B200ET ervaring/rijder gezocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee!mark-gb schreef : Dat is een goed plan. Alleen zou ik zelf dan ook niet weten waar ik die op aan moet sluiten. Tussen de turbo en wastegate misschien? Daar zit nu de MBC tussen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de compressor. Zo heb ik dat destijds ook gedaan, omdat je dan zeg maar de 'echte' bruto turbodruk meet. Ga je voorbij de intercooler meten, dan meet je meer netto druk, inclusief de drukval die o.a. in de intercooler optreedt. Als je wil vaststellen of je ergens teveel drukval hebt (door een lek) lijkt het mij dus zinnig om eerst op de compressor zelf te meten. Gewoon met een lange slang die je even tijdelijk buiten de auto om laat lopen, via het passagiersraam naar binnen met de drukmeter op een leesbare tijdelijke plaats.Michael Oud schreef : En waar precies zou jij dat dan doen Wouter?
Wouter
Volvo 945 Estate Turbo i.c. (1996) - 418-12 (Regent Red Pearl) - 16" Hydra - B230FK (@ 0.6 bar) - Vialle G3 lpg - cruise control - ECC
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet dat je 'm uiteindelijk op je inlaatspruitstuk zou willen monteren (ook omdat je anders geen vacuum meet), maar in dit specifieke geval ter controle zo dicht mogelijk bij de turbo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom niet? Zo heb ik dat destijds wel gedaan.Michael Oud schreef :
Nee!mark-gb schreef : Dat is een goed plan. Alleen zou ik zelf dan ook niet weten waar ik die op aan moet sluiten. Tussen de turbo en wastegate misschien? Daar zit nu de MBC tussen.
Wouter
Volvo 945 Estate Turbo i.c. (1996) - 418-12 (Regent Red Pearl) - 16" Hydra - B230FK (@ 0.6 bar) - Vialle G3 lpg - cruise control - ECC
- V700 register
- Nieuw lid
-