1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2008 22:08 #738790 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

volvofiel;77140 schreef : Heb je dat plastic plaatje wel onder de spiegelvoet gedaan?


Uiteraard!
Als we het doen, dan doen we het wel goed ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 15:13 #738880 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dan is 't goed:D

Enne, druk ook even het randje tussen het feitelijke spiegelglas en de behuizing (daar loopt zo'n mooie rand overheen, rondom het hele spiegelglas) goed aan, zitten vaak los en dan gaat er vuil tussen zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 19:23 #739080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

volvofiel;77241 schreef : Dan is 't goed:D

Enne, druk ook even het randje tussen het feitelijke spiegelglas en de behuizing (daar loopt zo'n mooie rand overheen, rondom het hele spiegelglas) goed aan, zitten vaak los en dan gaat er vuil tussen zitten.


aha!
Niet gedaan, maar dat komt wel goed :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2008 18:46 #739453 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zaterdag = beundag op 't werk; dus heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een setje bladveren aan te passen. Doel: dubbele bladveren achter op de 343T voor extra stijfheid!


Eerst de ophangpunten aan weers zijden afgeslepen

Gaten geboord aan de uiteinden van de bladveren. Dit zorgt voor de borging van de klemmen (die ik nog moet maken) welke de bladveren bij elkaar gaan houden. De bladveren werken ten opzichte van elkaar. Wanneer de klem niet geborgt wordt kan deze dus losschieten.

In het midden van de bladveren gaten geboord zodat de bladveren ten opzichte van elkaar niet kunnen bewegen. Dit zorg er dus meteen voor de borging van de achteras ten opzichte van de bladveer.

Hier zie je hoe de pen van de bovenste bladveer in het gat van de onderste valt. Alleen moet er een stukje van de huidige pen, aan de onderkant van de bladveer, afgeslepen worden zodat die 2 naadloos op elkaar passen.

Mocht je zelf hetzelfde willen doen (Anjo oa. ;)) zorg voor goede, scherpe boren en koel en smeer goed. Een kolomboormachine is een must. Dat verenstaal is namelijk knoeterhard. Doe ook een veiligheidsbril op want de stukken boor vliegen in het rond. De boren zijn nu overigens kuisversleten :+

Oja, nog een fotoke van de kuipstoel in de auto:


En natuurlijk foto's van 't driften vorige week!




oeps.........



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2008 19:03 #739455 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
ha! die slang onder de nummerplaat; prachtig! hahahah!! vette foto's man, je hebt een mooie hoek

mijn tactiek voor de veerbladen is nagenoeg identiek, alleen slijp ik de noppen uit het midden van de veer, en boor daar een gat doorheen 11,8 ruimen naar 12 en dan een m12 10.9 bout doorheen jagen. ik wilde de bladveren aan de uiteinden aan elkaar bevestigen met een 2 tal u-beugeltjes die in elkaar haken, die bevestig je dus boven en onder de veer zodat de zijlingse beweging van de veervoorkomen word.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2008 19:56 #739456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ziet er al leuk uit:y:

Hoe heb je die riemen bevestigd??????????????????????????????????????????????:woops:

Trouwens, die dubbele bladveren ben ik ook van plan, dus dit ga ik zeker volgen!!!!!!:yesyes:
Ben benieuwd naar wat je ervaringen zijn:yeah:

gtssss

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2008 22:10 #739466 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;77844 schreef : ha! die slang onder de nummerplaat; prachtig!

Inderdaad, dat viel me ook als eerste op! Lekker "ghetto"!
Mooie fotos! Mooie drifts!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 10:59 #739507 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Afvoerputje voor water op de bumper?:+

Mooie actiefoto's, ziet er goed uit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 14:06 #739534 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Die turbo snorkel ziet er idd lekker "fabrieks installatie" achtig uit :)
eigenlijk zou je voor de sier nog een moeten maken in spiegelbeeld?

Ach, zo onderlangs is in ieder geval stukken beter dan dwars d??r een versteviging van de koets heen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 17:32 #739550 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;77844 schreef : ha! die slang onder de nummerplaat; prachtig! hahahah!! vette foto's man, je hebt een mooie hoek

mijn tactiek voor de veerbladen is nagenoeg identiek, alleen slijp ik de noppen uit het midden van de veer, en boor daar een gat doorheen 11,8 ruimen naar 12 en dan een m12 10.9 bout doorheen jagen. ik wilde de bladveren aan de uiteinden aan elkaar bevestigen met een 2 tal u-beugeltjes die in elkaar haken, die bevestig je dus boven en onder de veer zodat de zijlingse beweging van de veervoorkomen word.


Hmmm is inderdaad ook een oplossing. Maar komt die bout dan niet tegen de homokineet van de aandrijfas aan?

Rick Manders;77845 schreef : Ziet er al leuk uit:y:

Hoe heb je die riemen bevestigd??????????????????????????????????????????????:woops:

Trouwens, die dubbele bladveren ben ik ook van plan, dus dit ga ik zeker volgen!!!!!!:yesyes:
Ben benieuwd naar wat je ervaringen zijn:yeah:

gtssss


Riemen? welke riemen? De gordels bedoel je?
De onderste 4 punten zitten met haken aan de schroefogen. De schroefogen zitten weer in de gaten waar ook de originele gordels zitten bevestigd. De bovenste riemen zitten naar het gat van de originele gordels achterin.

volvofiel;77898 schreef : Afvoerputje voor water op de bumper?:+

Mooie actiefoto's, ziet er goed uit!


Afvoerputje?
Neh, gewoon een keer remmen ;)

Bodejodel;77856 schreef : Inderdaad, dat viel me ook als eerste op! Lekker "ghetto"!
Mooie fotos! Mooie drifts!


Dankjewel Jeroen!!!

antiekeradio;77927 schreef : Die turbo snorkel ziet er idd lekker "fabrieks installatie" achtig uit :)
eigenlijk zou je voor de sier nog een moeten maken in spiegelbeeld?

Ach, zo onderlangs is in ieder geval stukken beter dan dwars d??r een versteviging van de koets heen.


Inderdaad, dat vond ik ook. En tsja, aangezien ik geen zin had om een andere IC aan te schaffen was dit de enigste optie. Ik moet er nog wel een beschermkapje oid overheen maken. Als ik nu iets raak, dan is het afgelopen vrees ik :sad:.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD