Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
- V300 register
- Verbannen
-
zou dan verklaren waarom hij de koppeling oprookt bij het wegrijden... Het andere kan ik echt niet verklaren! Zoals gezegd, wachten op de kenners...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En wegrijden? Bekijk dat filmpje eens.. Daar zie je (niet duidelijk, maar toch) dat ik beetje vooruit kom..
-edit-
Nou nee, je ziet eigenlijk niet dat ik vooruit kom, maar dat is wel het geval dus.. hooguit 1 of 2km/pu..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
filmpje:
bij sec 41: tandenpoetsen in primaire (schakelstang staat nog niet goed in R)
al het overige geraas bij gasgeven in versnelling is een nagenoeg overleden koppeling (de auto rijd wel maar komt nauwelijks vooruit..) of de aandrijfas (auto rijd niet)
ik zou de auto op de brug zetten, en alvast door het luikje in het koppelingshuis de krukas een slag rond gooien (via sleutel op krukaspoelie), vaak wordt het koppelingsmateriaal er dan al mondjesmaat uit gespuugd. daarnaast de aandrijfas even losploppen en aan beide zijden de rubberen trillingsdempers en splines controleren (ook die van koppeling en versn bak)
daarnaast die schakelpook vervangen, of iig proberen of je het grote handvat dat om de schakelaar heen gebouwd zit een halve tot hele cm omhoog getrokken krijgt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik mis alleen de bijbehorende tekst...
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;130405 schreef : haha, ik vind die klap op de pook in dat filmpje trouwens best wel komisch:humor:
ik mis alleen de bijbehorende tekst...
Wat wou je nog dat ik er bij zei..?

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;130402 schreef : je kan door versnellingen roeren zonder de knop bovenop de pook zelf in te drukken; dat is al niet in orde. je hoort duidelijk dat je een flinke dot gas geeft voordat de auto zelf wat doet; de ontkoppelaar wordt daardoor dus continue bediend en dat is ook zeker niet goed.
filmpje:
bij sec 41: tandenpoetsen in primaire (schakelstang staat nog niet goed in R)
al het overige geraas bij gasgeven in versnelling is een nagenoeg overleden koppeling (de auto rijd wel maar komt nauwelijks vooruit..) of de aandrijfas (auto rijd niet)
ik zou de auto op de brug zetten, en alvast door het luikje in het koppelingshuis de krukas een slag rond gooien (via sleutel op krukaspoelie), vaak wordt het koppelingsmateriaal er dan al mondjesmaat uit gespuugd. daarnaast de aandrijfas even losploppen en aan beide zijden de rubberen trillingsdempers en splines controleren (ook die van koppeling en versn bak)
daarnaast die schakelpook vervangen, of iig proberen of je het grote handvat dat om de schakelaar heen gebouwd zit een halve tot hele cm omhoog getrokken krijgt.
Dus jij denkt ook koppeling anjo?
kan iemand me geen spul aansmeren voor een goed prijsje? Ik weet niet wat precies kapot is... :confused::confused:
De ene zegt Primaire, de andere secundulaire, en jij zegt (ik ook trouwens -na mijn mening-) de koppeling..
Verstand van auto's heb ik genoeg, ben bezig met een motor ombouw van 318 8v GM automaat naar 325i 24v ZF automaat met tiptronic etc.. Maar Vario is toch iets nieuws voor mij.. Daarom excuses als ik domme vragen stel, want voor mij is het allemaal anders dan een ZF Getriebe..:+
- V300 register
- Verbannen
-
Kaantjee;130411 schreef : Dus jij denkt ook koppeling anjo?
kan iemand me geen spul aansmeren voor een goed prijsje? Ik weet niet wat precies kapot is... :confused::confused:
De ene zegt Primaire, de andere secundulaire, en jij zegt (ik ook trouwens -na mijn mening-) de koppeling..
Ik zou nog niets concluderen of kopen voor je echt zeker weet wat het is, dus eerst even (iemand) ernaar (laten) kijken

- V300 register
- Verbannen
-
Maar koppeling stinkt wel super erg na dat akkefietje van da filmpje..