1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2008 01:11 #711830 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
ik snap trouwens niet dat jullie niet gewoon een 2e hands airco radiator van een sloopbak af trekken om als oliekoeler te dienen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2008 14:36 #711867 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

antiekeradio;56713 schreef : ik snap trouwens niet dat jullie niet gewoon een 2e hands airco radiator van een sloopbak af trekken om als oliekoeler te dienen...


Kom je nu pas mee!!! :+

Inderdaad wel een goede optie, jammergenoeg zijn die radiateurs weer vrij groot. Ook weet ik niet of de aansluitingen allemaal hetzelfde zijn........ Zijn dat gewone duimse aansluitingen?
Toch eens even nazoeken........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2008 14:55 #711869 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
de maat verschilt natuurlijk per auto, de slang aansluitingen zullen waarschijnlijk heel anders zijn. Ik weet niet of de rubber airco slangen oliebestendig zijn, zoja kun je die misschien ook nog wel overzetten/gebruiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2008 18:52 #711893 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

antiekeradio;56757 schreef : de maat verschilt natuurlijk per auto, de slang aansluitingen zullen waarschijnlijk heel anders zijn. Ik weet niet of de rubber airco slangen oliebestendig zijn, zoja kun je die misschien ook nog wel overzetten/gebruiken.


Ik zal 't weleens navragen. Als het allemaal duimse maten zijn dan kan ik de slange zo op maat persen op 't werk.
Ik zal eens driftig op zoek gaan naar 'n radiateurtje ;).

Edit: schijnbaar zitten op auto's met automatische versnellingsbakken ook vaak oliekoelers. Deze zijn vaak niet te groot. Iemand die weet van wat voor auto ik zo'n radiateur zou kunne plukke?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2008 20:51 #711913 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Je kunt er donder op zeggen dat er genoeg 440's (met CVT?) op de sloop staan.
Misschien kun je daar wat vanaf halen. Is ook Volvo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2008 13:44 #711956 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
oliekoeler van een 'foutomaat' is vaak maar heel klein, of zelfs iets wat ge?ntegreerd is in de gewone radiator. Lijkt me lastig om die te gebruiken.

w?l kun je die slangen gebruiken, want die zijn zeker oliebestendig :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2008 18:54 #711973 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Aha, dus dat wordt toch 'n kleine airco-radiateur zoeken vrees ik.
De slangen pers ik sowieso nieuw, weet ik zeker dat de boel goed is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2008 13:40 #712066 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Oliekoeler van een 240/740 turbo gebruiken, 10 rijen en zit ook op een B204FT met 200PK af fabriek. Prima voor wat jij nodig hebt. Veel VW/honda/toyota/opel freaks noemen dit vaak al groot.
Hydraulische leidingen zou ik eens voor op ebay.de kijken. Industrieel materiaal (+- 20 keer sterker dan nodig) van bijvoorbeeld tractoren is daar goedkoop te vinden. Voor een euro of 50 zou je de leidingen, koppelstukken en oliekoeler moet hebben. De prijs van een sandwich plate ken ik niet voor een renaultblok. Voor een redblock kun je die gewoon voor een 10tje van een B230FT halen.

Ik zou eens opzoeken wat de specificaties van de Turbo nokkenas in een B18ft zijn (vooral lift) en de specificaties van de 1.8i nokkenas. Zit vaak nog wel behoorlijk wat winst in. Nokkenaswissel wordt bij redblocks veel toegepast omdat er veel verschillende versies verkrijgbaar zijn. Ook bij whiteblocks 5 cillinder en 6 cillinder doet men het. 5 cillinder GLT assen in een T5 blok bijvoorbeeld. 1992/vroege 6 il assen in een late 960/s,v90 ivm de hogere lift.

Ook is het mogelijk voor rond de 150 euro een asje to your liking te laten maken. Bijvoorbeeld een iets scherpere n/a (1.8i) as die je laat aanpassen aan turbo gebruik.
Vaak verschillen de specificaties per jaar!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2008 13:46 #712067 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Kijk eens, daar heb ik nog eens wat aan!
Geweldige info! Bedankt!

Hoe kom je eigenlijk allemaal aan deze informatie als ik vragen mag?
En waar kan ik bijvoorbeeld meer informatie vinden over de nokkenassen ed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 19:54 #712089 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik denk dat Ruben zijn informatie over Redblocks onder andere heeft van www.volvo700vereniging.nl en www.turbobricks.com .
De andere info komt misschien van www.volvo-forum.nl .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD