Reddingsactie "Red de Witte Duivel". Probleem gevonden, maar nog niet opgelost !!!!!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Schoongemaakt en na veel moeite startte de motor. Liep niet lekker, lag heftig te schudden en was nauwelijks aan de praat te houden. Motor sloeg vervolgens af en was niet meer aan de praat te krijgen.
Bougies waren weer helemaal zwart aangeslagen.
Volgens mij is dat een teken dat de motor veel te rijk loopt. (maar dat weet ik niet zeker, wie geeft het verlossende antwoord)
Nu staat de accu weer op te laden, misschien heb ik morgen tijd om weer even verder te kijken.
Ik ben er ook nog niet achter waarom de brandstofpomp continue draait, dit hoort ook niet volgens mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarnaast zou ik zeker de temperatuursensor nameten, op de site ergens staan de waarden (zoeken met trefwoord meetgegevens) of klik op <a href="/node/10790" target="_blank">deze link</a> (new window). Het zal niet de eerste zijn die met een kapotte ECT verzuipt....
De ECU ga ik je nog over mailen.
Heb je de accupolen al losgehad een een minuutje de kabels tegen elkaar gehouden (uiteraard LOS van de accu?) Dat wil de boel ook wel een resetten. Storingscodes?
Stinkt ie ook naar benzine tijdens tweede startpoging?
Bobine ook goed? (die heb ik ook nog wel te leen)LMM misschien ook nodig? Bericht even het nummer van de LMM, dan kijk ik of ik hem heb liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is een goeie, maar ik heb geen spare, en mijn meissie was met de 740 op pad, morgen wordt dat het ook niet, misschien van het weekend.Baseman schreef : Zou je het brandstofpomprelais niet effe wisselen dan? Misschien blijft ie plakken
Maar een koude motor hoort juist wat meer benzine tekrijgen, dat zou alleen het geval zijn als de motor slecht loopt alstie warm is......... (of denk ik nu verkeerd?Baseman schreef : Daarnaast zou ik zeker de temperatuursensor nameten, op de site ergens staan de waarden (zoeken met trefwoord meetgegevens) of klik op <a href="/node/10790" target="_blank">deze link</a> (new window). Het zal niet de eerste zijn die met een kapotte ECT verzuipt....
Ik lees het wel.Baseman schreef : De ECU ga ik je nog over mailen.
Accu is een uurtje of 16 losgeweest van de auto (voor het laden) Ik zal morgen de polen nog eens tegen elkaar aan houden, da's niet gebeurdBaseman schreef : Heb je de accupolen al losgehad een een minuutje de kabels tegen elkaar gehouden (uiteraard LOS van de accu?) Dat wil de boel ook wel een resetten. Storingscodes?
Dit model heeft nog geen OBD1, dus weinig diagnose mogelijkheden.... helaas.
Ik zal morgen even het nummer van de LMM opzoeken als ik de accu weer aansluit.Baseman schreef : Stinkt ie ook naar benzine tijdens tweede startpoging?
Bobine ook goed? (die heb ik ook nog wel te leen)LMM misschien ook nodig? Bericht even het nummer van de LMM, dan kijk ik of ik hem heb liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad heeft een blok extra peut nodig bij koude start, maar na 5 minuten stationair is daar al geen sprake meer van. Zet je hem dan af, spuit ie bij de tweede startpoging toch weer overmaak aan peut in, wardoor ie verzuipt.
Starten met volgas is dan de enige (maar niet de allerbeste) optie, werkt wel.
Kwam Willem V. niet jouw kant op?Dat ik hem inOss de LMM, ECU en bobine overhandig.Die zie ik dan wel weer terug op een kofferbak ruil in Oss, wel zo makkelijk.Willem?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Is niet helemaal waar: we zijn met Coos een rondje wezen rijden (naar de benzinepomp om de banden op te pompen), daarna deed ' ie het ineens niet meer. Toen was de motor wel een redelijk eind op temperatuur: thermostaat was in ieder geval open gezien de temperatuurmeter al even in het midden stond (ik herinner het me omdat we vonden dat er wel wat gas gegeven kon worden op de terugweg).Baseman schreef : Coos startte ook prima, de eerste keer. Na een paar minuten stationair (nog niet eens warm blok) startte hij niet meer.
Dus wel met een warm blok, maar starten deed hij inderdaad niet meer.
Wat Coos ook had (en nog heeft bij mijn weten) is een kapotte warme-lucht-klep waardoor het luchtfilterhuis alleen warme lucht kreeg toebedeeld. Dit is opgelost door de aluminium slang tijdelijk los te trekken, maar de definitieve oplossing is natuurlijk een nieuwe was-thermostaat in deze klep. Alweer, heeft vooral invloed bij warme motor, maar zorgt ook voor te rijk lopen (warme lucht bevat minder zuurstof dan verwacht).
Wat ik overigens eerder verdenk, is injectoren die niet erg fraai meer sproeien, als de bougies zo snel zwart worden. Ik kan wel een setje meebrengen, maar die zijn van een gewone, niet van een turbo. Geschikt voor een test, meer ook niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beter gecheckt dan nagelaten en achteraf moeten bekennen dat.....toch?
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Proberen al een tijdje bij een stel goede vrienden langste gaan en laat dat nu uitgerekend in dat weekend zijn !! Ben dan in dezelfde plaats als "Lobbes" zijn bedrijf heeftBaseman schreef : Kwam Willem V. niet jouw kant op?Dat ik hem inOss de LMM, ECU en bobine overhandig.Die zie ik dan wel weer terug op een kofferbak ruil in Oss, wel zo makkelijk.Willem?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij, mist ie me gewoon... En gaat ie daardoor nu extra rare gebreken vertonen, net als Hurbie toen der tijd
Hmm, zo te horen wordt de uitdaging groter, mooi dan ik meer leren! Vandaag heb ik een stageplaats (waarschijnlijk) in Lage Zwaluwe geregeld, in dat geval zou ik een auto nodig hebben. Of het wordt m'n grote liefde, of toch maar een Panda 4x4!...

Groetjes Tim,
- V700 register
- Nieuw lid
-
1 x een 740 turbo
1 x een 940 turbo
en 1 x 240 turbo met een 740 tic blok die alle drie veelste rijk lopen.
Zouden ze alle drie het zelfde probleem hebben?
Als de bougies al zwart zijn na het starten dan dan verdenk ik de standaard dingen als een koudestart injector/ temperatuurgever lmm of luchtweger NIET.
Als die kapot zijn kan je volgens mij nog redelijk normaal rijden en duurd het 100km voor de bougie's zwart zijn.
Kan de nokkenas een tand of 5 versprongen zijn?