dat ik het met de plannen eens ben, integendeel...... Maar schoppen en schreeuwen..... het kost alleen maar een hoop energie....

Ik groet u allen en blijf rijden!!