Reddingsactie "Red de Witte Duivel". Probleem gevonden, maar nog niet opgelost !!!!!!!!!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Inderdaad. Voor de volledigheid: eerst met draaiende motor de hele schakelcoulisse doorlopen (reden: de koppelomvormer moet de tijd krijgen gevuld te raken met olie), daarna motor stationair laten draaien en olie peilen.mderijke schreef : Ik zal het eens nakijken. Automaat check je met stationair draaiende motor toch???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De slangen van de turbo tot en met en het inlaatspruitstuk nagelopen, intercooler verwijderd en gecontroleerd. Alles was OK, geen lekken gevonden.
Maar bij gasgeven hoor je een zuigend geluid, een vacuum lek dus. Diverse slangen nagelopen, een slangenklem vervangen die niet goed meer was, Aansluiting op de rembekrachtiger provisorisch ingepakt (deze was kaduuk). Resultaat: Het loopt allemaal weer een stukkie beter, maar nog niet optimaal. Er is nog steeds een zuigend geluid te horen maar het is wat minder. Kortom, we zijn op de goede weg maar we zijn er nog niet helemaal.

Vanavond even contact met Tim gehad omdat ik wist dat hij aan het eind van deze week een auto nodig had. Hij heeft ondertussen een andere wagen aangeschaft welke onderhoudstechnisch wat voordeliger is als een 740 Turbo. Mede hierdoor heeft hij de beslissing genomen om afscheid te nemen van deze 740 Turbo. De wagen komt dan ook te koop. Hij loopt nog niet 100% maar het is al een stuk beter. Ik wil nog wel even verder puzzelen maar ik heb ook niet al te veel tijd deze week dus resultaten laten even op zich wachten.
De vraag is dan ook: Heeft er iemand interesse in deze wagen?.
Hij is niet in concoursstaat maar heeft nog wel wat potentie. Zo niet, dan gaat de wagen naar de sloop maar dan is er altijd nog wel wat aan onderdelen te verwijderen.
Laat maar weten als je ergens interesse in hebt (bij voorkeur in de hele wagen)
Bij demontage zijn een aantal onderdelen al gereserveerd, maar er is nog zat goed spul aanwezig.
Mijn gegevens staan in mijn profiel. (of anders kun je ook Tim contacten)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hè? De opzet was toch om hem te redeen en niet naar de sloop te brengen?Is dan alle moeite regelen en vervoer voor niets geweest?mderijke schreef : De vraag is dan ook: Heeft er iemand interesse in deze wagen?.
Als ie rijdt, kun je er dan niet mee naar de sleuteldag komen in Gemert?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gemert gaat niet lukken, ik moet werken, en de wagen staat zonder verzekering en zonder belasting........ (klein stukkie op de dijk is wel te doen, maar even naar Gemert is wel erg tricky......)Baseman schreef :
Hè? De opzet was toch om hem te redeen en niet naar de sloop te brengen?Is dan alle moeite regelen en vervoer voor niets geweest?mderijke schreef : De vraag is dan ook: Heeft er iemand interesse in deze wagen?.
Als ie rijdt, kun je er dan niet mee naar de sleuteldag komen in Gemert?
Ik ben niet de eigenaar en ik heb de beslissing ook niet genomen. Het is jammer, maar je kan van een student ook niet verwachten dat hij twee wagens in de belasting en de verzekering houdt en als je een stage adres in the middle of nowhere hebt moet je wat.
Volgens mij is het nu een kwestie van het kleine lek te zien vinden. En dan komt alles weer goed.
Ik heb ook even de kick-down kabel iets losser gezet en de bak schkelt weer helemaal prima. Door de slechte loop ga je (onbewust) meer gas geven en met een strakke kick down kabel wordt het schakelen een drama, als je nu de wagen rustig op snelheid laat komen schakelt de bak prima, bij flink gas geven toert de motor wel op maar geeft geen kracht, de bak schakelt met een duidelijk voelbare klap/bonk terug maar als je het gas loslaat schakelt de bak meteen weer netjes en zachtjes op naar de hogere versnelling, bijna zijdezacht. De bak is het probleem dus niet.
Maar zie tussen alle vervelende slangetjes maar eens het "lekke" slangtje te vinden.........
Zoals ik al zei, we zijn er bijna (denk ik) en dan is de wagen weer gered en kan een (helaas andere) eigenaar er van genieten. Maar het is wel een leuk puzzelobject geweest.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hopelijk komt deze net zo goed terecht!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ten tweede ben ik Maarten zeer dankbaar voor zijn inzet en gastvrijheid om de wagen te mogen stallen.
Zoals jullie weten is het onderhouden van een 740 niet het goedkoopste wat er is, als uitwonende student kost het me teveel. Het was/ is zeker een uitdaging om de auto weer prima te laten rijden. Echter begin ik maandag met mijn stage. Voor mij een hele opgave waarbij ik gekozen heb voor een auto die goedkoper is in gebruik en waar ik voorlopig geen onderhoud aan heb zodat ik me volledig kan richten op de stage.
Graag, had ik nog in de Volvo gereden, maar ik heb besloten om er een punt achter te zetten. Zodra ik een baan heb, zal ik meer ruimte hebben om een 740 te rijden.
De auto is zeker nog niet afgeschreven, maar een uitdaging is het zeker! Ik hoop dan ook dat er iemand binnen de vereniging is die deze uitdaging wil overnemen! Onder die zwarte vingers op de witte lak, schuilt een robuuste Turbo...
Met Maarten heb ik overlegd dat, mocht er niemand zijn die geïntresseerd is in de wagen, de wagen naar de sloop gaat over twee weken. Dan is er de gelegenheid om onderdelen van de wagen te halen in overleg met Maarten en mij.
Wat begon als een "dolletje, niet wetend wat voor witte Volvo het was", veranderde in een hobby waarbij ik veel geleerd heb van en over de wagen, mede door dit forum(!), wordt nu vooral geremd door tijd en mijn banksaldo.
Nogmaals, wil ik iedereen onwijs bedanken!

Groetjes, Tim

- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn overeenkomsten, alleen is het probleem nu van te voren met een redelijke kans van zekerheid al vastgesteld. Bij Coos was het nog een onbekende oorzaak, waarbij ik me nog steeds verbaas over het feit dat de dealer dit niet heeft gezien/gevonden. Dus de Volvo dealer in Vlaardingen staat niet echt hoog op mijn lijstje van betrouwbare dealers voor wat betreft "lastige" problemen aan de 700 serie.bodejodel schreef : Zo begint eht wel heel erg op het verhaal van Coos te lijken...
Hopelijk komt deze net zo goed terecht!
- V700 register
- Nieuw lid
-
En het zag er zo veelbelovend uit...
Heeft Tim overigens een prijs genoemd? Het is nog steeds zijn wagen toch? En als de wagen aangeboden wordt dan is het ook handig om de volledige gegevens neer te zetten. Zoals het hoort. Bouwjaar, km-stand, staat is aardig bekend maar voor de volledigheid kan deze nog even genoemd worden. Ook de staat van de overige delen van de auto kunnen voor een eventuele koper interessant zijn.
Ik hoop zeker dat deze wagen de kans krijgt zich te bewijzen...
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is inderdaad jammer, maar het ziet er nog steeds veelbelovend uit vind ik.tkornman schreef : Minder! Erg zonde om zo'n auto naar de sloop te brengen alleen maar voor een vacuumlek.
En het zag er zo veelbelovend uit...
Heeft Tim overigens een prijs genoemd? Het is nog steeds zijn wagen toch? En als de wagen aangeboden wordt dan is het ook handig om de volledige gegevens neer te zetten. Zoals het hoort. Bouwjaar, km-stand, staat is aardig bekend maar voor de volledigheid kan deze nog even genoemd worden. Ook de staat van de overige delen van de auto kunnen voor een eventuele koper interessant zijn.
Ik hoop zeker dat deze wagen de kans krijgt zich te bewijzen...
Ik zal morgen even de overige gegevens opzoeken.
Er is nog geen prijs genoemd, maar het zal niet de hoofdprijs zijn. EN ik hoop ook dat de wagen een nieuwe eigenaar krijgt, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je als student niet de financiele adem hebt om lang met zo'n wagen erbij te blijven zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat dat een understatement was, want zonder verzekering rijden is wel het stomste wat je kan doen, maar ja.......mderijke schreef : Gemert gaat niet lukken, ik moet werken, en de wagen staat zonder verzekering en zonder belasting........ (klein stukkie op de dijk is wel te doen, maar even naar Gemert is wel erg tricky......)
Staat ie bij jou erg in de weg trouwens? Of zit Tim erg te wachten op de "opbrengst" van zijn 740?Er is al eens geopperd om hem bij H&M binnen te rijden toch?Is dat aanbod nog open en een idee? Hij kost niets, want geschorst en onverzekerd en in de loods is het makkelijker sleutelen denk ik.Ik heb trouwens makkelijk praten, vanuit mijn comfortabele bank in Den Bosch (sorry als ik voor mijn beurt spreek), H of M zal hier een zegje over moeten doen.
Vacuumslang (of gewoon brandstofslang dus) kost geen ruk (2,70 per meter), waarom zou je dat niet vervangen? Niet zoeken naar welke, maar de hele zut stuk voor stuk varvangen.