Reddingsactie "Red de Witte Duivel". Probleem gevonden, maar nog niet opgelost !!!!!!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 21:07 #1192655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet het niet

Jerry schreef : Als de bougies al zwart zijn na het starten dan dan verdenk ik de standaard dingen als een koudestart injector/ temperatuurgever lmm of luchtweger NIET.
Als die kapot zijn kan je volgens mij nog redelijk normaal rijden en duurd het 100km voor de bougie's zwart zijn.
Kan de nokkenas een tand of 5 versprongen zijn?

Ik durf het niet te zeggen, maar na het schoonmaken van de bougies kostte het heel veel moeite om hem aan de praat te krijgen.
Het lopen was dramatisch (duurde hooguit een minuut of zo). Na het afslaan waren de bougies inderdaad weer zwart.
Misschien is de nokkenas versprongen, maar dat is wel heel vreemd, dan zou de distributieriem niet goed meer zijn of de spanner (spanrol).
Ik heb vandaag geen tijd gehad om er verder mee te testen. Andere klussen aan de hand gehad.
Vanaf morgen weer 6 dagen werken en dan komt er ook weinig van. Maar ik zal af en toe even tussendoor proberen te kijken. In ieder geval is de accu wel weer helemaal vol.
(en helaas zitten de meeste van mijn gegevens nog ergens in een verhuisdoos en ik weet niet welke........ )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 21:10 #1192656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 't is te hopen

Tim Calle schreef : Volgens mij, mist ie me gewoon... En gaat ie daardoor nu extra rare gebreken vertonen, net als Hurbie toen der tijd :-)

Dan moettie het weer doen als je hier bent, maar ik vrees dat dat het niet is..........
Maar we moeten eerst de motor goedlopend hebben voordat we naar de bak gaan kijken, dan kunnen we dat probleem tackelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 21:16 #1192661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Graag

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Wat ik overigens eerder verdenk, is injectoren die niet erg fraai meer sproeien, als de bougies zo snel zwart worden. Ik kan wel een setje meebrengen, maar die zijn van een gewone, niet van een turbo. Geschikt voor een test, meer ook niet.

Graag, ik heb geen spare setje liggen en ik wil ze niet uit mijn Turbo halen, mijn meissie rijdt daar momenteel dagelijks in en ze is voor haar werk van afhankelijk van die wagen en ik wil even geen gekkigheid met dat ding en geen risico.
Zoals ik al eerder schreef, het is van belang eerst de motor goed te hebben lopen voor we naar het schakelprobleem kunnen kijken. Ik vermoed zelf dat als de motor goed loopt het schakelen een stuk beter zal gaan. Maar da's een gevoel, de motor levert gewoon geen kracht. Maar ik ben er voor mezelf nog niet uit wat het is.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2008 23:15 #1192873 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Benzinedrukregeldingetje
Hallo Maarten
Heb je dat benzinedrukregeldingetje al gecontroleerd?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 12:47 #1192902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet

Mathy schreef : Hallo Maarten
Heb je dat benzinedrukregeldingetje al gecontroleerd?

Nog niet, en eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dat even snel kan doen........
We moeten ook even naar de brandstofpomp kijken, volgens mij loopt die ook niet goed.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 14:28 #1192911 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic hulp op afstand
Het gedoe is begonnen met het aansluiten van de benzinepomp.
1. Wat was er aan de vorige stuk?.
2. Is de nieuwe wel goed aangesloten geweest?
De gele aansluiting van de pomp moet verbonden worden met de paarse draad, de zwarte aansluiting met de zwarte draad. Doe je dit fout dan gaat de pomp gek doen en een paar relais gaan protesteren.
3. De juiste injectoren heb ik wel maar ik geef ze nog niet de schuld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 15:24 #1192913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee toch?

wp001 schreef : Het gedoe is begonnen met het aansluiten van de benzinepomp.

Nee, dat meen je niet? Dat had ik bij Nordicar op de sleuteldag.
Pomp nagekeken en daarna verkeerd aangesloten.De pomp draaide wel, de auto sloeg ook aan, maar na een paar seconden weer af........
Het zal toch niet waar zijn dat..............

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 21:32 #1192957 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Eerste controle
Brandstofdrukregelaar controleren kan je grofweg door emt stationair draaiende motor het slangetje op de voorste aansluiting los te trekken. Dit is een vacuum-slangetje, en dus hoort er geen benzine of benzinedamp uit die aansluiting te komen, anders is het membraam lek.
Maar ja, de auto loopt niet erg geweldig of lang stationair,  dus of je de tijd hebt om dat te controleren... anyway, hij zou niet helemaal moeten afslaan als dat niet in orde is, dus er zal nog wel wat anders zijn.
Aangezien ik een groot aanhanger ben van de thoeire dat de boosdoener vaak datgene is waaraan het laatste geprutst is, denk ik dat Timen een heel valide eerste controle heeft geopperd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2008 00:46 #1192984 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben ik ook

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Brandstofdrukregelaar controleren kan je grofweg door emt stationair draaiende motor het slangetje op de voorste aansluiting los te trekken. Dit is een vacuum-slangetje, en dus hoort er geen benzine of benzinedamp uit die aansluiting te komen, anders is het membraam lek.
Maar ja, de auto loopt niet erg geweldig of lang stationair,  dus of je de tijd hebt om dat te controleren... anyway, hij zou niet helemaal moeten afslaan als dat niet in orde is, dus er zal nog wel wat anders zijn.
Aangezien ik een groot aanhanger ben van de thoeire dat de boosdoener vaak datgene is waaraan het laatste geprutst is, denk ik dat Timen een heel valide eerste controle heeft geopperd.

Ik ben daar ook een aanhanger van, daarom dacht ik in eerste instantie aan de ECU omdat de problemen waren opgetreden na het verwijderen van de startblokkering en die hing o.a. vast aan de ECU.
Ik heb van de week nog even naar de benzineopbrengst gekeken (gewoon de aanvoerslang losgetrokken) en ik vond dat er al weinig benzine uit de leiding kwam, het pulseerde ook een beetje, zeg maar zoals..............
Dat leek me ook niet goed, maar ik wilde dat eerst nog even nakijken bij mijn eigen Turbo maar ik was vanaf woensdag weer aan het werk en ben er niet meer toe gekomen.
Morgenochtend even een kast ophalen en dan ook weer werken, maar zondag zou ik naast het in elkaar zetten van de IKEA kast wel even tijd moeten hebben om naar die benzinepomp te kijken. De bougies weer schoon te maken en weer een poging te wagen. (als het weer meewerkt, momenteel waai je hier zo ongeveer uit je verschoning)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 16:33 #1193070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet de benzinepomp

wp001 schreef : Het gedoe is begonnen met het aansluiten van de benzinepomp.
1. Wat was er aan de vorige stuk?.
2. Is de nieuwe wel goed aangesloten geweest?
De gele aansluiting van de pomp moet verbonden worden met de paarse draad, de zwarte aansluiting met de zwarte draad. Doe je dit fout dan gaat de pomp gek doen en een paar relais gaan protesteren.
3. De juiste injectoren heb ik wel maar ik geef ze nog niet de schuld.

Ik heb even gekeken, de roze draad gaat over in een gele draad en zit met een connector ophet gele contactpunt op de pomp aangesloten.
De zwarte draad gaat naar de andere connector. Voor de zeker heid de boel eens omgedraaid, maar dat hielp natuurlijk ook niets.
De retourslang van de benzinedrukregelaar verwijderd, maar daar kwam bij draaiende pomp geen benzine uit, zou toch wel moeten denk ik.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC