Van plan een 940 estate te kopen

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-02-2019 21:05 #1452860 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Laten staan
Hallo Pieter,
Als ik dat zo lees, zou ik de auto voor dat bedrag laten staan.
-Zit er een aantoonbare onderhoudsgeschiedenis bij de auto? (afgestempeld serviceboekje, nota's?)
-Wat weet je van de voorgeschiedenis? (vorige eigenaren?, schades? nog de eerste cilinderkop?)
Vocht in het interieur (gordels, deurrubbers), meer roest dan nodig (binnenkant wielkasten, felsnaden). Voor bijna 3000,- en daar zal je nog wat geld tegenaan moeten gooien om de auto echt goed te krijgen, zijn er betere auto's te vinden met automaat. Soms moet je een beetje geduld hebben en altijd een paar honderd euro reserveren om achterstallig onderhoud te verhelpen.

Achterraam kan trouwens niet helemaal open: dat hoort ook ivm veiligheid om te voorkomen dat kinderen uit het achterraam gaan hangen en er tijdens het rijden uit kunnen vallen.
Succes!
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2019 21:29 #1452861 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de adviezen.
Bedankt voor de adviezen.
De auto is de eerste 2 ton onderhouden door de dealer en daarna door een ander bedrijf, vanaf 3 ton staat er niets meer in het onderhoudsboekje want toen zat het boekje vol, er zitten wel een berg facturen bij maar die heb ik niet helemaal doorgespit om te kijken wat het allemaal was. Het lijkt er in ieder geval op dat de auto wel goed onderhoud heeft gehad. Ik denk inderdaad ook wel dat 3000 teveel is voor deze auto, ik ga de proefrit even afwachten en kijk dan wel wat ik er van vind. Ik ga sowieso genieten van mn eerste ervaring in een 940 uiteraard.
Is het trouwens moeilijk/duur om cruisecontrol zelf in te bouwen? Ik vind het namelijk wel heel fijn om te hebben maar het heeft niet zon hoge prioriteit als airco en automaat, dus als het niet te moeilijk/duur is dan zou ik ook kunnen kijken naar auto's zonder cruisecontrol en het dan later achteraf een keer inbouwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2019 22:22 #1452862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adviezen
Waar ik op zou letten: Het typeplaatje onder de motorkap geeft aan waar de auto gefabriceerd is. Meestal staat er: "made in Sweden". Maar er zijn ook 940's in België geassembleerd. Die zijn iets gevoeliger voor roest.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2019 22:27 #1452863 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Cruise control
Cruise control is zeker naderhand in te bouwen vanaf 1995(? Iemand die dit kan bevestigen?)) de wagens is de kabelboom hierop al voorbereid en is het plug and play. Anders moet je ook een kabelboom erin gaan stoppen. Ook wel te doen maar meer werk. Kosten zullen rond de 100/150€ zijn voor een compleet setje.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2019 00:00 #1452867 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dat klopt niet
Hallo Pascal

Je schreef: "Achterraam kan trouwens niet helemaal open: dat hoort ook ivm veiligheid om te voorkomen dat kinderen uit het achterraam gaan hangen en er tijdens het rijden uit kunnen vallen."

De ramen gaan bij achterdeuren (ongeacht merk en type auto) bijna nooit helemaal open. En dat komt omdat in de achterdeur een kromming zit, die veroorzaakt wordt door de wielkuip c.q. het spatbord. Het raam kan niet verder omlaag omdat er niet genoeg plaats is aan de binnenkant van de deur. Bij de voordeuren is die ruimte er wel, omdat de deur in de meeste gevallen recht afloopt.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2019 07:26 #1452868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cruise control
Inbouwen is niet ingewikkeld. In mijn 940 van Maart 1995 zat nog geen kabel, wel de steun voor de rempedaal schakelaar.
Zoals reeds vermeld, enige honderden euros moet je er altijd bijtellen..

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2019 09:45 #1452871 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik lees geen enkel punt
Ik lees geen enkel punt waarop ik de auto zou laten staan. Voor 3000 euro mag je geen exemplaar in nieuwstaat verwachten, dan komt het dubbele eerder. Het meeste wat je noemt zal je bij elk exemplaar tegenkomen: als dit alles is wat je tegenkomt heb je ofwel niet goed gekeken, ofwel is het een prima basis. Gedocumenteerd onderhoud is heel fijn, dat kom je vaker niet dan wel tegen.
Maar om die referentie op te bouwen moet je er wel heel wat gezien hebben...

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2019 14:35 #1452876 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Km's, leeftijd en prijs
Het blijft een gebruiksvoorwerp. Voor een auto van ruim 20 jaar met 500k op de teller is de prijs veel te hoog.
Je krijgt er geheid flinke onderhoudskosten aan.
Ben je een liefhebber en kun je het meeste sleutelwerk zelf uitvoeren, dan ga je niet hoger dan 1500.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2019 14:54 #1452878 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Achterhaalde prijsideeen.
Achterhaalde prijsideeen. Zoek maar eens roestarme exemplaren voor dat geld.
Simpel gezegd: ze raken in hoog tempo op, en redelijke tot goede exemplaren worden alleen maar duurder, niet meer goedkoper, zolang we nog op fossiele brandstoffen kunnen rijden.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2019 19:29 #1452883 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Wel eens met
wat Willem zegt.
Afdingen en met wat je bespaart de Volvo beter maken.
De basis lijkt mij niet verkeerd eigenlijk.
2250 lijkt mij realistisch als prijs.
Bedenk wel dat deurrubbers nieuw behoorlijk duur zijn.
En goede gebruikte lastig te vinden.
Kan je gebruiken als argument om af te dingen !
Cruise control set moet te vinden zijn. (Misschien heb ik er nog wel eentje waar ik eventueel wel van af wil).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC