Reddingsactie "Red de Witte Duivel". Probleem gevonden, maar nog niet opgelost !!!!!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry en hopelijk volgende keer beter, ik wens een ieder heel veel succes met het redden van deze witte schoonheid.
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Mocht ik toch voor morgen geen afspraken kunnen maken, dan kom ik alsnog, dan post ik dat morgenochtend nog wel even.
Ideeënrijk ben ik in dit geval niet echt: ik zou beginnen met de brandstofdrukregelaar te controleren. Liefst niet door die van Maarten's eigen auto in de witte te schroeven, doe dat maar andersom: die van de witte in de andere bevestigt ook de conditie, maar dan met wat minder risico op twee dode exemplaren (het zou een gevolg-probleem van iets anders kunnen zijn).
Teveel druk op de rails vind ik redelijk verklaarbaar, te weinig niet: je moet wel de openingsdruk van de injectoren zien te halen om de bougies zwart te krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Paul
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Helemaal aan het begin heb ik gezegd dat ik heel misschien kom. Helaas moet ik ervoor kiezen, om niet te komen.
Groetjes
Mathy (die jullie heel veel succes wenst voor morgen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder ben ik benieuwd naar de voorgeschiedenis - wat was de aanleiding van het vervangen van de benzinepomp, en hoe liep de auto daarvoor?
Anders vrees ik dat het nog een hoop doormeetwerk moet gebeuren met originele draadschema's, want er is zo te horen een boel misgegaan bij het geklooi aan de startonderbreker...
Alhoewel we 'basics' als brandstofdruk niet moeten vergeten.
Zomaar wat losse flodders...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Waarschijnlijk moet ik me bij de vorige spreker aansluiten: om de een of andere reden heb ik momenteel mijn zaterdagen hard nodig om op jacht te gaan naar een andere auto.
Mocht ik toch voor morgen geen afspraken kunnen maken, dan kom ik alsnog, dan post ik dat morgenochtend nog wel even.
Hoewel ik je het gun om snel weer een nieuwe auto te "scoren" hoop ik toch een beetje op je komst, maar als het niet is, dan wens ik je veel succes met de zoektocht.
Goede tip, gaan we zeker op deze manier uittesten.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ideeënrijk ben ik in dit geval niet echt: ik zou beginnen met de brandstofdrukregelaar te controleren. Liefst niet door die van Maarten's eigen auto in de witte te schroeven, doe dat maar andersom: die van de witte in de andere bevestigt ook de conditie, maar dan met wat minder risico op twee dode exemplaren (het zou een gevolg-probleem van iets anders kunnen zijn).
Teveel druk op de rails vind ik redelijk verklaarbaar, te weinig niet: je moet wel de openingsdruk van de injectoren zien te halen om de bougies zwart te krijgen.
Even los van de benzinedrukregelaar, hoe manifesteert een defecte in-tank-fuel-pump zich??

- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was vandaag een leuk dagje bij Maarten op het teras.De witte volvo 740tic van Tim rijd weer al is het nog niet zoals het zou moeten zijn.Het brandstof probleem is in ieder geval opgelost.Het was een kleinigheidje zoals zovaak alleen konden we er wat slecht bij.Hoe en wat mag een ander vertellen want ik ga bankhangen.Ik wil wel nog even vermelden dat de verzorging prima was met koffie broodjes en gebak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Grote klasse dat de volvo weer aan de gang is! Het aanslaan van de motor geeft een enorme kick (althans, dat was mijn ervaring bij Coos). Wanneer is de volgende dag?