B200ET ervaring/rijder gezocht

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 10:29 #1350490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drukverlies
Ik zou eerst maar eens een slang met drukmeter rechtstreeks bij de turbo aansluiten, en kijken of ie daar de standaard 0,65 bar wel haalt. Het is niet ondenkbaar dat je intercooler lekt en dat je daar druk verliest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:01 #1350492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
En waar precies zou jij dat dan doen Wouter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:16 #1350495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbometer aansluiten
Dat is een goed plan. Alleen zou ik zelf dan ook niet weten waar ik die op aan moet sluiten. Tussen de turbo en wastegate misschien? Daar zit nu de MBC tussen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:17 #1350496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope

mark-gb schreef : Dat is een goed plan. Alleen zou ik zelf dan ook niet weten waar ik die op aan moet sluiten. Tussen de turbo en wastegate misschien? Daar zit nu de MBC tussen.

Nee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:21 #1350497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressor

Michael Oud schreef : En waar precies zou jij dat dan doen Wouter?

Op de compressor. Zo heb ik dat destijds ook gedaan, omdat je dan zeg maar de 'echte' bruto turbodruk meet. Ga je voorbij de intercooler meten, dan meet je meer netto druk, inclusief de drukval die o.a. in de intercooler optreedt. Als je wil vaststellen of je ergens teveel drukval hebt (door een lek) lijkt het mij dus zinnig om eerst op de compressor zelf te meten. Gewoon met een lange slang die je even tijdelijk buiten de auto om laat lopen, via het passagiersraam naar binnen met de drukmeter op een leesbare tijdelijke plaats.
Wouter
Volvo 945 Estate Turbo i.c. (1996) - 418-12 (Regent Red Pearl) - 16" Hydra - B230FK (@ 0.6 bar) - Vialle G3 lpg - cruise control - ECC

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:23 #1350498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Direct aansluiten
Enig idee waar ik die ongestraft op aan kan sluiten? Ik zou niet zomaar een slag willen lostrekken om er een meter tussen te zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:23 #1350499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Nogmaals Wouter, waar? Heb je eerst een T-stuk ergens gemaakt? Ik snap je theorie, maar wil graag van je horen waar je 'm dan daadwerkelijk aansluit. Op je inlaatspruitstuk is niet alleen de originele plek, maar er zit ook een nippeltje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:41 #1350500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T-stukje
Inderdaad, met een T-stukje tussen turbo en MBC. Na de MBC een slang zonder T-stukje die naar 't actuatorpotje gaat. Specifiek genoeg?
Ik weet dat je 'm uiteindelijk op je inlaatspruitstuk zou willen monteren (ook omdat je anders geen vacuum meet), maar in dit specifieke geval ter controle zo dicht mogelijk bij de turbo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:42 #1350501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee?

Michael Oud schreef :

mark-gb schreef : Dat is een goed plan. Alleen zou ik zelf dan ook niet weten waar ik die op aan moet sluiten. Tussen de turbo en wastegate misschien? Daar zit nu de MBC tussen.

Nee!

Waarom niet? Zo heb ik dat destijds wel gedaan.
Wouter
Volvo 945 Estate Turbo i.c. (1996) - 418-12 (Regent Red Pearl) - 16" Hydra - B230FK (@ 0.6 bar) - Vialle G3 lpg - cruise control - ECC

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 11:50 #1350502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omdat
Ik kan deze ochtend even slecht uit m'n woorden komen omdat ik naast iemand zit die koffiemax aan het kijken is, en dat behoorlijk afleidt, maar die slang stuurt je wastegate aan. Daar wil je zo weinig mogelijk eeuhm, afleidingen tussen hebben, zegmaar. Verliezen. Whatever.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD