Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
- V300 register
- Verbannen
-
hahaha, mensen ik wacht toch eventjes totdat de sneeuw is ontdooit.. niemand wilt me slepen anders...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zo klinkt het mij in de oren, behalve dan dat geschraap dat hoort daar niet bij te doen, mocht het dus de aandrijfas zijn met eventueel de priseas moet je die maken natuurlijk. Dat geschraap klinkt meer naar een kapotte ontkoppelaar maar goed, als ik zie hoe lomp je er op zit te rammen lijkt mij dat ook niet zo slim. Het heeft allemaal weinig zin te bedenken wat het zou kunnen zijn, ik zou gewoon iemand met verstand van cvt,s er na laten kijken anders kom je er nooit uit.
Als je heel veel heel hard optrekt kun je het wel voor elkaar krijgen je aandrijfas te mollen. Die van mij vloog eruit bij een stoplicht sprint, 4 jaar geleden. Het geluid was exact hetzelfde bij mij. Behalve dat geschraap tussen het schakelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;130489 schreef : Als je heel veel heel hard optrekt kun je het wel voor elkaar krijgen je aandrijfas te mollen./quote]
Ik vraag mij ook af of het wel zo verstandig is eigenlijk, voor je koppeling dan?
Of is het eigenlijk net andersom, dat je bij traag vertrekken de koppeling meer doet slepen en dus sneller doet verslijten?
Wat is dus de juist manier? Stevig op het gas of langzaamaan?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Onzin, ik rij al jaren overal plankgas weg en het liefste zo snel mogelijk in de kickdown, na 3 motorblokken, 3 versnellingsbakken en 4x een los secundaire zit nog steeds de eerste aandrijfas eronder..Markvictor;130489 schreef : Als je heel veel heel hard optrekt kun je het wel voor elkaar krijgen je aandrijfas te mollen. Die van mij vloog eruit bij een stoplicht sprint, 4 jaar geleden. Het geluid was exact hetzelfde bij mij. Behalve dat geschraap tussen het schakelen.
geschraap bij 0,41 is van draaiende aandrijfas terwijl hij niet juist in versnelling stond.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
@ Edwin
dan creer je helaas alleen maar een lapmiddel zonder de daadwerkelijke storing op te lossen. nadeel is o.a. dat zodra je boven het aangrijptoerental (bijv bij choke) flink de tanden laat poetsen als je gaat schakelen. er is gewoon iets grondig mis met die auto en dat is helaas niet met het lostrekken van een draadje op te lossen; op de brug met dat ding:).
- V300 register
- Verbannen
-
Jawel dat is zo maar je komt er wel mee thuis en je weet meteen of de bekrachtiging van de ontkoppelservo blijft hangen (door defecte pook). Ik heb dat meermaals gehad en dook gewoon -voor het stoplicht, bij de apk- even snel onder de kap en trok een stekkertje van de vacklep los. En thuis zien we dan wel weer verder.
Ken uw auto, de simpelste dingen werken het beste. Die apk meester stond mooi verbaasd te kijken
- V300 register
- Verbannen
-
Ik hou dit topic in de gaten want ook ik wil nog steeds leren en kennis vergaren van varimatische voertuigen.:woops::woops:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-