B200ET ervaring/rijder gezocht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2012 15:08 #1351345 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuum lek?

Fred 740 schreef : Mark deze nippel : 
zit verbonden met deze aansluiting op spruitstuk

Bedankt Fred, voor de foto's. Ik kreeg mijn foto niet als afbeelding in het bericht.
Als het waar is wat jij zegt, dan krijg je dus een vacuum lek. Die nippel zit aan de dikke slang die naar het luchtfilter loopt. Het luchtfilter is natuurlijk helemaal open. Als je deze slang zou verbinden met het inlaatspruitstuk dan ben je een deel van de druk kwijt. Ik rij nu rond zonder het dunne slangentje dat tussen de dikke slang en het inlaatspruitstuk zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2012 17:31 #1351360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

mark-gb schreef : Als het waar is wat jij zegt, dan krijg je dus een vacuum lek.

Dat merkte in in Oss al op.Daarom zei ik, dop hem af, met stukje slang en een M8 boutje of zo, even ter testAls permanente oplossing, zou ik het niet doen, ding zit er niet voor niks.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2012 19:20 #1351382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar verhaal

Baseman schreef :

mark-gb schreef : Als het waar is wat jij zegt, dan krijg je dus een vacuum lek.

Dat merkte in in Oss al op.Daarom zei ik, dop hem af, met stukje slang en een M8 boutje of zo, even ter testAls permanente oplossing, zou ik het niet doen, ding zit er niet voor niks.

Klopt helemaal!Ik rij er nog steeds afgedopt mee rond. Misschien toch wel beter om het weer in de vorige staat terug te zetten. Als ik hem aansluit hoor je wel een verschil in stationair lopen. Of het beter of slechter is kan ik nu moeilijk zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 20:52 #1351927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuum lek eindelijk opgelost (?)
Na een heerlijk ritje zonder problemen gister avond de auto voor de deur gezet. De volgende ochtend wil ik weg rijden. Starten deed hij wel maar hij sloeg direct weer af. Na dit een keer of 10 geprobeerd te hebben kwamen we er achter dat dit weer een vacuum probleem was. Dit keer was er van de (volgens mij) rembekrachtiger een dopje afgeschoten. Als je voor de auto staat zit er rechts een groot stalen rond gevaarte aan het schutbord. Hier zit de vacuum nippel in waarvan de dop eraf was geschoten. Na een nieuwe nippel op de sloop gehaald te hebben deed hij het weer redelijk. Na een ritje toch niet helemaal tevreden. Stationair liep hij nog steeds erg moeilijk. Na wat speurwerk kwam ik uit bij de dikke zwarte slang die op de onderkant van de dump valve (blow off) gaat. Deze had ik onder anderen gister schoon gemaakt en er een nieuwe slangklem op gezet. Het viel mij al op dat er allemaal tape resten op zaten. Wat bleek, er zat een behoorlijke scheur in de slang. Bedankt vorige eigenaar! Na een knap staaltje ducktape plakken loopt hij weer als een zonnetje. Volgende week maar een nieuwe slang bestellen bij Volvo. Eerst maar eens zoeken naar een nummer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 09:00 #1351994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blow off
Heb je een BOV op je auto ja?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 14:10 #1352053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BOV

Michael Oud schreef : Heb je een BOV op je auto ja?

Volvo 740 B200et Turbo intercooler Estate
Volgens mij heet dat ding zo. Het zit standaard op een B200et. Het is niet zo'n Forge BOV met een psssst!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 14:16 #1352055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen
Nee, er zit geen blow off valve op. Wel een CBV (Compressor bypass valve).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 14:27 #1352056 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dikke slang?

Michael Oud schreef : Nee, er zit geen blow off valve op. Wel een CBV (Compressor bypass valve).

Maar op een CBV zit vast geen 'dikke zwarte slang' zoals ik wel in de omschrijving zie staan....?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 14:46 #1352057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet ik niet
Geen idee. Ik weet niet uit m'n hoofd hoe alles er uit ziet onder de kap.
Edit: Het lijkt me trouwens wel dat er een slang naartoe gaat. Hoe dik die is, durf ik niet te zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 15:02 #1352059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CBV
We hebben het toch over een CBV he? Bij de B230FK met Mitsubishi turbo zit de CBV op de turbo geschroefd en zit er alleen een dun vacuumslangetje op aangesloten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC