Koude motor, aarzeling/hik/afslaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 20:12 #1436129
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadje
Ja, de verwijzing naar mijn draadje lijkt op jouw probleem. Wel een duur relais, volgens mij iets van 150 euro, aansluitingen moeten opnieuw gemaakt worden. Timen is het goede adres, de gasboer kwam met het advies om de gasinstallatie te vervangen.... dus uiteindelijk viel het mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-04-2017 22:58 #1436277
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Al wat meer bekend?
Ben erg benieuwd of er al wat meer bekend is van de oorzaak van je probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2017 06:28 #1436284
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet, gisteren 's morgens
Nog niet, gisteren 's morgens de 940 bij Peter gebracht, heb nog niks gehoord.
Zijn eerste vermoeden was een licht beschadigd stekkertje bij de aansturing van de LPG pomp dat maakt dat ie niet goed continue stroom kreeg.
Maar ongetwijfeld op korte termijn meer nieuws.
Zijn eerste vermoeden was een licht beschadigd stekkertje bij de aansturing van de LPG pomp dat maakt dat ie niet goed continue stroom kreeg.
Maar ongetwijfeld op korte termijn meer nieuws.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2017 11:49 #1436313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update; het LPG-probleem
Update; het LPG-probleem lijkt inderdaad te komen door een slecht contact in de pomp-aansturing. Die is vervangen en de auto rijdt weer goed op LPG. Nog niet afgeslagen. Preventief is er een brakkig relais vervangen.
De auto staat nu nog bij Verkerk ivm het koelsysteem, zie daarvoor het andere topic...
De auto staat nu nog bij Verkerk ivm het koelsysteem, zie daarvoor het andere topic...
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2017 12:05 #1436315
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Nice! Goed nieuws dus! Las
Nice! Goed nieuws dus! Las net ook het bericht van je kachelkraan, goede keuze om alles in een keer te laten doen. Je auto gaat er iig een stuk op vooruit!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2017 16:52 #1436319
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In principe goed nieuws ja!
In principe goed nieuws ja!
Ik hoop alleen wel dat het 'bij koud overschakelen afslaan' dezelfde oorzaak had als het 'helemaal niet meer op LPG willen overschakelen'. Mijn theorie is dat dat wel zo is... een slecht contact wat in (korte) tijd losser komt te zitten en vervolgens helemaal los raakt.
Het zal wel een flinke rekening worden: LPG storing, kachelradiateur, waterpomp+pakkingen, koelvloeistof, verholpen olielekkage... zal me niet verbazen als we in de buurt van de 4 cijfers komen. Maar goed, als dan de techniek weer helemaal 100% is, is dat geen slechte investering.
Ik hoop alleen wel dat het 'bij koud overschakelen afslaan' dezelfde oorzaak had als het 'helemaal niet meer op LPG willen overschakelen'. Mijn theorie is dat dat wel zo is... een slecht contact wat in (korte) tijd losser komt te zitten en vervolgens helemaal los raakt.
Het zal wel een flinke rekening worden: LPG storing, kachelradiateur, waterpomp+pakkingen, koelvloeistof, verholpen olielekkage... zal me niet verbazen als we in de buurt van de 4 cijfers komen. Maar goed, als dan de techniek weer helemaal 100% is, is dat geen slechte investering.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 08:55 #1436551
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog even een update.
Nog even een update.
Vanmorgen de auto opgehaald bij Peter Verkerk.
Uiteindelijk is ook het onderbreekrelais vervangen. In eerste instantie leek dat niet nodig want deed de auto het weer goed op LPG, totdat Peter na vervangen van de kachelradiateur weer een proefrit maakte en hij weer ging bokken.
Dus ook maar het relais vervangen. Nu is het even afwachten of dat definitief afdoende blijkt, maar hij rijdt in ieder geval weer goed op LPG, heb niks geks gemerkt de rit vanmorgen.
Vanmorgen de auto opgehaald bij Peter Verkerk.
Uiteindelijk is ook het onderbreekrelais vervangen. In eerste instantie leek dat niet nodig want deed de auto het weer goed op LPG, totdat Peter na vervangen van de kachelradiateur weer een proefrit maakte en hij weer ging bokken.
Dus ook maar het relais vervangen. Nu is het even afwachten of dat definitief afdoende blijkt, maar hij rijdt in ieder geval weer goed op LPG, heb niks geks gemerkt de rit vanmorgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 16:52 #1436566
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmiddag toch weer een hikje
Vanmiddag toch weer een hikje op hetzelfde punt.
Koude motor, 250m gereden, staat al 100% op LPG binnen 200m. Stationair draaien, optrekken
Hij lijkt ook wel heel erg vroeg al over te schakelen. Volgens Peter zou het toch één tot anderhalf km moeten duren.
Daarom gaan we even een keer de LPG computer omwisselen om te zien of dat helpt.
Koude motor, 250m gereden, staat al 100% op LPG binnen 200m. Stationair draaien, optrekken
Hij lijkt ook wel heel erg vroeg al over te schakelen. Volgens Peter zou het toch één tot anderhalf km moeten duren.
Daarom gaan we even een keer de LPG computer omwisselen om te zien of dat helpt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 18:08 #1436569
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg snel
Dat is wel erg snel overschakelen bij koude motor. Ik denk dat die bij mij toch wel een minuutje of 2, 3 op benzine draait voordat die overschakelt naar LPG.
Omdat de LPG vloeibaar wordt ingespoten en dan verdampt, onttrekt het warmte aan de omgeving. Als de motor koud is, kan de temperatuur dan zo laag worden, dat waterdamp in de lucht even tot ijs bevriest rondom de injector.
Omdat de LPG vloeibaar wordt ingespoten en dan verdampt, onttrekt het warmte aan de omgeving. Als de motor koud is, kan de temperatuur dan zo laag worden, dat waterdamp in de lucht even tot ijs bevriest rondom de injector.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 18:53 #1436572
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zou goed verklaren waarom
Dat zou goed verklaren waarom het hikje alleen bij koude motor optreedt (bij warme of minder koude start geen probleem).
Maar verklaart dat ook waarom het hikje alleen bij optrekken vanuit stationair optreedt?
Als ik 's ochtends weg rij vanaf huis (echt koude motor dus) heb ik geen probleem maar de eerste 3 tot 4 km kan ik goed doorrijden voordat er een punt is waar ik even de snelheid eruit moet halen.
Dan lukt het dus dat het snel overschakelen geen probleem is als de motor enigszins belast wordt.
Maar verklaart dat ook waarom het hikje alleen bij optrekken vanuit stationair optreedt?
Als ik 's ochtends weg rij vanaf huis (echt koude motor dus) heb ik geen probleem maar de eerste 3 tot 4 km kan ik goed doorrijden voordat er een punt is waar ik even de snelheid eruit moet halen.
Dan lukt het dus dat het snel overschakelen geen probleem is als de motor enigszins belast wordt.
Moderators: Jerry Stam