Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 14:09 #629849 door V300 register
Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad? is gemaakt door V300 register
Nou ik ben dus Kaantje, kom uit venlo..

Ik geef ten eerste toe dat ik niet zoals de vorige bestuursters heb gereden, in tegendeel: ik had zo'n lol met de auto, ik werd er gewoon verliefd op, rijdt heel fijn, trekt vlot op en driften wat hij kon (op het sneeuw).. maarja, daarvoor heb ik dit topic niet geopend..

Zaterdag avond was ik met me vriendin en nog een stel samen een rondje rijden (zo'n 40/50km) en onderweg steeds de gas wat aantikken in de bocht zodat ie dwars ging (geen plankgas)..

Uiteindelijk kwam ik bij de stoplichten en wou optrekken, ik gaf plankgas en hij ging zoals het moest vooruit, maar na een metertje of 2 hoorde je een harde knal en tanden gepoets.. Ik dacht van wtf en liet hem slepen tot een tankstation. Eerste wat ik opmerkte was dat de knop op de pook ingedrukt bleef. Die kreeg ik niet uitgedrukt.. De auto gaat super langzaam vooruit of achteruit met veel kabaal en getril, maar niet als je veel gas geeft (dus net op de aangrijppunt). Ik dacht zelf persoonlijk aan de Koppeling/Drukgroep.. Gezien het feit dat het echt stinkt na een koppeling en rookt..

Ik heb hiervan een filmpje gemaakt:
[YOUTUBE]TtapB_TqGzM[/YOUTUBE]
(is koude start)

Als iemand me wilt helpen, thanks..

Eventuele info:
Volvo 340 1.4 GL Special uit 1990 die op aanschaf 132.800km heeft gelopen en nu (na 14 dagen) 134.000 ofzo..

Groetjes,
Een jongetje die nu helemaal geen vervoer meer heeft met deze koude dagen :cry:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 14:18 #811809 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
[YOUTUBE]TtapB_TqGzM[/YOUTUBE]

Alleen de code van de video tussen de YOUTUBE tekens zetten om te embedden :) Dus zonder http://blahblah.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 14:21 #811810 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
Vooral stoppen met wat je nu aan het doen bent man! Je maakt gewoon de vario kapot! Die tandwielen schuren constant tegen elkaar!

Verder zijn er genoeg kenners hier, wacht op even op het antwoord van Anjo vd Acker! Die is de vario-kenner!

Klinkt wel niet zo goed en ik hoop maar dat het gewoon je koppeling is, maar ik vrees dat het wat meer zal zijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 14:36 #811812 door V300 register

Jos360;130380 schreef : [YOUTUBE]TtapB_TqGzM[/YOUTUBE]

Alleen de code van de video tussen de YOUTUBE tekens zetten om te embedden :) Dus zonder http://blahblah.

Thank You!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 14:37 #811813 door V300 register

Dendorssers;130381 schreef : Vooral stoppen met wat je nu aan het doen bent man! Je maakt gewoon de vario kapot! Die tandwielen schuren constant tegen elkaar!

Verder zijn er genoeg kenners hier, wacht op even op het antwoord van Anjo vd Acker! Die is de vario-kenner!

Klinkt wel niet zo goed en ik hoop maar dat het gewoon je koppeling is, maar ik vrees dat het wat meer zal zijn!

Zijn (turbo) Topic heb ik van begin tot einde gelezen, Ik wacht met spanning af wat de wijze heer te zeggen heeft:y:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-01-2010 14:41 #811814 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?

Kaantjee;130384 schreef : Zijn (turbo) Topic heb ik van begin tot einde gelezen, Ik wacht met spanning af wat de wijze heer te zeggen heeft:y:

Zie dit topic van de wijze man:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2810

Dat is zijn eerste 340, met cvt. Lees even post 10 en 11.

Ik ben geen vario kenner, maar misschien is bij jou dus ook de secundair kapot?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 14:51 #811815 door V300 register

v0lv0freak;130385 schreef : Zie dit topic van de wijze man:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2810

Dat is zijn eerste 340, met cvt. Lees even post 10 en 11.

Ik ben geen vario kenner, maar misschien is bij jou dus ook de secundair kapot?

Ik ga geen namen noemen (zij lezen het vanzelf wel), er werd beweerd dat het de primaire kapot kon zijn..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 15:02 #811820 door V300 register
Ik heb het hier gisteren al kort met Anjo over gehad. Misschien werpt het filmpje een nieuw licht op de situatie :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 15:10 #811823 door V300 register
dat ligt zeker niet aan de koppeling

lijkt me dat je aandrijfas niet goed zit, cq gebroken is.

dat de bak ratelt als je hem zo half zacht in de achteruit zet komt vaker voor. beter is om eerst naar P te gaan.

even de brug op en eronder kijken. het verhaal van de pookknop kan ik ook niet zo goed thuis brengen, maar dit heeft zeker een slopend effect op de koppeling.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 15:45 #811826 door V300 register

Jos360;130391 schreef : Ik heb het hier gisteren al kort met Anjo over gehad. Misschien werpt het filmpje een nieuw licht op de situatie :)

Hoe kan dat? Ik heb me topic pas net geopend.. tenzij........?:f

antiekeradio;130394 schreef : dat ligt zeker niet aan de koppeling

lijkt me dat je aandrijfas niet goed zit, cq gebroken is.

dat de bak ratelt als je hem zo half zacht in de achteruit zet komt vaker voor. beter is om eerst naar P te gaan.

even de brug op en eronder kijken. het verhaal van de pookknop kan ik ook niet zo goed thuis brengen, maar dit heeft zeker een slopend effect op de koppeling.

Aandrijf as kapot? maar hoe kun je dat getandenpoets dan verklaren? En hoe komt het dan dat de auto wel na voren gaat? maar dan in slakkengang?

En hoe verklaar je dan dat koppelinggeur?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC