1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2008 22:29 #737281 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dan moet ik dus aan een T25/T28 zien te komen :yesyes:

Even net een impulsaankoop gedaan: Ik heb de koni's (voor de achterzijde) van Doeke overgekocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 22:35 #737282 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;75579 schreef : Dan moet ik dus aan een T25/T28 zien te komen :yesyes:

Even net een impulsaankoop gedaan: Ik heb de koni's (voor de achterzijde) van Doeke overgekocht.


yeeehaaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 17:11 #737391 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;75553 schreef : t25/28 zit oa op een nissan 180sx, t28 kan tot 400 pk aan



300 is wel al heel veel, 350 en meer is mogelijk maar dan moet je niet vragen hoe. Een T25 turbinebehuizing+ wiel zou ik bij meer dan 250 PK niet meer gaan gebruiken. Kun je beter naar een .48 T3 cossie T3 kijken.
Een T25/T28 behuizing zorgt bij veel vermogen voor veel teveel tegendruk, dan ga je druk opbouwen in je motor en spruitstuk, kan wel 3x hoger zijn dan de druk die je turbo draait, dat dat niet gezond is lijkt me duidelijk.

343 weegt nu misschien 1000 kilo, dan is 200-225 PK al heel veel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 18:49 #737399 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Volvo 740TIC;75693 schreef : 300 is wel al heel veel, 350 en meer is mogelijk maar dan moet je niet vragen hoe. Een T25 turbinebehuizing+ wiel zou ik bij meer dan 250 PK niet meer gaan gebruiken. Kun je beter naar een .48 T3 cossie T3 kijken.
Een T25/T28 behuizing zorgt bij veel vermogen voor veel teveel tegendruk, dan ga je druk opbouwen in je motor en spruitstuk, kan wel 3x hoger zijn dan de druk die je turbo draait, dat dat niet gezond is lijkt me duidelijk.

343 weegt nu misschien 1000 kilo, dan is 200-225 PK al heel veel.


Ik denk dat, als je de boel een beetje betrouwbaar wilt houden, je niet veel verder dan de 170pk moet gaan. Daarmee zal ik al uiterst tevreden zijn!
Maar welk type auto zo nog meer beschikken over een T25?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 19:16 #737406 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
ik bedoelde zeg maar, dat in die 180sx de t28 gebruikt word bij vermogens tot ca 400 pk, een 180sx is jarenlang m'n droomauto geweest dus daar weet ik op papier ook wel 't een en ander van af (had met zo'n ding ook wilde plannen:+)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2008 12:18 #737475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;75708 schreef : ik bedoelde zeg maar, dat in die 180sx de t28 gebruikt word bij vermogens tot ca 400 pk, een 180sx is jarenlang m'n droomauto geweest dus daar weet ik op papier ook wel 't een en ander van af (had met zo'n ding ook wilde plannen:+)


Ik heb wilde plannen met de 343 :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2008 13:08 #737482 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik had nog een aardig lijstje werk staan voor 22 november (driftschool Lelystad op het Midland Circuit). Een beetje werk is al komen te vervallen: de turbo, welke weer een beetje gescheurd is, laat ik niet meer lassen. Scheelt weer een keer koelwater aflaten, turbo demonteren, laten lassen, turbo monteren, koelwater bijvullen. Ofwel, onderhand een dikke halve dag werk.

Zaterdag wou ik iig de 2de steun voor de kuipstoel maken en de oliekoeler aansluiten: slangen persen en de sandwichplate monteren.

Zondag effe kijken bij een automeeting in Etten-Leur.........met de 343 uiteraard ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2008 19:53 #737662 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Gisteren werd ik verrast door 'n pakketje aan de deur :]

Busje wat een maat van me heeft gedraaid:

Gat in de sandwichplate was te klein+ dus opgeboord:

Busje past precies:

De olietemperatuursensor moest ik ook nog ergens kwijt kunnen. De sandwichplate was wel zo gemakkelijk, dus effe een gaatje geboord en draad (1/8" NPT) getapt.

En tot slot vandaag op 't werk nog mar effe slangen geperst.

Alles voor de oliekoeling is dus nu compleet. Morgen de boel eens in elkaar zetten en kijken of 't werkt!
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om een om een ander stoelframe te maken; dat komt een andere keer wel. In principe heeft het geen prioriteit voor volgende week: Driftschool op 't Midlandcircuit!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2008 22:02 #737668 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ah het pakketje is dus aangekomen, mooi:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2008 22:12 #737669 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Als ik nog pakketjes had rondgereden bij TPG en ik had dat pakketje gezien dan was ie nooooit aangekomen! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD