1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 17:38 #739551 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
een pylonnetje kan deze setup nog wel verwerken, lijkt me.

je hebt ook je bumper nog he!

als het heftiger gaat zou de intercooler zowieso een douw krijgen, is het ook einde feest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 17:59 #739559 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

antiekeradio;77944 schreef : een pylonnetje kan deze setup nog wel verwerken, lijkt me.

je hebt ook je bumper nog he!

als het heftiger gaat zou de intercooler zowieso een douw krijgen, is het ook einde feest.


Precies, en een paar cm daarachter zitten de koelfannen, daarachter weer de radiateur, een cm achter de radiateur een motorstabilisator en een cm daarachter weer het distributiegedeelte...........
Best een linke plek als ik daar een douw krijg dus :no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 18:31 #739561 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Een pylon kan die slang wel lek maken. In het ergste geval kom er ook nog een stukkie plastic naar binnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 19:59 #739590 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Respect voor de actie op de foto's!:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 21:50 #742044 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Doeke Dobma;77984 schreef : Respect voor de actie op de foto's!:)


zit er idd heel goed uit

echt vet!!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 22:07 #742045 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;77842 schreef : Mocht je zelf hetzelfde willen doen (Anjo oa. ;)) zorg voor goede, scherpe boren en koel en smeer goed. Een kolomboormachine is een must. Dat verenstaal is namelijk knoeterhard. Doe ook een veiligheidsbril op want de stukken boor vliegen in het rond. De boren zijn nu overigens kuisversleten :+


nog ff hierop quoten,

heb je dat met std boortjes gedaan? of met een hiervoor bedoeld cobalt boortje met een tophoek van 135 graden?
evt een TLS1000 type boor gebruiken, maar die zijn NOG een flinke slag prijziger.

het boren van die gaten was namelijk voor mij het minste waar ik me zorgen om ging maken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 22:50 #742050 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;77943 schreef : Hmmm is inderdaad ook een oplossing. Maar komt die bout dan niet tegen de homokineet van de aandrijfas aan?


kijkt en oordeelt, handig een achteras zowat onder handbereik, homokineet hangt nu zowat maximaal omlaag en schuin naar achteren, ik zeg speling ZAT!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 23:48 #742066 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;78016 schreef : kijkt en oordeelt, handig een achteras zowat onder handbereik, homokineet hangt nu zowat maximaal omlaag en schuin naar achteren, ik zeg speling ZAT!


Je hebt me 100% overtuigd!

Ik heb overigens gewone HSS-boren gebruik. Tophoek: weet ik niet, heb ze zelf namelijk nog een paar keer geslepen :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2008 23:37 #742192 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zo vanavond weer effe lekker geklust. Resultaat: Dubbele bladveren achter!


De secundaire bladveer is niet helemaal hetzelfde van vorm: aan de ene kant sluit hij netjes aan.......

.............en aan de andere kant gaaptie een beetje


En er is weer een volgend probleem boven komen drijven: De 343T is weer verhoogd:wtf2:. Ik heb al gebruik gemaakt van verlaagblokken van 6cm. Ik wil niet naar de 8cm gaan omdat dan de kans bestaat dat het onderste stuk van het draadeind van de schokdemper de grond gaat raken wanneer ik een band lek rijdt. De enigste andere optie tot verlagen is dan: De bladveren ombuigen............. Da's nog niet zo heel makkelijk.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 15:46 #742240 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;78170 schreef :

Met zulke smalle bandjes zul je wel lekker snel driften denk ik... :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD