Zelf schokbrekers vervangen óf juist niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel opletten dat je niet in de draagarm slijpt!
Gr,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
ZEKER wel, ik heb er 4 vervangen, en onder spanning krijg je hem er niet uit.Rversteeg schreef : Onder spanning staat de bout niet, dat kan ook nauwelijks bij een schokdemper, want dat is geen veer.
Die dempers (voorkant) worden niet voor niets geleverd met een strap erom, de achterkant is net iets langer, dan de ruimte tussen de bouten groot is.Als je de bovenste bout eruit hebt en de demper heen en weer kan bewegen, kan de onderste bout er ook uit.Koop ander een M10 bout en gebruik die als drevel om de andere eruit te tillen.
Maar een slijptol zal ook vast helpen..........
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Heb bij de sleuteldag in Langezwaag die bouten ook eruit moeten halen omdat ik mijn ingezakte achterveren wou vervangen.
Krijg je alleen los als je er de stress vanaf haalt door inderdaad het differentieel omhoog te krikken.
Op de sleuteldag ook gedaan.
En kon hem er toen zo uit trekken.
Zonder het differentieel omhoog te krikken lukt het echt niet die bout eruit te halen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nieuwe dempers met een strap zijn gasgevuld, die willen zich inderdaad helemaal strekken en geven spanning op de bout. Maar als de as hangt aan de dempers, zijn ze al maximaal uitgerekt. Hydraulische dempers blijven wel gewoon in elke stand staan.
Evengoed bedankt voor alle reacties!
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Miquelangelo1969 schreef : Of is dit juist zo'n klusje wat je door een goede garage moet laten doen?
Gulle Groet, Miquel Engelen - lidnr: 948945GLE -1992-16V-B234F-"Skepp".760GLE -1988-12V-B280E-"Mister Blue"P1800S - 1964-8V-B18B-"Arragon"P220-1966-8V-B20B- "de Braggelbak"
Miquel, op marktplaats adverteer je met ik repareer volvo's en dan nog vragen of je dit klusje door een garage moet laten doen .
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Precies, en dan hangt er dus een hele achteras aan die bout.........Rversteeg schreef : Maar als de as hangt aan de dempers, zijn ze al maximaal uitgerekt.
Maar goed, slijp ze.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik lees in dit topic dat er een pdf met een beschrijving is hoe de schokdempers te vervangen zijn.
Iemand een tip?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Links was 15 minuten werk.
Rechts daar in tegen, 1,5 uur.
De onderste bout zat vast geroest in de schokdemper.
En dan is het een hele klus dat los te krijgen.
Gelukkig had ik mij mokertje nog, die ik gekocht had om de remschijven los te maken.
Maar toen de moer er uit was, was ook die kant zo klaar.
Nu de proef rit.
Op de bumper drukkend merk je al best verschil.