Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
- V300 register
- Verbannen
-
Maarja, gisteren na de garage gesleept.. denk dat ik er vandaag ff na zal kijken..

Of anders morgen.
Wat me opviel is dat ie gisteren ook in de N ratelgeluiden maakte als ik wat gas gaf!!??
Ik ga volgende week nieuwe auto halen, dus als er mensen zijn die er geintresseerd in zijn, hij mag voor een leuk prijsje weg (ik heb hem zelf voor 450 gehaald) en mag voor de helft v.d. prijs wel weg..? Nog een Volle jaar APK..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Je hoeft maar een mm meer gas te geven en je ging al dwars..?
Vol gas durfde ik toch niet te rijden ivm. gladheid en verbruik..

- V300 register
- Verbannen
-
Kaantjee;130966 schreef : Afgeragd..? Hoe wil je een auto afraggen in het sneeuw..
Je hoeft maar een mm meer gas te geven en je ging al dwars..?
Vol gas durfde ik toch niet te rijden ivm. gladheid en verbruik..
Wat Jean-Luc bedoeld is dat je je auto op heel erg korte tijd (lees: wss een middagje spelen in de sneeuw) toch vernield hebt en ipv dat je nu de moeite neemt om hem op te lappen, stop je er liever geen tijd in om hem op te knappen en koop je maar een nieuwe!
Dat klinkt in de ogen van een liefhebber als afraggen: goedkope auto kopen, ermee rijden tot hij kapot is en dan gauw een andere kopen...
Eerlijk gezegd kan ik me wel bij Jean Luc aansluiten en ik denk nog verschillende anderen. Niels heeft al zoveel problemen gehad met zijn 340, maar hij blijft uit passie voor zijn auto proberen om hem goed te krijgen... Jij daarentegen onderneemt niet eens een poging...
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;130967 schreef : Wat Jean-Luc bedoeld is dat je je auto op heel erg korte tijd (lees: wss een middagje spelen in de sneeuw) toch vernield hebt en ipv dat je nu de moeite neemt om hem op te lappen, stop je er liever geen tijd in om hem op te knappen en koop je maar een nieuwe!
Dat klinkt in de ogen van een liefhebber als afraggen: goedkope auto kopen, ermee rijden tot hij kapot is en dan gauw een andere kopen...
Eerlijk gezegd kan ik me wel bij Jean Luc aansluiten en ik denk nog verschillende anderen. Niels heeft al zoveel problemen gehad met zijn 340, maar hij blijft uit passie voor zijn auto proberen om hem goed te krijgen... Jij daarentegen onderneemt niet eens een poging...
Ja okee, ik begrijp wat je bedoeld.. maar weetje wat het is? Ik heb al 2 BMW's waarvan 1 daily wat een swap krijgt na 6 cilinder, deze auto was eigenlijk als daily bedoeld om in de tussentijd de onderdelen hier en daar op te halen en tja als tijdelijk vervoer..
1 middagje fun gehad.. en nog niet eens veel belast moet je denken.. Driften deed ik met hooguit half gas.. want tja, ik hou er niet van een autotje van 20 jaar oud op zijn staart te trappen..
En reden dat ik andere auto ga halen is dat ik hem voor een hele mooie prijsje kan overnemen (auto van 1500,- kan ik kopen voor 250 euro met ietsjes werk).. De Volvo hou ik nogsteeds als er geen koper is, het is zonde om hem met 400 euro verlies na de sloop te brengen.. Ik heb al genoeg koppijn aan me beide beemers, nu dit nog:uh-uhh:
- V300 register
- Verbannen
-
Maar daar wil ik dit topic eigenlijk niet mee vervuilen, die woorden zijn al vaker geschreven zoals je weet.
- V300 register
- Verbannen
-
Mss heeft het 'spelen' het proces van het kapot gaan een beetje versneld en had het hoe dan ook gebeurd, maar dat kunnen we nu niet meer uitmaken.
Het feit is gewoon dat je met een oudere wagen zit en je daar gewoon eerst alles moet gaan controleren voor je net dat ietsje meer van je auto gaat vragen, maar natuurlijk hoopt iedereen hier dat je toch de moeite gaat doen om het in orde te brengen.
Al bij al is het mss anderhalve dag werk om hem weer volledig werkend te krijgen! Middagje vario vervangen en dan in het slechtste geval de koppeling en drukgroep vervangen en de ontkoppelaar vervangen en pook herstellen... Dat is allemaal te overzien en moet je zeker de kop niet gaan kosten.
Ik weet niet hoe mooi en hard je auto nu nog is, maar als hij nog hard is, loont het zeker de moeite om dit te doen! Post is wat foto's eventueel...
- V300 register
- Verbannen
-
En ja, ik ga niet alles vervangen aan de auto, hooguit de koppeling alleen of alleen de vario.. voor mij heeft zo'n 340 geen waarde (itt tot jullie)..
Maar zoals vermeld, mijn project auto was eigenlijk mijn daily en als die klaar is gaan alle auto's weg, en komt er een Z4 voor in de plaats als project..

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ga nu eerst eens kijken wat er aan de hand is :humor:
Misschien is 't voor 100 euro en een middagje werk wel opgelost, dat is altijd nog veel minder dan 250 euro voor een auto waar ??k werk aan zit

Ter vergelijking; toen ik mijn auto kocht en niet wist wat de staat van de d-riem was (zag er nog goed uit en was op spanning), durfde ik absoluut niet boven de 3000 tpm uit te komen.
- V300 register
- Verbannen
-
Kaantjee;130972 schreef : Auto is hard en nog punt gaaf op de motorkap (rechts onder hoekje) na.
En ja, ik ga niet alles vervangen aan de auto, hooguit de koppeling alleen of alleen de vario.. voor mij heeft zo'n 340 geen waarde (itt tot jullie)..
Maar zoals vermeld, mijn project auto was eigenlijk mijn daily en als die klaar is gaan alle auto's weg, en komt er een Z4 voor in de plaats als project..
Als ik het zo lees, praten we net zo goed tegen een muur!
Je ruilt nu al in wat nog niet van jou is...