Premium Sound System
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
Wie weet waar het filter tussen de tweeters en de woofers zit trouwens? Lijkt me een leuk project om dit allemaal up te graden. Laat ik overigens niet teveel off-topic gaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is een reactie op TB's vraag denk ik, of gaat de term 'Premium Sound System' op een radio verder dan alleen de radio? Dus de gehele audio-installatie? Of hebben de Premium Sound Systems als enige een uitgang voor een originele Volvo-versterker? Kortom: PMS alleen de radio of de totale auto? (Staat wel leuk op de achterklep: 'Volvo 960 2.5 24V Premium Sound System', wordt alleen wat duur voor de verzekering denk ik...)henk 940LPT schreef : Kwaliteit van de speakers schijnt ook origineel sterk uiteen te kunnen lopen, dat zijn verschillende types.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De conus moet wel een strakke verbinding hebben met de rest van je speakerdoek, anders duurt 't inslingeren te lang en klinkt het inderdaad erg flub. Upgraden is overigens niet zo moeilijk: haal de roosters maar eens weg van de plekken waar speakers kunnen zitten. Bij mijn 940 lag alle bedrading naar de achterdeuren er gewoon in, hetzelfde bij de dashboardtweeters in mijn 960: roostertje weg, voorgevormd gat snijden, kabels liggen klaar! (maar daar geef ik natuurlijk geen garantie op)TB schreef : ...Deze woofer staat enorm slap in zijn ophanging en begint ook erg gauw te "flubberen"... ...Lijkt me een leuk project om dit allemaal up te graden...
Maarre, inderdaad wat off-topic nu
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het belangrijkste verschil, is denk ik het verschil in fabrikant van de binnenkant.André Swart schreef : Wat is het grote verschil tussen de SC800-SC801, SC810-SC811 of de SC805-SC815? .................................wat is het extra's bij de Premiums?
De grijze SC-805, met serienummers die beginnen met VO0680/VO0690 en VO0805 zijn gemaakt door Mitsubishi in opdracht van Volvo, die er vervolgens de naam op plakte.
De SC-805 PSS(niet perse zwart, maar wel met de tekst op de bovenrand, heeft een serienummer wat begint met AL en wordt (werd) gemaakt door Alpine, in opdracht van Volvo uiteraard.
Of het corect it, weet ik niet en natuurlijk hangt het ook af van het type verloopkabel, als die gebruikt wordt, maar ik heb het idee, dat de non-PSS een gecombineerder uitgang hebben voor de frontspeakers en dashboardspeakers, daar waar Alpine de moeite heeft genomen dat in de radio te splitsen en dus apart uit te sturen. Nog steeds via het front-speaker kanaal, maar wel bewerrkt.De PSS klinkt dan inderdaad een stuk beter.
Beide typen, en ik ben bijna 100% zeker dat eigenlijk alle bigfronts een AMP uitgang hebben.
Wat de speakers betreft, voor iededreen die vind dat zijn speakers rot klinken:Haal de roostertjes er eens af en kijk of de originele speakers er nog in zitten.Die zijn op zich helemaal niet zo verkeerd, afhankelijk van wat je er van verwacht.Het gaat pas mis, bij mensen die er aftermarket speakers in zetten, in het originele gat, zonder vulringen.Er is geen enkele speaker die precies het originele Volvo gat afdekt, behalve de originele.Als het gat niet geheel afsluit, is je klankkast niet dicht en klinkt de speaker dus voor geen meter.
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
Overigens heb ik dan de originele speakers, want ze passen perfect in het daarvoor bestemde gaatje! Misschien ligt het aan de verwachtingen? Heb overigens ook achterin speakers.