Zelf schokbrekers vervangen óf juist niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de PDF ontvangen en die ziet er erg duidelijk uit, mooi werk, goed in elkaar gezet.koiter schreef : Ik heb hem ook nog wel in word formaat beschikbaar, zou je hem kunnen bewerken. Laat maar weten of je die ook wil...
Wat ik me wel afvraag, is waarom je de hele veerpoot eruit haalt om de demperste vervangen.Ik heb vorig jaar mijn schokdempers aan de voorkant vervangen, maar ik heb lekker alles laten zitten.Spanner voor de oude demper en een veerspanner is wel ideaal, je kunt hem zo onder het spatbord vandaan trekken, dopmoer los, nieuwe erin aandraaien en terugscroeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De beschrijving is geschreven als handleiding voor het verlagen van de 960. Dus ook de veren moesten vervangen worden. Ik vond het sleutelen aan een losse veerpoot wel makkelijk, kun je hem gewoon even op de werkbank leggen...
Maar doe ermee wat je wil, wij hebben het in iedergeval bij de hand gehouden toen wij aan de slag gingen. Rondom alle veren en schokbrekers vervangen, incl het maken van een tooltje om de koni moeren waar de schokbrekers achter vast zitten vast te draaien en het draaien van een pen voor de afgebroken bout van de remklauw was het nog geen dagje werk...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht is het handig het spul als geheel, of in delen op de site te zetten.Vooral de foto's erin, zijn erg helder
Hij lag in mijn mailbox zag ik, ik zal eens kijken hoe dit in de site past.
Alvast mijn hartelijke dank
- V700 register
- Nieuw lid
-
Precies de redenen om het zelf te gaan doen. Zorg wel voor iemand die het je kan leren en ruim de tijd, dan heb je een leuke ervaring er bij. En, niet onbelangrijk, als je 't zelf hebt gedaan rijdt het nog fijner naderhand! en ik kan het weten, zat er precies zo inMiquelangelo1969 schreef : Ik ben op dit gebied echt een leek, maar wil graag leren!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een DHZgarage kost tussen de 7,50-15,00/uur
groet Mischa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 940 diesel met het weggedrag van een 2CV....
Via de Volvo-site las ik je stukje, en vroeg mij af of je zo vriendelijk wilt zijn de beschrijving van "hoe de schokbrekers te vervangen"naar mij toe te sturen.??
Dan kan ik 's een poging wagen.
Mvg, Rolf
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

geef me je mail adres maar, dat post ik het even!

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
zou je het misschien ook naar mij willen sturen?
groet, Toon Belterman
tobe66@gmail.com
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn laatste redding zal wel afslijpen en uitboren zijn, maar ik zie een beetje tegen dat point of no return op de oprit op. Iemand nog een andere suggestie?
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat als je de krik er op de juiste manier onder zet, het een stuk makkelijker gaat.Als hij er niet uit te drukken is als de moer eraf is, staat er teveel druk op de bout.Rversteeg schreef : Onderin de demperrubbers zit een bus waar die bout doorheen geschoven wordt. Vastgerot dus. Een week inspuiten met kruipolie heeft niet geholpen.
Zet de auto op assteunen en een krik onder het diff.Krik de achteras iets omhoog, tot de druk van de demper is (eigenlijk de trek) en dan moet het makkelijk gaan.