B200ET ervaring/rijder gezocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt ja, dat zeg je niet en ik zeg ook niet, dat je dat gezegd zou hebben, ik zeg enkel, dat dat zo is.In mijn reactie erop, staat ook ".....mocht ie defect blijken te zijn...." waarmee niet gezegd is, dat ie dat is....Michael Oud schreef : Dat zeg ik toch ook niet? Mark zegt dat hij nog met 1 bar over het industrieterrein heeft gereden.
Maar goed, bender klaar mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je ECC hebt, zet dan de middelste draaiknop eens op 3-uur, de linker draaiknop op 1, en de airco/ECC uit.mark-gb schreef : Daarnaast heb ik wel eens het idee gehad dat als ik hard optrek, de turbo opkomt en het net is alsof hij onder het dashboard lekt.
Test nog eens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
- Berichten: 261
De 744 staat voor de winter gestald n.l.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 740 B200et Turbo intercooler EstateBaseman schreef :
Als je ECC hebt, zet dan de middelste draaiknop eens op 3-uur, de linker draaiknop op 1, en de airco/ECC uit.mark-gb schreef : Daarnaast heb ik wel eens het idee gehad dat als ik hard optrek, de turbo opkomt en het net is alsof hij onder het dashboard lekt.
Test nog eens?
Haha, ja. Was het maar zo makkelijk. Ik heb gewoon nog een ouderwets systeem met 1 draaiknop voor de snelheid van de ventilatie. Deze heb ik dan uiteraard op 0 staan. Maar het lijkt inderdaad net alsof de ventilator met de motor mee draait.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Probeer eens een andere stand dan...lijkt namelijk op een lekke vacuum klep, als ik je zo hoor.mark-gb schreef : Haha, ja. Was het maar zo makkelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel even consequent zijn met je terminologie: de WGA verwijst naar de actuator (het stangetje dus). De wastegate(klep) is de klep die door het stangetje bediend wordt. De WGA kan nauwelijks kapot zijn, of hij moet losgeschoten zijn of het membraan in het vacuumpotje moet lekken.Baseman schreef : Gewoon voor 40 pond een nieuwe bestellen als ie stuk blijkt te zijn, van 0,5 of 0,65.Met MBC verdoezel je een kapotte WGA. een sleuf extra in je WGA-klep niet.Auto's zonder MBC die niet op druk komen, en met MBC wel, hebben vrijwel allemaal en kapotte WGA.Kapotte wastegate-klep kan je met MBC niet verdoezelen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had WG-klep moeten schrijven, de rest klopt volgens mij wel.Wouter1973 schreef : Wel even consequent zijn met je terminologie: de WGA verwijst naar de actuator (het stangetje dus). De wastegate(klep) is de klep die door het stangetje bediend wordt. De WGA kan nauwelijks kapot zijn, of hij moet losgeschoten zijn of het membraan in het vacuumpotje moet lekken.
En trust me, er rijden heel veel geblazen Volvo's rond, met een WGA (dus dat potje, met stangetje) die niet meer bij 0,35 in beweging komen, maar al bij 0,2 bijvoorbeeld.Dat kan je met MBC omzeilen, de WGA blijft stuk.Ik heb er twee liggen, thuis.
Volgens mij begrijpen we elkaar wel......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.