1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;56713 schreef : ik snap trouwens niet dat jullie niet gewoon een 2e hands airco radiator van een sloopbak af trekken om als oliekoeler te dienen...
Kom je nu pas mee!!! :+
Inderdaad wel een goede optie, jammergenoeg zijn die radiateurs weer vrij groot. Ook weet ik niet of de aansluitingen allemaal hetzelfde zijn........ Zijn dat gewone duimse aansluitingen?
Toch eens even nazoeken........
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;56757 schreef : de maat verschilt natuurlijk per auto, de slang aansluitingen zullen waarschijnlijk heel anders zijn. Ik weet niet of de rubber airco slangen oliebestendig zijn, zoja kun je die misschien ook nog wel overzetten/gebruiken.
Ik zal 't weleens navragen. Als het allemaal duimse maten zijn dan kan ik de slange zo op maat persen op 't werk.
Ik zal eens driftig op zoek gaan naar 'n radiateurtje

Edit: schijnbaar zitten op auto's met automatische versnellingsbakken ook vaak oliekoelers. Deze zijn vaak niet te groot. Iemand die weet van wat voor auto ik zo'n radiateur zou kunne plukke?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Misschien kun je daar wat vanaf halen. Is ook Volvo.
- V300 register
- Verbannen
-
w?l kun je die slangen gebruiken, want die zijn zeker oliebestendig

- V300 register
- Verbannen
-
De slangen pers ik sowieso nieuw, weet ik zeker dat de boel goed is.
- V300 register
- Verbannen
-
Hydraulische leidingen zou ik eens voor op ebay.de kijken. Industrieel materiaal (+- 20 keer sterker dan nodig) van bijvoorbeeld tractoren is daar goedkoop te vinden. Voor een euro of 50 zou je de leidingen, koppelstukken en oliekoeler moet hebben. De prijs van een sandwich plate ken ik niet voor een renaultblok. Voor een redblock kun je die gewoon voor een 10tje van een B230FT halen.
Ik zou eens opzoeken wat de specificaties van de Turbo nokkenas in een B18ft zijn (vooral lift) en de specificaties van de 1.8i nokkenas. Zit vaak nog wel behoorlijk wat winst in. Nokkenaswissel wordt bij redblocks veel toegepast omdat er veel verschillende versies verkrijgbaar zijn. Ook bij whiteblocks 5 cillinder en 6 cillinder doet men het. 5 cillinder GLT assen in een T5 blok bijvoorbeeld. 1992/vroege 6 il assen in een late 960/s,v90 ivm de hogere lift.
Ook is het mogelijk voor rond de 150 euro een asje to your liking te laten maken. Bijvoorbeeld een iets scherpere n/a (1.8i) as die je laat aanpassen aan turbo gebruik.
Vaak verschillen de specificaties per jaar!
- V300 register
- Verbannen
-
Geweldige info! Bedankt!
Hoe kom je eigenlijk allemaal aan deze informatie als ik vragen mag?
En waar kan ik bijvoorbeeld meer informatie vinden over de nokkenassen ed?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De andere info komt misschien van www.volvo-forum.nl .