Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 17:50 #811842 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
lees hier het stukje over werking maar even: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5593

het is namelijk precies andersom; hij ontkoppelt continue en daarom krijg je hem zo makkelijk in versnelling.

die keer dat hij ging tanden poetsen zat er miss een stukje koppelingsplaatmateriaal klem dat de aandrijfas nog mee liet draaien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 17:51 #811843 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
Probeer eens wat Anjo zegt. Optillen, krukas ronddraaien en kijken of de flarden al uit het koppelhuis komen vallen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 17:55 #811844 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?

Jos360;130415 schreef : Probeer eens wat Anjo zegt. Optillen, krukas ronddraaien en kijken of de flarden al uit het koppelhuis komen vallen.

Eerlijk gezegt denk ik dat die er allaaang dr uit zijn gevlogen..

De auto staat nogsteeds in Blerick, vanwegen het weer wilt niemand hem slepen...

Ik zelf wil geen 5 tientjes er bij neerleggen om hem te laten optakelen.. dus laat hem daar fijn achter..

Wachten totdat het wat ontdooit, dan sleep ik hem wel na de garage, een Variomatic mag je toch wel slepen toch??:no_comment:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-01-2010 18:33 #811845 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
Ja, vario mag je slepen.

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2010 19:06 #811849 door V300 register
denk dat de vertanding van de as eruit ligt Anjo.

als een koppeling stinkt is ie nog goed :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 21:47 #811860 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
Bij een automaat gebeurd dat niet vaak, tenzij die flinke klappen krijgt. Als de vario in de N kan en vrij loopt kan ie gesleept worden. In dit geval zou ik er voor kiezen de aandrijfas er van te voren uit te wippen. Is gewoon in de veer duwen en dan er uit halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 00:43 #811882 door V300 register
Dus koppeling wel goed, maar Vario kapot? En mijn pook dan? Moet deze ook worden vervangen of is ie weer goed als ik een nieuwe vario koop en er onder bouw?

Hoe lang duurt het om een Vario te vervangen als ik een brug tot me beschikking heb? :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 09:13 #811893 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
Dat is een kwestie van een paar bouten en slangetjes losmaken en wat spierkracht of zo'n "versnellingsbakkrik" als die op die brug zit.
Het hangt er maar net van af hoe handig je bent en hoe vastgeroest alles zit.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 09:39 #811898 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vario Kapot? Of Koppeling? Weet iemand raad?
als de vertanding van de as eruit ligt, ben je een knappe jongen als je daar nog mee kan rijden! ik denk daarom nog steeds de koppeling.

de brug op met dat ding, nou willen we het weten ook:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2010 11:43 #811908 door V300 register
Nou rijden is een groot woord, hij komt super zachtjes vooruit zonder kracht..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC