Van plan een 940 estate te kopen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2019 23:17 #1452928
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aankoopkeuring
Hallo Volvisti
Laat de auto voor je 'm koopt altijd keuren door een garage die je vertrouwt of bij bijvoorbeeld de ANWB. Het bedrag dat je daaraan kwijt bent is laag in vergelijking met het bedrag dat je waarschijnlijk kwijt bent aan reparaties en achterstallig onderhoud. Maar na zo'n keuring heb je een redelijk idee waar je aan toe bent. Daar komt bij dat zo'n monteur niet met verliefde oogjes naar zo'n auto kijkt. Wil de verkoper niet dat je de auto laat keuren, laat de auto dan maar staan.
groetjes
Mathy
Laat de auto voor je 'm koopt altijd keuren door een garage die je vertrouwt of bij bijvoorbeeld de ANWB. Het bedrag dat je daaraan kwijt bent is laag in vergelijking met het bedrag dat je waarschijnlijk kwijt bent aan reparaties en achterstallig onderhoud. Maar na zo'n keuring heb je een redelijk idee waar je aan toe bent. Daar komt bij dat zo'n monteur niet met verliefde oogjes naar zo'n auto kijkt. Wil de verkoper niet dat je de auto laat keuren, laat de auto dan maar staan.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2019 23:09 #1453007
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic En ?
al een beslissing genomen ?
Of nog meer Volvo's bekeken ?
Of nog meer Volvo's bekeken ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2019 23:37 #1453012
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb contact gezocht met
Ik heb contact gezocht met Kevin ter Beek en hebben afspraak om volgende week zaterdag met de auto te gaan rijden. Als het allemaal bevalt dan ben ik eind van die ochtend de trotse bezitter van die wagen. Ik heb verder geen andere auto’s gereden, misschien ga ik nog een keer deze week of volgende week aan een man hier op et dorp vragen of ik een rondje in zijn 940 mag rijden om een beetje een referentiekader op te bouwen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2019 23:54 #1453015
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Da's die grijze 940
Ziet er goed uit
Mooie km stand
Luxe
een Aisin Warner automaat.
Succes met de proefrit !
Mooie km stand
Luxe
een Aisin Warner automaat.
Succes met de proefrit !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2019 23:09 #1453138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zojuist bericht gekregen dat
Zojuist bericht gekregen dat de auto verkocht is, de proefrit zaterdag gaat dus niet door en ik ben zodoende nog steeds op zoek. Mocht iemand er een te koop hebben of te koop weten dan hoor ik het graag.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2019 00:48 #1453140
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic das
balen. Maar zat wel even wat tijd tussen het maken van je proefrit afspraak en de proefrit. Belang van de verkoper is verkopen dus je loopt het risico dat iemand dan zwicht voor een andere belangstellende. Ook al stond er een afspraak.
Niet netjes misschien maar wel de praktijk soms.
Niet netjes misschien maar wel de praktijk soms.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2019 07:27 #1453141
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mijn advies zou zijn om er
Mijn advies zou zijn om er zoveel mogelijk te gaan bekijken. Niet wedden op 1 exemplaar maar alles waarvan je denkt dat het wat kan zijn ook daadwerkelijk gaan bekijken.
Toen ik na jaren Volvo rijden had bedacht dat ik een BMW 5-serie wilde, heb ik er denk ik een stuk of tien gereden, van barrels tot prachtige exemplaren. En nog veel meer bekeken zonder ermee te rijden. Dat heeft voor mij een goed beeld opgebouwd waar ik op moest letten, en het exemplaar dat ik uiteindelijk kocht was dan ook goed (maar bleef dat niet lang, en zo kwam ik weer bij de Volvo's voor dagelijks gebruik).
Toen ik na jaren Volvo rijden had bedacht dat ik een BMW 5-serie wilde, heb ik er denk ik een stuk of tien gereden, van barrels tot prachtige exemplaren. En nog veel meer bekeken zonder ermee te rijden. Dat heeft voor mij een goed beeld opgebouwd waar ik op moest letten, en het exemplaar dat ik uiteindelijk kocht was dan ook goed (maar bleef dat niet lang, en zo kwam ik weer bij de Volvo's voor dagelijks gebruik).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2019 07:48 #1453142
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met Willem eens
Hoe meer proefritten en 940’s je doet, des te beter je indruk ..
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2019 23:11 #1453151
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic 1 nadeel
Het kost wel veel tijd.
Ik zou het bij max drie houden anders blijf je bezig en kom je nooit aan kopen toe.
Ik zou het bij max drie houden anders blijf je bezig en kom je nooit aan kopen toe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2019 23:16 #1453152
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt weer voor de wijze
Bedankt weer voor de wijze adviezen, sinds ik de proefrit heb gereden wil ik liever gister nog een 940 hebben dan vandaag maar het lijkt me inderdaad verstandiger om eerst meer proefritten te rijden. Ik ga proberen om aanstaande zaterdag meer proefritten te rijden in het liefst zoveel mogelijk verschillende uitvoeringen (turbo/non turbo, automaat/handbak, benzine/gas) en wel bij de volgende firma's:
Volvoopgas in Polsbroek: www.autowereld.nl/aanbieder/volvoopgas-747827/auto.html
Schuurman autos in Alblasserdam: www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m13772...eviousPage=mympBuyer
RFdeWit autos in Krimpen aan de Lek: www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m13747...eviousPage=mympBuyer
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze bedrijven? En kennen jullie misschien (een van) deze auto's?
Volvoopgas in Polsbroek: www.autowereld.nl/aanbieder/volvoopgas-747827/auto.html
Schuurman autos in Alblasserdam: www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m13772...eviousPage=mympBuyer
RFdeWit autos in Krimpen aan de Lek: www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m13747...eviousPage=mympBuyer
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze bedrijven? En kennen jullie misschien (een van) deze auto's?
Moderators: Jerry Stam