Reddingsactie "Red de Witte Duivel". Probleem gevonden, maar nog niet opgelost !!!!!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was inderdaad een mooi moment toen na al dat gezwoeg de motor weer tot leven kwam.
Mijn indruk is dat de 740 best wel wat werk nodig heeft. Ook het interieur kan een update hebben. Maar met wat TLC kan er echt een hele mooie auto van gemaakt worden. Gewoon een kwestie van motorisch in orde maken en dan stukje bij beetje beter maken.
---
Ik kreeg overigens best wel een Ying-Yang idee bij het zien van de twee turbo's. Wit en Zwart -grinnik- Het was helemaal een Wit/Zwart dagje. Want er was namelijk ook een grote Witte hond (Roy)...en een Witte kat...en een Zwarte... en een Wit én Zwart gevlekte. Verder was het huis van Maarten...
---
Groet,
Tamas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Voor een vervolg-dag meld ik me bij deze alvast aan.
Waar ik wel benioeud naar ben: hebben jullie nog kunnen vaststellen, of er ook daadwerkelijk iets aan de automaat mankeert? Bijvoorbeeld door te kijken, of de motor nu in P en N wel fatsoenlijk toeren wil draaien?
Of kijken we nog steeds naar motor-problemen, een veeltal van kleine storingen, die de loop in het algemeen verpesten, en is de automaat wel OK?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bent van harte welkom hoor. Aan de hand van de testritjes was de indruk dat de bak an sich in orde was en dat het inderdaad een hele boel kleine dingetjes zijn die de loop van de motor en het schakelen van de bak nadelig beïnvloeden. We hebben dit echter nog niet geannalyseerd. We kunnen je expertise in deze dus goed gebruiken!
En dat geldt natuurlijk voor jullie allemaal, we hebben de lange samenvatting eigenlijk neergezet om een zo compleet mogelijk beeld neer te zetten van de staat van de auto. Graag jullie mening en ideeën. Er zijn namelijk altijd wel dingen die wij over het hoofd hebben kunnen zien...
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die is op de sleuteldag bij Carlo Schmidt, als de witte van Rudiger dat haalt.Hij komt namelijk een beetje met de hoop dat ie full-throttle weer terug naar Amsterdam kan, de 29ste.Dus ik zou zeggen, leef je uit......!Hans L schreef : Wanneer is de volgende dag?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tsja, we zouden om 16:00 gaan stoppen, het was ondertussen tegen 17:30 (Time flies when you'r having fun.....)
Even gauw gegeten, toen douchen en de eerste visite stond al weer voor de deur toen ik nog onder de waterstraal stond........, werd alles bij elkaar redelijk laat en na om 01:30 eindelijk het moede lijf te rusten gelegd te hebben was ik om 5:30 uur weer wakker om de eerste GP van 2008 te volgen......... na de finish duurde het niet echt lang om een tripje naar sleepcity te maken en om ongeveer 10:30 begon de wereld er weer een beetje leefbaar uit te zien.
Maar goed, hoe was het gisteren.
Jerry kwam als eerst aan, gevolgd door een doos gebak (waar Tim achter verstopt zat) en Tamas was een klein kwartiertje later. De beschrijving van Tamas is helemaal correct, helaas is niet uit te drukken hoeveel tijd sommige van die %$&^(^)#%#&-klusjes kosten, even een tank verwijderen, onwillige slangenklemmen, weinig ruimte, onhandig liggen, staan etc en ga zo maar door.
Maar goed, de motor loopt, het brandstoftoevoerprobleem is getackeld. Ik denk zelf dat een set nieuwe en goede kabels ook eek stuk verbetering gaan geven, daarnaast kan ik me geheel vinden in het idee van Tamas dat er ergens een luchtlek zit na de Turbo en dus ook na de LMM, dat wil ik van de week proberen na te lopen. Verder even de kickdown kabel wat losser zetten, als je gas geeft schakelt we wagen wel heel erg snel terug en als je gas loslaat valt hij weer heel snel in de hogere versnelling.
De slechte loop ligt gelukkig niet aan een compressieprobleem maar het blok geeft nog geen kracht af. Dus eerst maar eens kijken naar de "ademhaling".
Het was gisteren inderdaad genieten en best wel leuk, Tamas die vooraf had aangegeven toch niet zo'n technische sleutelaar te zijn begon steeds meer zijn handen vuil te maken en op het eind had hij mijn overall aangetrokken en lag in en onder de auto ook te sleutelen en maakte z'n handen net zo zwart, Jerry was ook boven en onder de auto bezig en Tim heeft ook z'n handen lekker uit de mouwen kunnen steken. Korotm, we zijn met z'n vieren lekker bezig geweest............
Ik zal van de week eens even een blik in de agenda werpen wanneer ik weer een zaterdag kan vrijspelen, helaas wordt dat wel lastig wegens het werken in de volcontinue.
- V700 register
- Nieuw lid
-
tkornman schreef : Dat moet nog worden vastgesteld maar dat wordt vast wel in dit draadje gemeld.
Klopt, van de week doe ik weer een datumvoostel
Daarnaast was er nog een V70 TDic in de kleur...........juist ja Zwart en de handen van Tamas waren (net zoals van de andere drie) opgegeven moment ook.........tkornman schreef : Ik kreeg overigens best wel een Ying-Yang idee bij het zien van de twee turbo's. Wit en Zwart -grinnik- Het was helemaal een Wit/Zwart dagje. Want er was namelijk ook een grote Witte hond (Roy)...en een Witte kat...en een Zwarte... en een Wit én Zwart gevlekte. Verder was het huis van Maarten...
Zwart.........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de volgende keer ben ik weer graag van de partij, het was erg gezellig en leuk om eindelijk wat clubleden te leren kennen.
Maarten ik heb de foto's gisteren verzonden, zijn ze nog binnengekomen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jerry schreef : de terug weg nog te denken aan de olie nivo's van de motor en de automaat(en aan mijn jas die nog bij Maarten aan de kapstok hing).Als er veelste veel olie in de motor zit dan wil die ook geen toeren maken.Je weet het maar nooit dus mischien even olie pijlen?En dan van de automaat ook maar even de olie pijlen?
Ik zal het eens nakijken. Automaat check je met stationair draaiende motor toch???
Foto's zijn binnen, mail is onderweg.Jerry schreef : Voor de volgende keer ben ik weer graag van de partij, het was erg gezellig en leuk om eindelijk wat clubleden te leren kennen.
Maarten ik heb de foto's gisteren verzonden, zijn ze nog binnengekomen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was inderdaad een mooi moment toen de motor aansloeg en ons begroette!
Het terug zetten van de extra tank was ook echt een enorme ontzettende zo-niet-uitdaging-klus die veel tijd in beslag nam. Maar zoals ene Peter Jan-Rens ooit eens zei, "geef nooit op!", dat deden wij dus ook niet. Ik ben blij dat de auto weer rijdt en ik hoop dat het lukt om de auto ook weer goed lopend te krijgen. Mijn moeder vindt maar dat ik "dat grote witte onnozele ding" weg moet doen en voor een klein autotje moet gaan (lees fiat panda). Maar na zo'n dag als gisteren ben ik weer helemaal enthousiast over de Volvo. Zat er al over te fantaseren dat ook het interieur weer helemaal "wow moet je dat zien!" eruit ziet. We hadden perfect de ruimte om te sleutelen aan de wagen, het weer kon niet beter en de designkoffie ontbrak natuurlijk ook niet!
Mannen, bedankt!
Groetjes Tim.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Die moeders moesten wat meer met de brandweer praten, dan kwamen ze wel op andere gedachten.Tim Calle schreef : Mijn moeder vindt maar dat ik "dat grote witte onnozele ding" weg moet doen en voor een klein autotje moet gaan (lees fiat panda).
Groetjes
Mathy