Reddingsactie "Red de Witte Duivel". Probleem gevonden, maar nog niet opgelost !!!!!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alvast wat gegevens van de auto:Voertuig: Volvo 740 BlacklineKenteken: XS-77-ZXType: 740 TURBO A K6, intercoolerMotor: B230FT Kleur: WitCilinderinhoud: 2316 ck6 , 115 KWAPK: Verval datum 11-09-2008Bouwjaar (Volgens Volvo dealer) 1988Op kenteken gezet: 1990De km-stand weet ik niet uit mijn hoofd, is rond de 290.000 kmDe carrosserie bevat een gat (ongeveer 10 cm D) links voor in het plaatwerk bij de wielkast. Verder is hier en daar roest aan de wagen. De lak zit er niet heel strak meer op en bevat krassen en beschadigingen.Het interieur kan een opknapbeurt gebruiken, alle elektrische onderdelen als, ramen voor, stoelverwarming, spiegels werken. Alle meters op het dashbord zijn ook prima. Motortechnisch staat beschreven op dit draadje. Natuurlijk vind ik het zonde om de wagen weg te doen. De wagen heb ik vorig jaar in mei gekocht voor 500 euro, bij een handelaar. Er zit een beknopte onderhoudsgeschiedenis bij. Tevens heeft er een startonderbreker ingezeten die is verwijderd door de garage. Sinds die tijd heb ik er al ruim 1500 euro in gestoken, dat kan ik gewoon niet meer voortzetten. Zijn er nog meer gegevens nodig? Mochten er opties zijn of ideeën om de wagen tijdelijk onder te brengen vind ik dat prima en verder aan te sleutelen. Graag help ik daaraan mee. Ik heb geen prijs in mijn hoofd, gezien de tijd, moeite en inzet die ik gekregen heb van jullie, is het een gevoelswaarde en zeker niet de hoofdprijs! Morgen gaat de auto uit de verzekering en wegenbelasting. Voor nu is het wel stoer om twee wagens te hebben, voor 1 dag dan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tuurlijk was het een understatement, hoewel de dijk hier een "doodlopende" dijk is met alleen bestemmingsverkeer is het ook op zo'n weg een risico.Baseman schreef :
Ik hoop dat dat een understatement was, want zonder verzekering rijden is wel het stomste wat je kan doen, maar ja.......mderijke schreef : Gemert gaat niet lukken, ik moet werken, en de wagen staat zonder verzekering en zonder belasting........ (klein stukkie op de dijk is wel te doen, maar even naar Gemert is wel erg tricky......)
Staat ie bij jou erg in de weg trouwens? Of zit Tim erg te wachten op de "opbrengst" van zijn 740?Er is al eens geopperd om hem bij H&M binnen te rijden toch?Is dat aanbod nog open en een idee? Hij kost niets, want geschorst en onverzekerd en in de loods is het makkelijker sleutelen denk ik.Ik heb trouwens makkelijk praten, vanuit mijn comfortabele bank in Den Bosch (sorry als ik voor mijn beurt spreek), H of M zal hier een zegje over moeten doen.
Vacuumslang (of gewoon brandstofslang dus) kost geen ruk (2,70 per meter), waarom zou je dat niet vervangen? Niet zoeken naar welke, maar de hele zut stuk voor stuk varvangen.
De komende maand staat hij nog niet in de weg, maar eind april wil ik hem wel graag kwijt.
Binnen staan is beter, maar dan moet de wagen wel op de ambulance naar Alblasserdam als hij daar mag staan..
De slangen vervangen is wel een goede, maar ze hebben allemaal een andere diameter, dus dat wordt wel weer even lastig (het is niet een kwestie van twee meter slang en alles vervangen). Daarnaast sta ik bij sommige slangen toch wel eens op m'n achterhoofd te krabbelen waar ze ook al weer voor dienen............
Ik begreep van Tim dat hij het geld wat in de wagen zit (wat deze dus nog waard is) toch wel liever op z'n bankrekening heeft als in dit project. Ik blijf er van overtuigd dat het ding weer goed te krijgen is, maar de vraag is alleen wanneer?????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat detail foto s bedoel ik daarmee.
Er wordt over een gat gesproken en roest.
Hoe is de hemel etc etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Goed besluit Hans, zeker zo'n witte is een bijzonder fraai beestje, ik hoop dat van deze weer een degelijk exemplaar te maken valt. Ik zal graag bij gelegenheid mijn steentje bijdragen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
leuk dat je je als een Lenie van het Hart ontfermt over alle nooddruftige Volvo's die binnen de vereniging worden geparkeerd. Ik heb het momenteel verschrikkelijk druk met de ombouw van één van mijn schepen en de verkoop van een ander eigen schip, naast de normale werkzaamheden van de makelaardij en het recent opgerichte bevrachtingskantoor, maar ik kom zo snel mogelijk eens in Alblassserdam buurten om jullie inspanningen te bewonderen. Dan neem ik gelijk de 760 mee om te laten zien. Ik ga hem morgen halen bij Carlo.
Junior zal dit jaar gegarandeerd geen auto aanschaffen voor de vakantie. Hij heeft sinds 2 jaar stevig verkering met een leuk half-surinaams meisje en dit jaar gaat hij met haar mee naar Suriname om eens kennis te maken met haar roots. En aangezien een turbo geen amfibie-voertuig is, denk ik toch dat ze fijn een stukje gaan vliegen. Maar deze Turbo zal best weer een nieuw baasje vinden als ie door alle kundige verenigingstechneuten onder handen is genomen.
Succes en ik zie je.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook ik zal zeker een keer van de partij zijn. Kopen was voor de financieel directrice geen optie, na de verhuizing zijn er nog genoeg zaken die aangeschaft moeten worden en dan een auto erbij kopen.............. (ik kon nog net bukken toen ik het voorstelde........)Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ik zal graag bij gelegenheid mijn steentje bijdragen.
Helaas had Tim ook niet de financiele adem om het op te lossen, maar op deze manier komt het toch weer allemaal goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook ik houd mij natuurlijk aanbevolen om verder te helpen.
@Hans: Top notch!
Groet,
Tamas