1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Gisteren zat ik eens te kijken naar de injectierail. Aan de ene kant zit de brandstofdrukregelaar. Aan de andere kant een gewone aansluiting. Aan deze aansluiting zit nog een klep. Is dat een terugslagklep misschien?
Hoe moet ik de boel nu aansluiten? Mij lijkt het dat de brandstofdrukregelaar aan het einde van de rail zit. Volgens mij moet dus aan de gewone aansluiting (die met die vermoedelijke terugslagklep) de aanvoer, en aan de andere kant (bij de brandstofdrukregelaar) de retour.
Op de brandstofdrukregelaar zitten 3 aansluitingen: volgens mij de retour, de aansluiting naar de injectierail en een referentiedrukaansluiting (die zit dus naar het inlaatspruitstuk).
Volgens Frits is de retourleiding in de tank te klein. Hierdoor is bij stationair de benzinedruk te hoog. Aangezien Frits een carburateur heeft, stroomt de benzine de motor in.
Ik vraag mijzelf af of dit bij mij een probleem kan zijn. De benzinedruk is afhankelijk van de inlaatdruk. Is de inlaatdruk laag, dan moet de brandstofdruk ook laag zijn. Is de inlaatdruk hoog dan is de brandstofdruk dat ook. Maar ik vraag me af of deze druk in verhouding blijft. Scheelt de druk tussen de inlaat en de brandstofrail bijvoorbeeld altijd 1 bar?
En stel je voor dat de brandstofdruk te hoog is, de injector een bepaalde tijd open is, en er door de te hoge druk teveel benzine wordt ingespoten, wordt dit dan niet opgemerkt door de lambda-sonde en wordt de inspuittijd dan niet aangepast?
Wanneer dit een probleem gaat vormen zal ik dus een groter retourleidinkje in de tank moeten gaan lassen. Opzich geen probleem, maar weer wel extra werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;50647 schreef : Het wil gewoon echt niet vlotten.
Enfin; weer 'n dag naar de klote en eigenlijk weer niks te presteerd.
Rustig maar, ik ben een uur bezig geweest om de klokverstelling los te krijgen.
Ook heb ik (hebben we) er een godganselijke middag over gedaan om een bumper met verdorie VIER boutjes vast te krijgen (maar da's van een Honda).
Je bent dus niet de enige met een tegenwerkende en eigenwijze auto.

Succes met de rest:D
- V300 register
- Verbannen
-
Ik wil graag een censuur aanvragen voor het woord

[mod] prima, ik heb het doorgestreept in je tekst

Was getekend, Setsunakaede

- V300 register
- Verbannen
-
Alle bedrading is zowat compleet. Alleen nog 3 draadjes koppelen met de bestaande kabelboom. De oliedruk- en turbodrukmeter plaatsen. De accu staat vol goede moed aan de acculader.
Vanavond even wat verloopbuizen maken voor de intercoolerslangen. Daarnaast wacht ik nog op een passend benzinefilter.
Wanneer dat allemaal weer gemonteerd is kunnen we overgaan naar het mooiste moment van het project: "Het starten"

Oja, vrijdag moet hij APK-waardig zijn. Ik heb nog precies 2 vrije avondjes..........zal 't gaan lukken? :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
We willen het natuurlijk wel zien als het mis gaat en je met rechtopstaande haren onder de kap vandaan komt! :humor:
(en uiteraard willen we het ook zien als het w?l gewoon goed gaat

- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;51184 schreef : Je zorgt toch wel voor een degelijke opname van "het grote moment"?
We willen het natuurlijk wel zien als het mis gaat en je met rechtopstaande haren onder de kap vandaan komt! :humor:
(en uiteraard willen we het ook zien als het w?l gewoon goed gaat)
Och, daar heb je ramptoerist Diede weer....... leuk h?, leedvermaak?
:+
Tuurlijk ga ik wel proberen wat beeldmateriaal te verkrijgen

Er zijn ook zoveel dingen die fout kunnen gaan, ik zou ervan versteld gaan dat hij in 1 keer zou starten

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;51200 schreef : (...)euk h?, leedvermaak?
Er is geen vermaak zoals leedvermaak

Nee, ik hoop eigenlijk dat we gewoon een gigantische triomfantelijke grijns in beeld krijgen met op de achtergrond een enorm gebrul met turbofluitje.
Maar ALS het mis gaat heb je wel een sort van Funniest HomeVideo's-momentje

- V300 register
- Verbannen
-
Jammergenoeg had ik niks voorbereid. Tsja, dus ben ik de verlaagblokken gaan monteren. Anderhalf uur later zaten ze eronder.
Daarnaast nog even onder de auto de benzineleidingen in orde gemaakt. In de motorruimte het benzinefilter geplaatst. Nu nog even wat slangklemmen aanschaffen om de boel af te maken. Ook moet ik nog iets op de linkerhandremkabel verzinnen. De buitenmantel is een beetje beschadigd; APK-afkeur. Eventjes iets voor verzinnen dus.
De bedrading; daar ben ik nog wel een avondje aan bezig. Vanavond en morgenavond heb ik geen tijd. Alleen donderdagavond dus. Dat wordt een lange avond of vrijdag geen APK.
En vrijdag geen APK = zondag geen Elandrun.
- V300 register
- Verbannen
-