B200ET ervaring/rijder gezocht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 21:59 #1350583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

Michael Oud schreef : Dat zeg ik toch ook niet? Mark zegt dat hij nog met 1 bar over het industrieterrein heeft gereden.

Klopt ja, dat zeg je niet en ik zeg ook niet, dat je dat gezegd zou hebben, ik zeg enkel, dat dat zo is.In mijn reactie erop, staat ook ".....mocht ie defect blijken te zijn...." waarmee niet gezegd is, dat ie dat is....
Maar goed, bender klaar mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 22:27 #1350590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah
Ah, ik las 't als reactie op mijn quote, en niet als iets losstaands. Neffurmijnt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 11:04 #1350632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekje
Ik heb vanmorgen de kap eens open gezet. In de Volvo zit een lpg installatie van Prins. Daarbij hebben ze ook een kleppensmering systeem geïnstalleerd. De slang van dit systeem gaat ook op het inlaatspruitstuk. Ik denk dat wegens de hoge druk, de slang was los gesprongen. Na het terugplaatsen van de losgeslagen slang was er helaas nog geen verschil. Ik heb alle dunne slangen die vacuüm staan, ook eens nagelopen. Ze zien er niet allemaal even best uit. Daarnaast heb ik wel eens het idee gehad dat als ik hard optrek, de turbo opkomt en het net is alsof hij onder het dashboard lekt. Het kan zijn dat de turbo zoveel herrie maakt dat het door het schutbord heen komt. Maar ik zat er ook aan te denken dat het misschien een lek onder het dashboard kon zijn. Zelf zat ik te denken aan de originele turbodruk meter. Ik ga vanmiddag eens wat nieuwe slangen installeren om de boel 1 voor 1 uit te kunnen sluiten. Verder hoop ik van iemand met een B200et te vernemen welke slangen er op de dikke buis zitten die over het motorblok naar de zijkant van de luchtfilter gaat.

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 11:21 #1350635 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic vanavond.
Ik zal vanavond even een blik werpen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 16:19 #1350669 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECC?

mark-gb schreef : Daarnaast heb ik wel eens het idee gehad dat als ik hard optrek, de turbo opkomt en het net is alsof hij onder het dashboard lekt.

Als je ECC hebt, zet dan de middelste draaiknop eens op 3-uur, de linker draaiknop op 1, en de airco/ECC uit.
Test nog eens?

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-03-2012 22:55 #1350759 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Help
Dop, zou jij foto's kunnen maken voor Mark, want ik ben het stom genoeg vergeten vanavond....
De 744 staat voor de winter gestald n.l.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 10:07 #1350792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ventilator

Baseman schreef :

mark-gb schreef : Daarnaast heb ik wel eens het idee gehad dat als ik hard optrek, de turbo opkomt en het net is alsof hij onder het dashboard lekt.

Als je ECC hebt, zet dan de middelste draaiknop eens op 3-uur, de linker draaiknop op 1, en de airco/ECC uit.
Test nog eens?

Volvo 740 B200et Turbo intercooler Estate

Haha, ja. Was het maar zo makkelijk. Ik heb gewoon nog een ouderwets systeem met 1 draaiknop voor de snelheid van de ventilatie. Deze heb ik dan uiteraard op 0 staan. Maar het lijkt inderdaad net alsof de ventilator met de motor mee draait.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 11:37 #1350802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Anders stand.

mark-gb schreef : Haha, ja. Was het maar zo makkelijk.

Probeer eens een andere stand dan...lijkt namelijk op een lekke vacuum klep, als ik je zo hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 13:56 #1350815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WGA of klep

Baseman schreef : Gewoon voor 40 pond een nieuwe bestellen als ie stuk blijkt te zijn, van 0,5 of 0,65.Met MBC verdoezel je een kapotte WGA. een sleuf extra in je WGA-klep niet.Auto's zonder MBC die niet op druk komen, en met MBC wel, hebben vrijwel allemaal en kapotte WGA.Kapotte wastegate-klep kan je met MBC niet verdoezelen

Wel even consequent zijn met je terminologie: de WGA verwijst naar de actuator (het stangetje dus). De wastegate(klep) is de klep die door het stangetje bediend wordt. De WGA kan nauwelijks kapot zijn, of hij moet losgeschoten zijn of het membraan in het vacuumpotje moet lekken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 14:02 #1350816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hm...

Wouter1973 schreef : Wel even consequent zijn met je terminologie: de WGA verwijst naar de actuator (het stangetje dus). De wastegate(klep) is de klep die door het stangetje bediend wordt. De WGA kan nauwelijks kapot zijn, of hij moet losgeschoten zijn of het membraan in het vacuumpotje moet lekken.

Ik had WG-klep moeten schrijven, de rest klopt volgens mij wel.
En trust me, er rijden heel veel geblazen Volvo's rond, met een WGA (dus dat potje, met stangetje) die niet meer bij 0,35 in beweging komen, maar al bij 0,2 bijvoorbeeld.Dat kan je met MBC omzeilen, de WGA blijft stuk.Ik heb er twee liggen, thuis.
Volgens mij begrijpen we elkaar wel......

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC