Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 13:16 #812462 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
Veel te duur voor een auto waar wegenbelasting voor moet worden betaald :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 14:15 #812472 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
Durf te wedden dat deze auto een stuk meer comfort heeft dan jou 66.. :')

Maar daar gaat het nu niet om..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 14:19 #812473 door V300 register
Voor comfort heb ik de BMW :P

Mijn vriendin zoekt nog een autootje om naar haar afstudeerstage te kunnen rijden. Vandaar dat ik gematigd interesse heb in je 340, echter voor 250 euro koop je ook een redelijke Golf 2 van 825 kg (weinig wegenbelasting en verzekering) en ik hoef er niet meteen minstens een dag aan te sleutelen + ergens een vario etc zien te vinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 15:11 #812488 door V300 register
Nou Danny, hou je wel genoeg van je vriendin?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 16:14 #812494 door V300 register
Zo,n cvt vervangen vind ik zelfs bij het normale onderhoud horen van een 340. Ja, he normaal niet als het elk jaar nodig is. Maar het komt toch wel vaker voor na deze leeftijd dat ze er een keer mee op houden.

Of het is de aandrijfas helemaal makkelijk. Ja als je op 200 euro moet kijken... Ik zou er trouwens nooit 250 voor geven. Hooguit 200. Dat terzijde. Puur omdat het een gok kar is. Wat is stuk en dan zou ik er standaard van uitgaan dat onderdeel stuk is waar het meeste werk aanzit.

Cvt vervangen is binnen 3 uur gebeurd meestal zelfs 2. (primair dan) Op blokken ben je echter wel een halve dag of meer kwijt. Aandrijfas is al helemaal gemakkelijk.

Minstens een dag aan sleutelen. Het zou zelfs 15 minuten kunnen zijn als het de as is...

Als je voor 250 euro een redelijke golf kunt kopen heb je een behoorlijk gematigd begrip van redelijk. Daar zou ik mijn vriendin niet naar haar stage mee willen zien rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 16:15 #812495 door V300 register
Ja maar ik ga geen 1000 euro neerleggen voor een auto waarvan de marktwaarde ~300 is.
Bovendien is een Golf voor mij handiger, ivm Motorsport team met VW fanaten en schoonbroer die bij VW werkt ;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 18:26 #812507 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
Totdat de homokineten voor van die Golf het begeven (kwaaltje). Dan fix ik toch liever de afstelling van een vario of gooi er ff andere riemen op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 19:50 #812516 door V300 register
In dit geval is de vario al stuk dus geen "als" ;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 19:59 #812519 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
Andere vario. Ik schat een 100 euro. Opzetten vario: 12 inbusboutjes, 4 x 13, 2x 17, 1x 13 (handremkabel), aandrijfas er uit duwen en paar vacuumslangetjes los. Dan handgaragekrikje naar beneden. Vario verwisselen, handkrikje naar boven en alles vastmaken. Kost denk ik even veel tijd als het Golfje zoeken, ophalen (overschrijfkosten) etc.
Soms lijken dingen moeilijk of veel werk. Het weer zit echt mee. Maar meestal valt het reuze mee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2010 20:02 #812520 door V300 register
Oh men je vergelijkt de reparatie met het ophalen van een andere auto... ik moet die Volvo ook uit Venlo naar Eindhoven zien te krijgen niet? En aangezien hij niet rijd moet ik een kar + trekkend voertuig + iemand met B+E regelen... daarnaast zijn Golfjes zowat op elke hoek van de straat te koop :P Instappen en rijden.

Anyway, dit topic gaat niet over mijn eventuele derde auto maar over de kapotte vario van TurQ, het vergelijk met de Golf was puur om te laten zien dat ik eventueel een goedkoop en simpel autootje voor erbij zoek ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC