Volvo 940 LPT “96 story
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2020 10:09 #1458755
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gieren bij maximale stuuruitslag
Prima lijstje, één opmerking: een gierende stuurbekrachtigingspomp bij maximale uitslag is eigenlijk altijd een V-snaar die voor het mooie iets strakker zou moeten staan. Klinkt heel dramatisch, maar betekent niets.
De bekrachtiging voelt de weerstand van de eindaanslag en wordt daardoor maximaal. De pomp moet maximaal druk leveren en draait daardoor zwaarder met als gevolg dat de riem gaat slippen.
Aanvulling wbt de airco: als de koppeling binnen een paar tellen na inschakelen al weer uitschakelt, zit er te weinig koelmiddel in het systeem en moet dat worden bijgevuld. Dat kan wijzen op een lek onderdeel, vaak de condensor.
De bekrachtiging voelt de weerstand van de eindaanslag en wordt daardoor maximaal. De pomp moet maximaal druk leveren en draait daardoor zwaarder met als gevolg dat de riem gaat slippen.
Aanvulling wbt de airco: als de koppeling binnen een paar tellen na inschakelen al weer uitschakelt, zit er te weinig koelmiddel in het systeem en moet dat worden bijgevuld. Dat kan wijzen op een lek onderdeel, vaak de condensor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2020 11:14 #1458757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Kijk eens aan allemaal tips waar ik wat mee kan! Niet anders verwacht van een forum als deze. Ga er vanmiddag kijken. Vanavond zal ik een update doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2020 20:31 #1458771
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geslaagde aankoop!
Met trots mag ik melden dat de aankoop geslaagd is! Na 4 uur inspecteren, proefrijden en kletsen heb ik de knoop doorgehakt en ben ik tot de aankoop overgegaan. De emoties die door je heen gaan gedurende de aankoop zijn niet te beschrijven zodra je hem ziet staan begin je natuurlijk te glunderen van het prachtige uiterlijk, vervolgens stap je in de heerlijke lederen stoelen of moet ik het fauteuils noemen? (-; en ben je eigenlijk al verkocht. Maar goed we moeten kritisch blijven en niet te veel kopen uit emotie. Dus alles geïnspecteerd: airco condensator heeft betere tijden gekend (werd ook niet echt koud) antenne is van een niet origineel type en dient goed vastgezet te worden. Rondom Michelins de voorbanden hebben echter beduidend meer slijtage aan de buitenzijde (met te zachte banden gereden of toch uitlijning?) verder roestvorming tussen de achterdeur rubbers en de deur zelf. Paar kleine elektronische zaken zoals stoelverwarming en achterruitverwarming die niet lijken te functioneren. En een lichtjes trillend pookje tijdens de proefrit. Achja alles is op te lossen en de basis is erg goed. De documentatie is dik op orde werkelijk alles zit erbij! Zaterdag gaan we hem ophalen ik zal dan ook wat mooie plaatjes maken dat geeft zo'n topic toch wat meer fleur dan die ellen lange teksten...
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2020 21:29 #1458773
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Gefeliciteerd! Kom een keer
Gefeliciteerd! Kom een keer naar een sleuteldag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2020 21:46 #1458774
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wanneer is de sleuteldag?
Wanneer is de sleuteldag? Klinkt leuk. En is aanmelden ook nodig?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2020 01:21 #1458779
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aanmelden
Hallo Adriaan
Om zelf te mogen sleutelen op een sleuteldag moet je lid van de vereniging zijn. Maar kijken, kletsen en koffie drinken mag ook als je nog geen lid bent. Geen idee wanneer de volgende sleuteldag is, maar ook daar moet je je voor aanmelden. Minimaal twee weken van tevoren. En van te voren met de desbetreffende regiocoördinator of het gastbedrijf even bespreken wat je zelf mee mag of moet nemen en wat je via het bedrijf moet bestellen. Sommige gastbedrijven zijn daarin wat soepeler dan anderen.
groetjes
Mathy
Om zelf te mogen sleutelen op een sleuteldag moet je lid van de vereniging zijn. Maar kijken, kletsen en koffie drinken mag ook als je nog geen lid bent. Geen idee wanneer de volgende sleuteldag is, maar ook daar moet je je voor aanmelden. Minimaal twee weken van tevoren. En van te voren met de desbetreffende regiocoördinator of het gastbedrijf even bespreken wat je zelf mee mag of moet nemen en wat je via het bedrijf moet bestellen. Sommige gastbedrijven zijn daarin wat soepeler dan anderen.
groetjes
Mathy
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2020 10:22 #1458780
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik heb het nog niet voorbij
Ik heb het nog niet voorbij zien komen: maar het eerste wat ik zou doen is de paddenstoel-vormige rubbers van de voorophanging vervangen. Kost de wereld niet, redelijk makkelijk zelf te doen. De aangekoekte resten van het oude rubber verwijderen is het meeste werk....
Die rubbers hebben aardig wat te voortduren, en zijn vrijwel altijd volledig naar zijn grootje gereden. Vaak is dit ook de reden waarom de uitlijning niet meer klopt.
Die rubbers hebben aardig wat te voortduren, en zijn vrijwel altijd volledig naar zijn grootje gereden. Vaak is dit ook de reden waarom de uitlijning niet meer klopt.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2020 10:34 #1458782
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klink goed, baat het niet dan
Klink goed, baat het niet dan schaad het niet. Kan alleen niet direct rubbers vinden met een paddenstoelvorm... waar bevinden die paddenstoelen zich precies? Draagarm?
shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-parts/draa...s-v-silentblock.html
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2020 14:21 #1458785
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Yep, dat zijn ze
Maar, ga direct voor de PU variant OF origineel Volvo. Neem niet een goedkope variant want dan ben je waarschijnlijk binnen 1~2 jaar weer aan de beurt. Je hebt er 4 nodig, 2 per reactiestang.
Zoals eerder gemeld, het is niet heel lastig maar vooral tijdrovend ivm schoonmaken van de uitsparing in de draagarm. Tip: haal de draagarm los en voer het losbikken van de rotzooi uit met de draagarm in een grote bankklem. Spaart je je rug en het is heel veel beter uit te voeren.
Zoals eerder gemeld, het is niet heel lastig maar vooral tijdrovend ivm schoonmaken van de uitsparing in de draagarm. Tip: haal de draagarm los en voer het losbikken van de rotzooi uit met de draagarm in een grote bankklem. Spaart je je rug en het is heel veel beter uit te voeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2020 17:13 #1458789
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top ga ik 4 originele
Top ga ik 4 originele bestellen! En even een dagje vrij houden.
Moderators: Jerry Stam