Premium Sound System

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 23:29 #1262296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Woofer?

TB schreef : Ik haal uit je verhaal dat de woofer/tweeter beide een ongefilterd, full-range signaal krijgen, bij een non-pss-systeem? Dat lijkt mij erg vreemd, er zal toch wel ergens een passief filter zitten?

Woofer? Welke? Bedoel je die in de deur?Er zit bij mijn speakertjes een condensator in de tweeter, mogelijk is dat wat je bedoeld, maar voor de rest zou ik voor een definitief antwoord toch even een SC-805 moeten pakken en openschroeven.Ik heb alleen nu geen SC-805PSS ter beschikking om te vergelijken.....denk ik.Passief filter zou ook gewoon op de radioprint kunnen zitten.
Belangrijkste verschil lijkt me de fabrikant, niet, voornamelijk qua reputatie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-01-2010 23:36 #1262297 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic Met de woofer bedoel ik
Met de woofer bedoel ik inderdaad de speaker in de deur. Een filter in de print kan alleen als er twee verschillende kabelparen naar de tweeter en woofer lopen.
Een condensator in serie met de tweeter is een 6 db/octaaf passief filter. Dit eenvoudige filter zorgt ervoor dat de tweeter alleen hoge tonen weergeeft, waarvoor hij is ontworpen. Mogelijk zit er geen filter gebruikt voor de woofer, maar wordt gebruik gemaakt van de natuurlijke afval van deze speaker (vanwege het design kan deze namelijk geen hoge frequenties weergeven). Ik zal binnenkort het 940-systeem eens beter bekijken, ik ben getriggerd door dit topic :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 23:47 #1262299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Radiotabel?

Baseman schreef : ...De grijze SC-805, met serienummers die beginnen met VO0680/VO0690 en VO0805 zijn gemaakt door Mitsubishi in opdracht van Volvo, die er vervolgens de naam op plakte. De SC-805 PSS(niet perse zwart, maar wel met de tekst op de bovenrand, heeft een serienummer wat begint met AL en wordt (werd) gemaakt door Alpine, in opdracht van Volvo uiteraard...

Hé Bas,
Heb uiteraard jouw uitgebreide Radiodatabase: overzicht van Volvo radio's, cassettespelers en cd-spelers bestudeerd, maar daar vond ik geen verschil in originele fabrikant van de SC's 805 en 805PSS, behalve de 'digit'-tabel. Is hier dan toch verschil in (en klopt jouw tabel dus eventueel niet (meer))? Neeeeeee toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 23:50 #1262301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch wel.

André Swart schreef : Heb uiteraard jouw uitgebreide Radiodatabase: overzicht van Volvo radio's, cassettespelers en cd-spelers bestudeerd, maar daar vond ik geen verschil in originele fabrikant van de SC's 805 en 805PSS, behalve de 'digit'-tabel. Is hier dan toch verschil in (en klopt jouw tabel dus eventueel niet (meer))? Neeeeeee toch?

Net zo zeer incorect, hooguit niet compleet.Ik heb namelijk een SC-805 hier in mijn handen gehad, met een VO0805 serienummer en toch PSS erop, die van Mitsu kwam.De AL serienummers heb ik er twee van gehad (ze bestaan dus echt) maar ik heb de tabel niet bijgewerekt, dat klopt.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 09:42 #1262316 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic PSS
Naast de SC805PSS bestaat er ook nog een SC801PSS; beide zijn voor zover ik weet alleen geleverd in de 850.
De SC801PSS en de SC805 PSS hebben een aansluiting voor een externe versterker die onder de voorstoel lag. 
Zonder die versterker en de draadboom naar de voorstoel heb je er niet veel meer aan dan aan een normale 801/805

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 09:51 #1262318 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allemaal.

Piet22 schreef : De SC801PSS en de SC805 PSS hebben een aansluiting voor een externe versterker die onder de voorstoel lag.

Zoals reeds vermeld, dat hebben ze allemaal, in de SC-serie. De HU serie trouwens ook.De enige die het zonder die externe versterker echt niet doet is de SC-90x.Daar zit een 3-CD wisselaar in en wegens rumtegebrek hebben ze dus de interne versterker weggelaten.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 10:14 #1262322 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Klopt, maar wat ik bedoelde
Klopt, maar wat ik bedoelde was dat de PSS modellen alleen geleverd zijn icm een externe versterker en extra speakers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 12:15 #1262328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Extern of intern PSS

Piet22 schreef : Klopt, maar wat ik bedoelde was dat de PSS modellen alleen geleverd zijn icm een externe versterker en extra speakers

Maar dat betekent dan dus dat de aanduiding PSS op een SC-autoradio gaat over buiten de radio aanwezige extra apparatuur? Lijkt me toch raar, ook aangezien de (meeste) grotere Volvoradio's een externe versterkeraansluiting hebben, ook die zonder PSS. PSS zou dan meer slaan op een luxere uitvoering van de auto dan een luxere autoradio.
En zit/zat bij de 850 de extra versterker onder de stoel? Kwam hier en daar wel eens iets tegen over extra Volvo-versterkers, maar die zitten dan in de middenconsole dacht ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 12:16 #1262327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filter dashboardspeakers
Zier hier een gedeelte van pagina 27 uit de <a href="/node/25510">Handleiding Volvo autoradio SC-805</a>:
"De dashboardluidsprekers zijn via een interne filter aangesloten op de versterker van de voorportierluidsprekers. Opmerking: gebruik alleen de hoge-tonenluidsprekers van Volvo voor het dashboard." Niet mijn taalgebruik maar aangehaald uit de handleiding.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 22:11 #1262399 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's nu dus een SC801...
... uit Engeland. Via eBay voor omgerekend 30 euro thuis. Kan ik 'm alleen maar vergelijken met m'n VDO, maar ben toch benieuwd.
Maar nog steeds de vraag: weet iemand het officiële verschil tussen een gewone en een Premium Sound System?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC