B200ET ervaring/rijder gezocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hier ging iets dus niet helemaal goed. En dan te bedenken dat ik al die tijd vond dat de auto best vlot was en de turbo voelbaar en hoorbaar zijn werk deed. Nadat Bas enkele carterontluchting slagen had veranderd wegens een vreemde slag die aan de onderkant in de luchtfilter eindigden, reed ik opnieuw een ronde met de auto. 0,4 BAR !!! Dat leek er al aardig op. Nog niet de gebruikelijke druk van 0,6, maar we kwamen in de buurt. Na het installeren van de MBC heb ik hem op de gok ingesteld, ik ben een ronde gaan rijden en schok mij dood!! Ik vloog het industrieterrein van Oss over met een turbo meter de over de 1 bar heen schoot!! Dat was even andere koek. Gaandeweg heb ik de druk verlaagd richting de 0,5 BAR. Ik wist dat dit een veilige opties was op in ieder geval zonder problemen thuis te komen. Nu is mijn vraag of er toevallig iemand in de buurt van Hilversum woont die in het bezit is van een B200et motorblok. Ik zou in eerste instantie eens willen ondervinden hoe de slangen horen te lopen. Verder hoop ik op tips die de problemen van een standaard te lage turbodruk kunnen verhelpen. Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Ik wil binnenkort wel wat foto's maken van mijn motor.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle turbo slangen heb ik op het oog wel eens nagelopen. Volgens mij zag ik toen geen gekke dingen. Ik zou nog wel een keer alle slagen richting de intercooler en de intercooler zelf schoon willen maken.
Ik neem aan dat je bij een turbo lakkage ook olie moet tegenkomen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
mail me even dan stuur ik er twee opmark-gb schreef : Ik zou inderdaad graag een foto willen zien van de bovenkant van het blok.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zit op de inlaatspruit, inderdaad.Op diezelfde spruit, zit een slangetje, zoals bij alle (?) redblocks, naar de carterontluchting.De dikke slang van deze carterontluchting, kwam ergens in de open lucht naast het luchtfilter uit.Dan vind ik eigenlijk 0,1 bar op een drukschaal, nog knap, is nogal een gapend vacuum lek, zeg maar.Wouter1973 schreef : Hoe was de turbometer aangesloten?
Nu zit ie op de bovenste aansluiting, als het goed is, maar die carterontluchtingsslang, is eigenlijk nog steeds de vraag, waar die op moet, ....
Tenminste, Mark, zo ging je zaterdag naar huis, toch?
Dus, feitelijk:- Welke slangen zitten er op het inlaatspruitstuk?- Waar gaat de dikke pijp vanaf de carterontluchting heen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zie o.a foto in deze discussie:
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/38572 "> www.volvo700vereniging.nl/node/38572
Zit een soort pijpje in het luchtfilterhuis,aan de smalle kant , waar deze slang over heengaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit klopt. Ik heb al wel via het forum een foto gevonden van iemand die problemen had met olie in de bak van de luchtfilter. <a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/38572 "> www.volvo700vereniging.nl/node/38572Baseman schreef : Dus, feitelijk:- Welke slangen zitten er op het inlaatspruitstuk?- Waar gaat de dikke pijp vanaf de carterontluchting heen?
Ik zie alleen op de foto dat er een soort van filterje aan het einde van de slang hangt. Zou dit een verbetering moeten geven?