B200ET ervaring/rijder gezocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Begrijp ik. Maar wat is dat verlies met een T-stukje, een goede slang en een goede drukmeter nou helemaal? Stel, je intercooler is lek. En je gaat vrolijk afstellen op een druk die je vanaf je inlaatspruitstuk meet (die dus veel lager is). Even terug naar het topic: men constateert een gemeten duk van 0,4 bar, gemeten vanaf inlaatspruitstuk. Da's te weinig! Meet je nu tussen turbo en MBC een hogere druk (zeg: 0,6 bar), dan lijkt mij een lekke intercooler (of aansluiting) heel aannemelijk.Michael Oud schreef : Ik kan deze ochtend even slecht uit m'n woorden komen omdat ik naast iemand zit die koffiemax aan het kijken is, en dat behoorlijk afleidt, maar die slang stuurt je wastegate aan. Daar wil je zo weinig mogelijk eeuhm, afleidingen tussen hebben, zegmaar. Verliezen. Whatever.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Edit: Ik bedenk me nu ineens (jaja, koffiemax afgelopen, ik ben weer alleen thuis, dus geen afleiding meer) dat er al een vacuüm lek was hè? En de motor liep nog gewoon goed? Da's curieus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Heb dit weekend ook de MBC erop geschoeft, bas had 'm van tevoren al ingesteld op 0,7/0,8 ongeveer. Maar ik heb nog niet volgas gegeven want hij gaat er als een idioot vandoor, hij wil graag voorbij de 1. Volgens mij piekt hij nogal.Ik moet hem nog even lager schoeven dus. Heeft er iemand in de buurt van rotterdam een goed drukmetertje te leen, want die ik heb vertrouw ik ook even niet.mark-gb schreef : Na het installeren van de MBC heb ik hem op de gok ingesteld, ik ben een ronde gaan rijden en schok mij dood!! Ik vloog het industrieterrein van Oss over met een turbo meter de over de 1 bar heen schoot!! Dat was even andere koek. Volvo 740 B200et Turbo intercooler Estate
Mocht je nog foto's nodig hebben van een '86 B200ET, kan voor gezorgd worden.
744TIC '86
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik ben overigens wel benieuwd of het aansluiten van het metertje op de manier zoals wouter beschijft nu wel of niet handig is. Ik heb de slangetjes inderdaad zo kort mogelijk gelaten om pieken in druk te voorkomen. Een t-stuk +lang slangtje naar een metertje binnen geeft weer "ruis op de kabel".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
DopdeDouwer schreef : Mocht je nog foto's nodig hebben van een '86 B200ET, kan voor gezorgd worden.
744TIC '86
Ik krijg morgen ook al foto's van een B200et blok. Maar mocht jij eventueel ook nog een fototje voor mij hebben, dan zou ik die ook graag willen ontvangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank u.En hij kan inderdaad verkeerd om, dan krijg je ook drukken over de 1 bar.Even dubbelchecken, de overige 20 afgestelde MBC's waren namelijk wel in orde, hetgeen ook bleek op de inbouwdag.Chilm schreef : Voetpomp met drukmeter gaat prima hoor bar is bar.
Adrian had hem ondanks begeleidende kaartje in zijn enthousiastme ook verkeerd zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus dan is het niet gek als hij in de fuelcut komt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.