B200ET ervaring/rijder gezocht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 12:00 #1350505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja ja

Michael Oud schreef : Ik kan deze ochtend even slecht uit m'n woorden komen omdat ik naast iemand zit die koffiemax aan het kijken is, en dat behoorlijk afleidt, maar die slang stuurt je wastegate aan. Daar wil je zo weinig mogelijk eeuhm, afleidingen tussen hebben, zegmaar. Verliezen. Whatever.

Begrijp ik. Maar wat is dat verlies met een T-stukje, een goede slang en een goede drukmeter nou helemaal? Stel, je intercooler is lek. En je gaat vrolijk afstellen op een druk die je vanaf je inlaatspruitstuk meet (die dus veel lager is). Even terug naar het topic: men constateert een gemeten duk van 0,4 bar, gemeten vanaf inlaatspruitstuk. Da's te weinig! Meet je nu tussen turbo en MBC een hogere druk (zeg: 0,6 bar), dan lijkt mij een lekke intercooler (of aansluiting) heel aannemelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 13:45 #1350506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lek
Als je intercooler lek is, of er ergens anders een lek in het inlaat traject is na de luchtmassameter (of luchtweger, geen idee wat er op een 1986-er zit) dan loopt de motor ook niet goed.
Edit: Ik bedenk me nu ineens (jaja, koffiemax afgelopen, ik ben weer alleen thuis, dus geen afleiding meer) dat er al een vacuüm lek was hè? En de motor liep nog gewoon goed? Da's curieus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 16:08 #1350528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proberen?
Ik heb een nieuwe meter, slang en T-stukje. Het zou dus het proberen waard zijn.Of ga ik er echt wat mee slopen? Rond het gekke blauwe stukje Volvo slang dat naar de turbo loopt is het wel redelijk vettig. Rond de intercooler heb ik niks geks gezien. De motor liep al die tijd perfect en het vermogen vond ik ook prima.

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 16:36 #1350529 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic bekend verhaal :D

mark-gb schreef : Na het installeren van de MBC heb ik hem op de gok ingesteld, ik ben een ronde gaan rijden en schok mij dood!! Ik vloog het industrieterrein van Oss over met een turbo meter de over de 1 bar heen schoot!! Dat was even andere koek. Volvo 740 B200et Turbo intercooler Estate

Heb dit weekend ook de MBC erop geschoeft, bas had 'm van tevoren al ingesteld op 0,7/0,8 ongeveer. Maar ik heb nog niet volgas gegeven want hij gaat er als een idioot vandoor, hij wil graag voorbij de 1. Volgens mij piekt hij nogal.Ik moet hem nog even lager schoeven dus. Heeft er iemand in de buurt van rotterdam een goed drukmetertje te leen, want die ik heb vertrouw ik ook even niet.
Mocht je nog foto's nodig hebben van een '86 B200ET, kan voor gezorgd worden.

744TIC '86

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 16:43 #1350530 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Verkeerd om plaatsen voor maximale turbodruk!
Niet per-ongeluk de MBC verkeerd om geinstalleerd DopDeDouwer?
Groeten,Gerben

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 16:52 #1350532 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic fietspomp
Nee, ik denk dat een fietspomp gewoon niet het meest handige ijkinstrument is...
Ik ben overigens wel benieuwd of het aansluiten van het metertje op de manier zoals wouter beschijft nu wel of niet handig is. Ik heb de slangetjes inderdaad zo kort mogelijk gelaten om pieken in druk te voorkomen. Een t-stuk +lang slangtje naar een metertje binnen geeft weer "ruis op de kabel".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 17:13 #1350535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto

DopdeDouwer schreef : Mocht je nog foto's nodig hebben van een '86 B200ET, kan voor gezorgd worden.

744TIC '86

Ik krijg morgen ook al foto's van een B200et blok. Maar mocht jij eventueel ook nog een fototje voor mij hebben, dan zou ik die ook graag willen ontvangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 18:43 #1350545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ken

DopdeDouwer schreef : Nee, ik denk dat een fietspomp gewoon niet het meest handige ijkinstrument is...

Voetpomp met drukmeter gaat prima hoor bar is bar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 19:01 #1350548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ....

Chilm schreef : Voetpomp met drukmeter gaat prima hoor bar is bar.

Dank u.En hij kan inderdaad verkeerd om, dan krijg je ook drukken over de 1 bar.Even dubbelchecken, de overige 20 afgestelde MBC's waren namelijk wel in orde, hetgeen ook bleek op de inbouwdag.
Adrian had hem ondanks begeleidende kaartje in zijn enthousiastme ook verkeerd zitten.

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 19:19 #1350551 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic ff snel
Deze komt niet uit die batch, maar had ik bij jou thuis opgehaald. Toen weinig tijd en hebben we dat niet al te naukeurig gedaan. Volgens mij had ik toen ook gezegd 0,9bar.
Dus dan is het niet gek als hij in de fuelcut komt :D.Is nu opgelost

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC