Volvo 940 LPT “96 story
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2020 17:54 #1460410
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geweldig!
Noppen20 wat mij betreft krijg je goud op het wk onderdelen zoeken. 2de en 3de linkje zijn inderdaad de clips die ik bedoel. Leidsekade klopt kachelkraan heb ik gelukkig recent vervangen bedankt voor het meedenken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2020 19:37 #1460412
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Hulde aan
Noppen20 voor zijn hulp.
Maar Skandix is een van de bekendste leveranciers. Niet om iets af te doen aan Noppen20 maar zelf zoeken misschien een handige vaardigheid om te leren ?
Ook dat vangertje voor de deksel van de armsteun..
Ik dacht ook al die zijn zo bij estate te vinden, standaardding.
Ga ik niet eens melden, kan je zelf ook vinden.
Er zijn veel behulpzame mensen hier maar een beetje zelf zoeken mag ook.
Bestaat iets voor dat Google heet.
Bekende leveranciers:
Estateservices
Rendcarparts
skandix
nordicar
volvoklassiekers
Maar Skandix is een van de bekendste leveranciers. Niet om iets af te doen aan Noppen20 maar zelf zoeken misschien een handige vaardigheid om te leren ?
Ook dat vangertje voor de deksel van de armsteun..
Ik dacht ook al die zijn zo bij estate te vinden, standaardding.
Ga ik niet eens melden, kan je zelf ook vinden.
Er zijn veel behulpzame mensen hier maar een beetje zelf zoeken mag ook.
Bestaat iets voor dat Google heet.
Bekende leveranciers:
Estateservices
Rendcarparts
skandix
nordicar
volvoklassiekers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2020 09:17 #1460415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volledig mee eens!
Iets beter google werk had mij in ieder geval die armsteunclip opgeleverd. Bedankt voor de links!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2020 17:25 #1460495
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Week vol met progressie.
Weer een update met wat kleine zaken en een kleine how-to dashboard speakers installeren en kiezen. Dus wat voor progressie heb ik geboekt?
Midden armsteun gescoord en deze opnieuw laten bekleden. Deze zachte hogere steun met 4 bekers houders is echt een aanrader de gehele zitpositie wordt nog beter. Wel heb ik er een vanger opgemaakt, omdat dit type steun zwaarder is was dat mijn inziens nodig om het scharnier niet onnodig te laten lijden. Verder heb ik de tweede opening in de luchtfilter box geopend. Onderin pakt de motor beter op. Het verbruik zal wel iets hoger worden maar goed. Een makkelijke mod trouwens kost nog geen 30 min.
De how-to dashboard speakers: Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat ik gewoon tweeters in het dashboard had. Dat bleek niet zo te zijn, werkelijk alles is aanwezig de kabel is al getrokken alleen zijn de tweeters nooit ingebouwd. Omdat ik goed geluid in de auto erg kan waarderen vond ik het een nuttig upgrade om tweeters te plaatsen. setje tweeters besteld (link onderaan bericht) vervolgens was het een kwestie van passend maken. Wat mij heel erg meeviel door goede metingen vooraf. Met de dremel het plastic aangepast (kan ook gewoon met handzaagje) een goeie laag kit op het plastic en daarna de speakers op het bedje kit gelegd dit voorkomt nare trillingen. Nu ze toch los waren meteen even de roostertjes opnieuw mat-zwart gespoten.
Mijn JVC radio heeft geen aparte aansluiting voor tweeters dus heb ik deze bij de aansluiting van de voor speakers gedaan. Ik zou deze upgrade werkelijk iedereen aanraden! Veel beter surround sound effect en dankzij de tweeters zijn de hoge tonen ook veel prettiger.
www.conrad.nl/p/speaka-professional-ht-8...weeter-80-w-8-300289
Midden armsteun gescoord en deze opnieuw laten bekleden. Deze zachte hogere steun met 4 bekers houders is echt een aanrader de gehele zitpositie wordt nog beter. Wel heb ik er een vanger opgemaakt, omdat dit type steun zwaarder is was dat mijn inziens nodig om het scharnier niet onnodig te laten lijden. Verder heb ik de tweede opening in de luchtfilter box geopend. Onderin pakt de motor beter op. Het verbruik zal wel iets hoger worden maar goed. Een makkelijke mod trouwens kost nog geen 30 min.
De how-to dashboard speakers: Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat ik gewoon tweeters in het dashboard had. Dat bleek niet zo te zijn, werkelijk alles is aanwezig de kabel is al getrokken alleen zijn de tweeters nooit ingebouwd. Omdat ik goed geluid in de auto erg kan waarderen vond ik het een nuttig upgrade om tweeters te plaatsen. setje tweeters besteld (link onderaan bericht) vervolgens was het een kwestie van passend maken. Wat mij heel erg meeviel door goede metingen vooraf. Met de dremel het plastic aangepast (kan ook gewoon met handzaagje) een goeie laag kit op het plastic en daarna de speakers op het bedje kit gelegd dit voorkomt nare trillingen. Nu ze toch los waren meteen even de roostertjes opnieuw mat-zwart gespoten.
Mijn JVC radio heeft geen aparte aansluiting voor tweeters dus heb ik deze bij de aansluiting van de voor speakers gedaan. Ik zou deze upgrade werkelijk iedereen aanraden! Veel beter surround sound effect en dankzij de tweeters zijn de hoge tonen ook veel prettiger.
www.conrad.nl/p/speaka-professional-ht-8...weeter-80-w-8-300289
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2020 18:22 #1460496
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Tweeters
Bij de originele speakers zit een weerstand / filter om de tweeter van het goede signaal te voorzien. Misschien een idee?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2020 19:07 #1460497
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Wel beter
Anders krijgt je tweetertje ook de energie van de lage tonen te verwerken.
Kan die stuk van gaan. Een hoogdoorlaatfiltertje ertussen.
Meestal een spoeltje en een weerstandje van bv Radio Piet (bekend in het Arnhemse)
ff googles op high pass filter calculator.
Kan die stuk van gaan. Een hoogdoorlaatfiltertje ertussen.
Meestal een spoeltje en een weerstandje van bv Radio Piet (bekend in het Arnhemse)
ff googles op high pass filter calculator.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2020 21:51 #1460508
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie tip!
Duidelijk, was hier niet bekend mee. Ga meteen uitzoeken (advies inwinnen) welk type ik moet hebben. Alleen een condensator zal niet volstaan?
Tweeters specificaties:
Impedantie 8 ohm
Frequentiebereik 3000-20.000 Hz
Geluidsdruk 85dB
Tweeters specificaties:
Impedantie 8 ohm
Frequentiebereik 3000-20.000 Hz
Geluidsdruk 85dB
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2020 00:28 #1460511
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Het kan op 2 manieren
Voor high pass vanaf 3000 Hz
Weerstand en condensator (10 kilo_Ohm en 5,3 nanoFarrad)
Of
Weerstand en spoel (10 kilo_Ohm en 530 microHengel)
Voor wat uitleg, schema's en een ontwerptooltje waarmee je met de waarden van de componenten kan spelen.
www.learningaboutelectronics.com/Article...lculator.php#answer1
Weerstand en condensator (10 kilo_Ohm en 5,3 nanoFarrad)
Of
Weerstand en spoel (10 kilo_Ohm en 530 microHengel)
Voor wat uitleg, schema's en een ontwerptooltje waarmee je met de waarden van de componenten kan spelen.
www.learningaboutelectronics.com/Article...lculator.php#answer1
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2020 01:38 #1460516
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic heb even
de link gevolgd die je gepost had.
Ik zie daar staan bij die speaker
"klanten die dit kochten, kochten ook dit"
en dan zie ik dit
www.conrad.nl/p/monacor-dn-1-2-weg-frequ...ingsfilter-8-1331514
Daar zie ik een spoel en een condensator op.
zoiets moet je dus niet hebben want dat is voor als je zo'n tweeter wil combineren met een laag/mid unit.
1 ingang en 2 uitgangen ( tweeter unit en laag/mid)
En in je deuren heb je denk ik full rangers zitten, Laag, mid en hoog.
Wat jij wil is een tweeter bijschakelen. En dan geldt een high pass filter.
Wel is de impedantie verlaagd door het in parallel zetten van de tweeters met de andere units, dat vraagt vermogen van de versterker.
Maar tis maar een tweetertje en een beetje autoradio zal er niet om malen.
Ik zie daar staan bij die speaker
"klanten die dit kochten, kochten ook dit"
en dan zie ik dit
www.conrad.nl/p/monacor-dn-1-2-weg-frequ...ingsfilter-8-1331514
Daar zie ik een spoel en een condensator op.
zoiets moet je dus niet hebben want dat is voor als je zo'n tweeter wil combineren met een laag/mid unit.
1 ingang en 2 uitgangen ( tweeter unit en laag/mid)
En in je deuren heb je denk ik full rangers zitten, Laag, mid en hoog.
Wat jij wil is een tweeter bijschakelen. En dan geldt een high pass filter.
Wel is de impedantie verlaagd door het in parallel zetten van de tweeters met de andere units, dat vraagt vermogen van de versterker.
Maar tis maar een tweetertje en een beetje autoradio zal er niet om malen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2020 11:10 #1460517
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Duidelijke taal! De calculator wil minimaal twee variabelen echter heb ik alleen de cut-off van 3000Hz. Als ik voor de weerstand een waarde van 50 Ohm neem en vervolgens een condensator van 1,1uF zou ik goed moeten zitten. Weerstand parallel en de condensator in serie geschakeld correct?
Moderators: Jerry Stam