1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-

En ff serieus: Waarom gebruik je niet standaard Volvo-knoppies? Uit elke slopert wel weg te halen, en gegarandeerd w?l degelijk genoeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;75298 schreef : *hint* Die zitten voorop, twee grooooote drukknoppen
En ff serieus: Waarom gebruik je niet standaard Volvo-knoppies? Uit elke slopert wel weg te halen, en gegarandeerd w?l degelijk genoeg.
Roodkapje is me te jong. Kei-strafbaar, die shit.
Originele volvo-schakelaars is wel een oplossing ja. Als er iemand nog een paar heeft, dan hou ik me aanbevolen. Anders wordt 't autostyle-sjoppie ofzo.
We kijken wel!
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;75353 schreef : elke willekeurige autosloop heeft ze, dan heb je ze sneller en goedkoper dan autostyle. En anders heb ik hier nog wel liggen, maar ik hou ze liever zelf en daarbij woon je zo'n t*ringeind weg
Idd, klopt!
Ik ga binnenkort eens bij een sloop op bezoek. Moet ook een andere turbo hebben namelijk.
Zal ik dan meteen naar een T25 of niet?
Ruben, advies gevraagd

Zou het veel invloed kunnen hebben op de motorkaraktiristiek?
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;75406 schreef : Idd, klopt!
Ik ga binnenkort eens bij een sloop op bezoek. Moet ook een andere turbo hebben namelijk.
Zal ik dan meteen naar een T25 of niet?
Ruben, advies gevraagd
Zou het veel invloed kunnen hebben op de motorkaraktiristiek?
Nja de T2 die er nu opzit is erg erg klein (vind ik), een grotere turbo zal zeker wel invloed hebben op hoe de motor/auto zich gedraagt. Bij driften lijkt een iets (zoveel groter is het niet) grotere turbo me wel gewenst, wat ik van Frits begrepen heb zit je best vaak boven de 4500 toeren. Dan blaast die T2 waarschijnlijk een hoop warme lucht. Iets minder tegendruk is nooit slecht.
Ik zou kijken wat er in je prijsklasse past en in goede staat is.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 740TIC;75435 schreef : Nja de T2 die er nu opzit is erg erg klein (vind ik), een grotere turbo zal zeker wel invloed hebben op hoe de motor/auto zich gedraagt. Bij driften lijkt een iets (zoveel groter is het niet) grotere turbo me wel gewenst, wat ik van Frits begrepen heb zit je best vaak boven de 4500 toeren. Dan blaast die T2 waarschijnlijk een hoop warme lucht. Iets minder tegendruk is nooit slecht.
Ik zou kijken wat er in je prijsklasse past en in goede staat is.
Mij lijkt het grote voordeel van een kleine turbo dat deze op een laag toerental al op druk komt. Dus als ik het goed begrijp: meer koppel.
Het klopt dat je bij het ruigere driftwerk wat hoger op toeren komt.
Wat zijn nu precies de nadelen van een kleinere turbo dan?
- minder tegendruk
- minder slijtage
- minder warmte inbrenging in de inlaatlucht
Is het niet zo dat 't koppel in kan vallen wanneer er een grotere turbo wordt gemonteerd?
En waar zou ik een T25 vandaan kunnen halen buiten Saab? Ik weet dat de onderdelen van saab namelijk vrij duur zijn, die turbo waarschijnlijk ook dus. Ik denk dat ik maar gewoon de autoslopen af ga struinen.....
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;75445 schreef : Boy Geenacker in Nijmegen doet in gebruikte Volvo-onderdelen.
Hmmm, da's een beetje ver rijden

Wat voor turbo's hebben de volvo's allemaal eigenlijk? T2, T3 en T4 toch? De overstap van T2 naar T3 is misschien wel een beetje teveel van 't goede?
- V300 register
- Verbannen
-
T4 zit op vrachtwagens ed.
T3 is waarschijnlijk al wat groot, en net zo'n oud ontwerp als T2. Daarbij komt ook nog eens dat T2/T25 flens kleiner is dan T3, T3 past dus niet zomaar.
T25 lijkt mij de mooiste oplossing, sommige nissans hebben er ook een.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-