Strenger belasting- én bijtellingsregime oude auto - nu met petitie!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
We hadden ze allemaal aan de leeuwen moeten voeren in Rome,
Of religie en politiek zou verboden moeten worden.
Maar ik doe het maar niet, want dat helpt niet. en als moderator mag ik al helemaal niet aan politiek doen.
Maar als ik een van de Cu voor mijn wielen krijg..
... rem ik toch maar heel hard.
(want om nou ook nog een kras op mijn bumper te krijgen van dat soort volk gaat me echt helemaal te ver! )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neenee, stel we zouden het openbaar vervoer verbeteren.... dan zouden er minder auto's rijden... en dus minder inkomsten.. oeioei..
Laten we dan maar diegene straffen die belastingvrij willen rijden.. Ze zouden beter een katalysator kunnen verplichten ofzo..
Ik vind het gewoon TRIEST, mijn stem zullen ze NOOIT krijgen.
Ik heb besloten mijn belastingvrije 760 de rest van mijn leven te blijven rijden (zo ver dat mogelijk is..) en lekker veel CO2 uitstoten.
En trouwens, CO2 uitstoot van onze auto is niet slecht, het is in feite gewoon het verbruik dat de CO2 uitstoot bepaald.
Een beetje stationcar van tegenwoordig rijdt ook geen 1:15...
Ik erger me weer kapot...
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien omdat men verwacht dat je toch niet meer in een Volvo Bertone langs je klanten gaat?henk 940LPT schreef : Ik snap het niet..... Ze willen de vrijstelling voor auto's ouder dan 25 afschaffen om het gebruik daarvan af te schrikken. En dan verhogen ze de lage bijtelling grens voor leaseauto's naar 25, in mijn ogen een aanmoediging om juist in die oude autos te gaan rijden.Snapt u ik het, snap ik het....
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Maar ik ben blij dat ik in dit land mag wonen waar we met zijn allen tot dit soort besluiten komen.
Er waren immers meer als 75 kamerleden die hier voor hebben gestemd. Vergeet dat niet!!
Dat de CU nu juist zo een vermeend groen plan moet lanceren ontgaat mij ook als ik naar de signatuur kijk.
Wel weet ik net als velen met mij dat er veel misbruikers zijn van de huidige maatregelen. Het was een maas in de belastingwet.
Dat de goede daar nu weer onder moeten lijden is ronduit jammer.
Er had nog wel een tussenweg mogelijk geweest en ook uitstel tot de kilometerheffing zijn intrede zal doen zou ook niet echt schadelijk zijn geweest.
Maar het is nu eenmaal democratie.
Het leuke is weer dat over enkele jaren de wegenbelasting geheel verdwijnd en we gewoon per KM gaan betalen.
Dan maakt het met die weinige kilometers weer niets uit.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Een democratie houdt niet in dat je als gepeupel volgzaam en zonder tegenspraak achter dat groepje van 150 mensen moet aanrennen.Een democratie houdt in dat je mag proberen om een deel van dat groepje van 150 mensen van gedachten te laten veranderen.En tja, schelden en vloeken... Binnenmonds floept er bij mij ook wel eens wat uit... Maar het helpt zo verd*mde weinig...Wytze schreef : Voor alle duidelijkheid: Ik betreur dit besluit.
Maar ik ben blij dat ik in dit land mag wonen waar we met zijn allen tot dit soort besluiten komen.
Er waren immers meer als 75 kamerleden die hier voor hebben gestemd. Vergeet dat niet!!
Dat de CU nu juist zo een vermeend groen plan moet lanceren ontgaat mij ook als ik naar de signatuur kijk.
Wel weet ik net als velen met mij dat er veel misbruikers zijn van de huidige maatregelen. Het was een maas in de belastingwet.
Dat de goede daar nu weer onder moeten lijden is ronduit jammer.
Er had nog wel een tussenweg mogelijk geweest en ook uitstel tot de kilometerheffing zijn intrede zal doen zou ook niet echt schadelijk zijn geweest.
Maar het is nu eenmaal democratie.
Het leuke is weer dat over enkele jaren de wegenbelasting geheel verdwijnd en we gewoon per KM gaan betalen.
Dan maakt het met die weinige kilometers weer niets uit.
Dat je met kilometerheffing en een echte klassieker straks vermoedelijk toch wel iets minder gaat betalen (tenzij je het als leasebakvervanger ziet) is inderdaad wel een voordeel.Momenteel haal ik echter nog met gemak de 20.000km per jaar, met uitschieters naar 35.000km dus dat schiet nog niet echt op...
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Leuker kunnen ze het niet maken.
CITAAT;
Een democratie houdt niet in dat je als gepeupel volgzaam en zonder tegenspraak achter dat groepje van 150 mensen moet aanrennen.Een democratie houdt in dat je mag proberen om een deel van dat groepje van 150 mensen van gedachten te laten veranderen.Ik ga het niet doen maar er zijn er toch altijd genoeg te vinden en die mag jij met alle democratische middelen proberen te beinvloeden.
Wat een zegen toch die democratie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
Sorrry voor deze politieke uithaal. Heeft wel iets met auto's van doen.